Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig at de ikke streber etter en PG-13 rating. Transformers ble først R vistnok, noe som fikk Spielberg til å trekke i trådene for å få den til å bli PG-13. Handler jo om mye penger dette her. Rambo var faktisk en film min far nektet meg å se når jeg var liten, noe som medførte i heftige protestaksjoner som innebar roting av rom, smelling med dører og banneord mot min far. :wee:

 

Når jeg hadde fått lov til å se Predator, Aliens m.m så var det sjokkerende å ikke få lov til å se Rambo. Det vitnet jo om at filmen måtte ha noe ekstra godbiter...

 

Rocky Balboa overasket meg positivt tidligere i år, så da satser jeg på at John Rambo gjør det også.

Lenke til kommentar
Artig at de ikke streber etter en PG-13 rating. Transformers ble først R vistnok, noe som fikk Spielberg til å trekke i trådene for å få den til å bli PG-13. Handler jo om mye penger dette her. Rambo var faktisk en film min far nektet meg å se når jeg var liten, noe som medførte i heftige protestaksjoner som innebar roting av rom, smelling med dører og banneord mot min far. :wee:

 

Når jeg hadde fått lov til å se Predator, Aliens m.m så var det sjokkerende å ikke få lov til å se Rambo. Det vitnet jo om at filmen måtte ha noe ekstra godbiter...

 

Rocky Balboa overasket meg positivt tidligere i år, så da satser jeg på at John Rambo gjør det også.

8655743[/snapback]

 

Rambo First Blood har jo bare et sikkert drap da. så den er teknisk sett en G Film, selv i Ice Age dør det jo 2, først hun dama så den store slemme tigeren.

 

Jeg fikk ikke lov til å se Pulp Fiction når jeg var 14 eller 15, morra mi stakk hode inn på rommet flere ganger i løpet av kvelden for å sjekke, heldigvis hadde jeg en video opptaker så jeg så den bare dagen etter når hun var på jobb

Lenke til kommentar
Jeg tror egentlig den blir ganske dårlig altså det går bra med en gammel bokser tilbake til ringen men en gammel Hardcore Killer tilbake til felten..Nei tror det blir Halloween dårligt.

8655763[/snapback]

 

Tilbake i felten? Han bor jo i jungelen. Han dreper bare folk som kommer og ødelegger plena i hagen hans. ;)

Lenke til kommentar

Zodiac var ikke min type film. Ikke nok fokus på karakterene til å være karakterdrevet, ikke nok vendinger og interessant plot til å være historiedrevet eller thriller. Det ble mer som å sitte og se på en mordetterforskning, som dessverre er altfor kjedelig for meg, og jeg har en veldig høy toleranse på kjedelige ting. Den ble rett og slett en helt vanlig krim. Det jeg ikke skjønner er hvorfor folk kaller den et mesterverk og dytter den inn på top 250 osv., begynner å lure på om jeg så riktig film.

Lenke til kommentar
Veksthormoner = høyde.

8659171[/snapback]

OG muskler...

8659175[/snapback]

 

...men det har uansett ingen virkning på alderen hans. han ser fortsatt ikke uhorvelig gammel ut.

 

...Mens vi prater om Sly: Noen her som har sett D-Tox? Overalt har den fått middelmådig kritikk - men jeg likte den da ganske godt, jeg. Hadde en veldig fin "feel". Ble kanskje litt åpenbar litt for tidlig, men det var fortsatt en fin film, IMO.

 

Zodiac var ikke min type film. Ikke nok fokus på karakterene til å være karakterdrevet, ikke nok vendinger og interessant plot til å være historiedrevet eller thriller. Det ble mer som å sitte og se på en mordetterforskning, som dessverre er altfor kjedelig for meg, og jeg har en veldig høy toleranse på kjedelige ting. Den ble rett og slett en helt vanlig krim. Det jeg ikke skjønner er hvorfor folk kaller den et mesterverk og dytter den inn på top 250 osv., begynner å lure på om jeg så riktig film.

8659196[/snapback]

 

Favorisering og PR. En film som får masse media-omtale, og gjør det bedre enn middelmådighet, blir som lett mye større enn den kanskje fortjener. Dessuten kommer filmen fra David Fincher. Kanskje noen super-freaky Fightclub-fanatikere dytter den opp bare fordi Fincher lagde denne også.

 

...Eller kanskje folk bare er uenig med din mening, og synes at filmen er god. :wee:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Favorisering og PR. En film som får masse media-omtale, og gjør det bedre enn middelmådighet, blir som lett mye større enn den kanskje fortjener. Dessuten kommer filmen fra David Fincher. Kanskje noen super-freaky Fightclub-fanatikere dytter den opp bare fordi Fincher lagde denne også.

8659204[/snapback]

 

En film som får masse mediaomtale skaper forventninger og gjør det dermed vanskeligere for seg selv. At David Fincher har laget Fight Club gjør at listen ligger utrolig høyt for hans del. Jeg er av en helt annen oppfatning enn deg, tydeligvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...