Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wut, ikke sett Red October? En av tidenes beste cold war-filmer! Også et utrolig bra soundtrack som bl.a har musikk med Red Army Choir.

 

Elsker u-båt filmer. Artig nok forsøker de seg på en serie med amerikansk atomubåt-på-avveie som premiss. Liten digresjon fra tråden, men tror denne popcorn-serien kan slå godt an blant de som liker slike filmer (med cheesy trailer-stemme!):

 

Lenke til kommentar

 

Elsker u-båt filmer. Artig nok forsøker de seg på en serie med amerikansk atomubåt-på-avveie som premiss. Liten digresjon fra tråden, men tror denne popcorn-serien kan slå godt an blant de som liker slike filmer (med cheesy trailer-stemme!):

 

Ha, såg jo ikke så halvgale ut det der :p Denne skal jeg huske på, takk for tipset :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Var han med i Deadliest Cast i Superman II også? :p

 

Viste Superman-relaterte diskusjoner ville vekke opp Dotten. ^^

Så, har du troen på denne versjonen? Har jo et powerplay av skuespillere i casten, men må innrømme jeg er litt lei av General Zod. Vi får se, teaser-traileren ga meg egentlig meget lite.

Lenke til kommentar

Min reaksjon var den samme som en av top commentsene på den YouTube-videoen. "Terrence Malick?" :p

Jeg kunne ikke tenke på noe annet enn "The Tree of Life". Det håndholdte kameraet nede i gresset med froskeperspektiv mot karakteren, sommerfuglen, hunden, sola osv.

 

 

Den her var veldig annerledes enn jeg trodde. Og det minnet ikke mye om Snyder. Jeg vet ikke om det er en god eller dårlig ting.

Den var drastisk annerledes enn "Superman Returns"-teaseren, som gikk mer for den "majestetisk/John Williams/Richard Donners Superman"-følelsen. Men teasere kan jo lyve, da den filmen ikke føltes som det.

 

Jeg tror jeg fremdeles har et øye for denne.

 

--

 

Og med denne rolige teaseren tenker jeg at dette egentlig er en oppfølger eller prequel til Andrzej Wajdas "Człowiek z marmuru" (Man of Marble) og "Człowiek z Zelaza" (Man of Iron). :)

Endret av Choekaas
Lenke til kommentar

Var han med i Deadliest Cast i Superman II også? :p

 

Viste Superman-relaterte diskusjoner ville vekke opp Dotten. ^^

Så, har du troen på denne versjonen? Har jo et powerplay av skuespillere i casten, men må innrømme jeg er litt lei av General Zod. Vi får se, teaser-traileren ga meg egentlig meget lite.

 

Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal tro.

 

Det ser jo ut som Snyder går for en helt annen stil enn hva han normalt har gjort.

 

300 var jeg ingen fan av, men kan godt være det var tilfelle av at jeg hengte meg for mye opp i all slow-motion. Tenkte å gi den en ny sjanse. Watchmen var kos.

 

Så får vi se om filmen treffer "mann" biten, det som gjør Kal-el til en så interessant karakter å utforske (Aronofsky hadde vært en drømmeregissør for den jobben).

 

Teaseren var fin (den var en ekte teaser også, ikke noe trailer-wannabe). Skulle øsnke jeg var på Comic-Con hvor en lengre og mer actionfylt teaser ble vist, som visstnok ble mottatt særdeles bra.

 

 

At den følger Donner-oppskriften (Gene Hackman, Marlon Brano osv) med å omringe hovedpersonen med fantastiske skuespillere er ikke overraskende. Christopher Nolan kopierte samme fremgangsmåten når han laget sin Batman, og det er med på å dra de som sitter på gjerdet inn i kinosalen.

 

Så får vi se om den leverer. Er forsiktig optimist. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...