Filmvenn Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Gleder meg til tv-serien kommer. Mads Mikkelsen som Hannibal er et godt valg. Nå skal det være en alternativ historie satt noe før Red Dragon, og Graham virker mer awsome enn Norton sin utgave i Red Dragon-filmen. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) I hvilken rekkefølge skal jeg se Hannibal Lecter-filmene? Manhunter (1986) The Silence of the Lambs (1991) - perfekt thriller. Hannibal (2001) Red Dragon (2002) Hannibal Rising (2007) - rævmøkk. Er jo 5 år siden jeg så denne men mener å huske Gaspard gjorde en god rolle som Hannibal. Av de nevnt dog er Rising den eneste jeg ikke har. Red Dragon var jævelsk bra, men ikke like god som Silence selvsagt. Endret 27. september 2012 av Cortese Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Jeg synes Rising er direkte svak. Hannibal-sjarmen er totalt fraværende. Silence og Red Dragon er favorittene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) Herbert Lom , 95......Dreyfus i Rosa Panter filmene...... Har enda ikke sett Hellraiser , den høres bra ut....... Endret 29. september 2012 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Hei! Setter ekstra pris på raskt svar, siden jeg tenkte å snurre i gang film ganske snart.. Har ikke sett Prometheus enda, og i den forbindelse jobber jeg meg igjennom Aliens-filmene.. Alien og Aliens hadde jeg sett før også, men nå også sett Alien 3.. Nå står jeg altså igjen med Alien: Resurrection, og Alien vs. Predator.. Jeg antar at AvP er mer en "tullefilm" og ikke har så mye med noe å gjøre (tar jeg feil?), men lurte på Alien: Resurrection.. Er det en film man burde få med seg? Med tanke på det lille plottet jeg leste, og kritikken, så var jeg litt nysgjerrig på hvorvidt den "tilhørte", eller bare var en dårlig attpåklatt..?! Takker for svar! Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Du kan trygt hoppe til Prometheus. Og mange vil nok anbefale deg det.. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Ja, bare hopp til Prometheus du. Jeg har vel til dags dato sett alt fra den serien (utenom Predator-filmene, faktisk), og du går ikke glipp av stort ved å droppe Resurrection, iallefall. AvP har lite med Alien-filmene å gjøre storymessig, så de kan du se om du ønsker litt lett underholdning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 AvP har lite med Alien-filmene å gjøre storymessig, så de kan du se om du ønsker litt lett underholdning. Du får se bakgrunnen til Charles Bishop Weyland da, mannen bak Weyland-Yutani-selskapet som har en temmelig stor rolle i Alien-universet. Foresten er Peter Weyland(fra Promethius) sønn, broren eller faren til nevnt karakter? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 AvP har lite med Alien-filmene å gjøre storymessig, så de kan du se om du ønsker litt lett underholdning. Du får se bakgrunnen til Charles Bishop Weyland da, mannen bak Weyland-Yutani-selskapet som har en temmelig stor rolle i Alien-universet. Foresten er Peter Weyland(fra Promethius) sønn, broren eller faren til nevnt karakter? Det er sant. Hadde glemt det, har ikke sett AvP siden før jeg så Alien-filmene. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Takk for alle svar! Det ble Prometheus på meg, men må innrømme at jeg ble litt skuffa.. Står mellom en 6-er og 7-er, kanskje 6.. Når det gjelder Alien-filmene må jeg si at Alien var klart, klart best, Alien 3 på en andre plass, og Aliens på "siste" (ikke sett Resurrection og AvP da), som jeg synes var halvdårlig.. Lenke til kommentar
Spider Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Aliens hev seg på testosteronbølgen på 80-tallet, noe som resulterte i en jævlig kjedelig film. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Godt sagt, var vel akkurat slik jeg følte det, uten å vite helt hvordan jeg skulle si det! Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Syntes alien 3 var møkk jeg. Lenke til kommentar
Spider Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Det mest minneverdige med 3eren er overgangen fra 20th Century Fox-melodien til åpningsscenen. Og det er jo litt trist... Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Skal se film. Insomnia, Kiss Kiss Bang Bang eller Gone Baby Gone? Trenger svar asap! Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Kiss Kiss Bang Bang Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 (endret) Gone Baby Gone! Ben Afflecks første film som regissør, og den er herlig rå og hardtslående. Endret 30. september 2012 av Coffey Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Klokken 22.51 på en søndag så er nok Kiss Kiss Bang Bang det beste valget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå