Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Noen som har sett Life of Pi? Er den bra? Ser i hvert fall veldig bra ut.

Ja. Jeg hadde ganske høye forventinger, men ble dessverre ganske skuffet. CGI'en er ekstremt bra laget og filmen har noen fantastisk flotte scener. 3D'en bidro ganske lite til det visuelle i filmen og kunne godt vært droppet synes jeg. Det som trekker filmen mest ned er dårlig skuespill av de fleste rollene. Spesielt irriterende er den ekstremt overdrevne indiske aksenten. Jeg tror filmen hadde blitt mye bedre om skuespillerne hadde holdt seg til enten tamilsk/hindu eller engelsk, ikke prøvd å etterlikne Apu fra The Simpsons. Jeg følte at filmen i første halvdel la opp til veldig mye som ikke ble innfridd, noe som gjorde at jeg i etterkant ser på mye av filmens handling som helt irrelevant fyllstoff. Jeg likte heller ikke det religiøse budskapet i filmen, som det forresten hadde vært helt mislykket uten hjelp av et absurd inntreffen av deus ex machina.

Fin film å se på, og jeg vil på ingen måter fraråde folk å se den, jeg skulle bare ønske at jeg selv så den uten lyd så jeg kunne ha konsentrert meg om det visuelle og ignorert handlingen. 5/10.

Flere på denne lista jeg gleder meg til å se.

Noen som har sett Monsieur Lazhar enda?

Ja. Jeg har lest at noen omtaler denne filmen som "mørk", men det er jeg absolutt ikke enig i. Sett i forhold til deler av det som skjer i filmen synes jeg den var veldig lett emosjonelt sett. Det er i bunn og grunn en film som handler om en lærer som er litt annereldes og kanskje litt flinkere enn andre stereotypiske lærere. Flinke skuespillere, spesielt hovedrollen og alle barneskuespillerne imponerer. Sjarmerende og morsom film, men ikke noe veldig spesielt. 7/10.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nye eller gamle? Sett begge? Hvilken likte du i såfall best :)

Var nok den nye med Farrell :)

Har ikke sett versjonen fra 1990 med Schwarzenegger :/ Burde kanskje se den nå også, hehe. For den ser også bra ut.

Men den nye kan dere glede dere til! Jeg synes den var veldig bra, og Jessica Biel is dat hawt! <3

Lenke til kommentar

Apropos Total Recall. Jeg kjøpte den på Blu-Ray, og gledet meg til å se den 20 minutter lengre directors cut, med alternativ slutt. Problemet er at jeg føler det var akkurat samme versjon som på kino. Slik skal det vel ikke være? Eller fikk Norge annen versjon på kino enn i USA kanskje?

Blir vel å starte opp den "vanlige" versjonen ifølge plata, og se om det er noe annet der. For jeg følte at jeg så akkurat samme film jeg hadde sett på kino. Rett meg gjerne hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Thesinner, jeg svarte deg i den andre tråden, men jeg svarer her og, så folk ser det:

Den engelske aksenten du hører i Life of Pi er ikke overdrevet. Det er faktisk hvordan indisk-engelsk høres ut.

Hvem vet, jeg synes hvertfall det høres ut som om de overdriver og karikerer sin allerede sterke aksent. Se f.eks dette
for en "vanligere", uanstrengt indisk aksent.
Lenke til kommentar

Merker at jeg digger Netflix mer og mer her! Sett to filmer i det siste, som jeg ikke hadde hørt om før. Først Dark City, med Kiefer Sutherland. Ble anbefalt den fordi jeg likte "Cube". God film.

Og så, fordi jeg likte Dark City, ble jeg anbefalt "Moon", med Sam Rockwell og Kevin Spacey. Virkelig god film syntes jeg. Fin stemning, og tok opp noen gode punkter også. Hadde aldri hørt om den før, selv om den faktisk bare er 3 år gammel. Flere som har sett den?

Man kan si mye om at Netflix ikke har de nyeste filmene, men man kan virkelig finne noen glemte perler her fra kun få år tilbake. Gleder meg til å se hva det neste blir. Timesvis av underholdning framfor meg.

Lenke til kommentar

Ja. Jeg har lest at noen omtaler denne filmen som "mørk", men det er jeg absolutt ikke enig i. Sett i forhold til deler av det som skjer i filmen synes jeg den var veldig lett emosjonelt sett. Det er i bunn og grunn en film som handler om en lærer som er litt annereldes og kanskje litt flinkere enn andre stereotypiske lærere. Flinke skuespillere, spesielt hovedrollen og alle barneskuespillerne imponerer. Sjarmerende og morsom film, men ikke noe veldig spesielt. 7/10.

Filmen har et mørkt tema, men selve filmen er som du sier ikke mørk.

Lenke til kommentar

Running Scared, actionkomedie fra det glade 80 tall :)

Tenkte Paul Walker sin med engang, faktisk ikke sett denne du nevner.

Fikk sett The Dark Knight Rises i helgen, bare jeg som syns den var good not great? Følte meg ikke helt fornøyd etter filmen.

Virker som det betyr mer hvem som har laget filmen nå til dags enn selve storyen, for den synes jeg var svak.

Lenke til kommentar

Jeg har valgt å se alle 3 filmene som en lang film egentlig. Noen synes Batman Begins er best, noen The Dark Knight og noen TDKR, men de er ikke gode uten de andre filmene. Ser man på de som en helhet er TDKR mye bedre, enn om man kun ser den for seg selv. Nå blir vel The Dark Knight sett på som den beste av mange, inkludert meg. Og mye av det har nok litt å gjøre med den fantastiske jobben Heath Ledger gjorde, og ikke minst at The Joker er mye mer interessant/underholdende skurk enn Bane (tross bra arbeid fra Hardy) vil kunne være.

Min mening i alle fall. Jeg likte TDKR, og synes det var en god avslutning på en bra trilogi.

Lenke til kommentar

Jeg så Hobbiten for noen dager siden. Den var ikke slik jeg husket den fra boka, men det er noen år siden jeg leste den. Kunstnerisk frihet er greit nok, for enkelte momenter som ble inkludert i filmen gjør at de som ikke har lest bøkene kan se en tydelig sammenheng og en felles handling i Hobbiten og Ringenes Herre-filmene. Men filmen ble noe langtekkelig. Det så ut som om filmskaperne ville ha med absolutt alt som hendte i boka (med noen endringer) i tillegg til mye annet rart. Noen av scenene kunne vært kuttet ut og andre kunne vært komprimert, så hadde det kanskje vært mulig å få hele historien i en film. Hobbiten er jo bare ei tynn flis av ei bok, så at bare halve boka ble en film nesten på lengde med Ringens brorskap synes jeg at er merkelig. Filmen ble også litt for useriøs av og til der det ikke passet med humor, men jeg skjønner jo at historien blir preget av at den egentlig er en barnebok. Totalt sett likte jeg absolutt filmen. Jeg likte godt hvordan dvergriket så ut og de tretten dvergene i seg selv var også morsomme og spennende karakterer.

Jeg så også den nye Total Recall nylig. Den var dårlig. Det var en annen handling enn i den gamle filmen, og den var altfor forutsigbar. Hele filmen endte opp med å bli en eneste lang actionscene med enkelte momenter fra den første filmen, som for eksempel dama med tre pupper. Noe jeg undret meg over var at hovedpersonen skulle være med i en omfattende motstandsbevegelse, men de eneste personene fra den motstandsbevegelsen man så noe til i filmen, var han, dama hans og lederen deres på et punkt.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...