Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen spesiell grunn til at de ikke sender Hobbiten i 2D 48fps? Det hadde jeg gjerne sett, men jeg fordrar ikke 3D, så jeg dropper filmen hittil. Har liten tro på at 3D-briller som gjør bildet til 2D fortsatt blir like skarpt som ren 2D. Er det tekniske grunner, eller fordi de ikke orker å ha så mange forskjellige versjoner?

Lenke til kommentar

Prøv å lide deg gjennom 1977-tegnefilm versjonen, da. Så den inatt bare som en curio. Trøste og bære..de skippet halvparten av tingene i boka, gollum så ut som en gammel hårete padde, goblins hadde større munn enn hode, Rivendell var avspist med 30 sekunder rundt bordet til Elrond, og alvene så ut som grå gollums og snakket "andre verdenskrig tysk" aksent.

Legg til konstant amerikansk hippie/folkpopmusikk som ALDRI tar slutt som liksom skal backe opp historien om Bilbo når det ikke skjer noe spesiellt. Animasjonene er knapt eksisterende, og alle dvergene ser ut som kloner med forskjellige furer i ansiktet. Og Dwalin har briller. Og Smaug har katteansikt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Prøv å lide deg gjennom 1977-tegnefilm versjonen, da. Så den inatt bare som en curio. Trøste og bære..de skippet halvparten av tingene i boka, gollum så ut som en gammel hårete padde, goblins hadde større munn enn hode, og alvene så ut som grå gollums og snakket "andre verdenskrig tysk" aksent.

Legg til konstant amerikansk hippie/folkpopmusikk som ALDRI tar slutt som liksom skal backe opp historien om Bilbo når det ikke skjer noe spesiellt. Animasjonene er knapt eksisterende, og alle dvergene ser ut som kloner med forskjellige furer i ansiktet. Og Dwalin har briller. Og Smaug har katteansikt.

Men John Hurt er med, always a big plus.

E: Nei nei, jeg snakket om Lotr-tegnefilmen jeg. Egg on my face :(

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Du får i det minste hele boka fra start til slutt..selv om det er gjort på en tullete superbarnevennlig måte. Hver gang noen blir drept fryser bildet og en "spinning camera" animasjon mens de bare forsvinner. Bilbo fremstår som en klumsete fyr som bare ødelegger alt han prøver på, men har så mye flaks at han kommer seg gjennom det likevel. Finner lett filmen på torrentsider i disse dager for de som skulle ønske litt lidelse.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Overraskende bra, faktisk. Gandalf høres nesten ut som McKellen, Bilbo sin skuespiller gjorde stemmen til Shaggy i Scooby Doo også, alvene høres ut som filmnazier, gollum klarer man knapt høre hva han sier i all grumlingen (vi får 2-3 gåter men stemmen er så grumsete at vi knapt hører hva gåta er) og ellers er det amerikanske voice hammy actors som vanlig. Det er hippie musikken de fleste reagerer mest på.

Og nei, det er ingen John Hurt i denne filmen ;)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...