Edward Norton Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 spørsmål 1) hva menes med god dialog i en film 2) hva er thriller? 3) hvordan forklare f.eks handlingen til goodfellas uten å spoile noe? mao. hva er egentlig en handling Lenke til kommentar
Choekaas Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 spørsmål 1) hva menes med god dialog i en film 2) hva er thriller? 3) hvordan forklare f.eks handlingen til goodfellas uten å spoile noe? mao. hva er egentlig en handling 1) Dette kan sikkert besvares med et langt innlegg. Skal prøve å ta det kort. Jeg mener god dialog er så enkelt og greit som: ekte dialog. Dialogen hjelper å definere personligheten og motivene til karakterene. Om det er troverdig at disse karakterene har denne dialogen, da er det en god dialog. Ting som kan hemme dialog er replikker som kan være out-of-character, utrolig klisjéfylte (Rolan Emmerich-filmer) eller full av "exposition" (altfor mye informasjon og detaljer). 2) Hvor stort svar ønsker du her? Hvis du vil bare svare på spørsmålet, er det bare å søke etter "definition thriller" på Google. A novel, play, or movie with an exciting plot, typically involving crime or espionage. Fra Google søk 3) Igjen, hvor mye ønsker du? Isåfall, handlingen til Goodfellas: Henry Hill and his friends work their way up through the mob hierarchy. Fra IMDb Handling: Wikipedia kan hjelpe til her: http://en.wikipedia....Plot_(narrative) Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Noen som har tips til en bra skrekkfilm? Skal se den med kusina mi så må skremme henne litt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Til siste hinder ble jeg skremt av. Ellers har du jo Saw-serien(om du virkelig vil fucke opp nattesøvnen hennes). Om du er ute etter rein SHOCKSCARE så ville jeg gått for Dead Silence. Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 må spørre dere noe når dere anmelder noe hva mener dere med godt skuespill? der jo ikke skuespillere som bestemmer hva de gjør de gjør jo jobben sin som de får av direktoren eller whatever så hva mener dere med god skuespill? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Godt skuespill er for meg når jeg glemmer at det er skuespillere jeg ser på. 1 Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 skal tenke på det du sa der hver gang jeg ser film:) Lenke til kommentar
""" Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 La oss diskutere fransk film, siden jeg driver og utforsker fransk film om dagen. Hva er det beste som har kommet fra Frankrike? Hva må man se? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 La oss diskutere fransk film, siden jeg driver og utforsker fransk film om dagen. Hva er det beste som har kommet fra Frankrike? Hva må man se? Kall meg teit, men jeg digger Crimson Rivers-filmene med Jean Reno. Og Taxi 1. På den litt seriøse siden er vel Irreversible ansett som en bra film fra den kanten. Og Amelie. Feinschmeckerne vil sikkert komme med forslag til "ordentlige" franske filmer. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 La oss diskutere fransk film, siden jeg driver og utforsker fransk film om dagen. Hva er det beste som har kommet fra Frankrike? Hva må man se? Franskspråklig eller 100% fransk? Jeg har ikke sett mye fransk film så er ganske interessert i tips selv. Av de beste jeg har sett kan jeg nevne: Amélie La Haine Irréversible À bout de souffle Les quatre cents coups Un prophète Notre jour viendra Intouchables Utenom disse har jeg jo også en del canadiske og belgiske favoritter med fransk språk. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) La oss diskutere fransk film, siden jeg driver og utforsker fransk film om dagen. Hva er det beste som har kommet fra Frankrike? Hva må man se? Le scaphandre et le papillon (2007) Le trou (1960) Belle de jour (1967) La règle du jeu (1939) La haine (1995) Le samouraï (1967) a grande illusion (1937) Les vampires (1915) Three Colors-triologien. Der har du noen av mine franske favorittfilmer. Endret 26. juni 2012 av Nopros 1 Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg glemte Kieslowski's Three Colours-trilogi, men kan disse filmene ansees som franske? Samme gjelder flere av filmene til Michael Haneke. iCheckMovies har en del lister som sikkert er nyttige for de som er interessert i å utforske fransk film, f.eks: Times' 100 Best French Films Diskuterfilm.com's Top 50 Films from France All-Time France Box Office Lenke til kommentar
""" Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Tenkte 100% fransk, ja. Fra Frankrike. Er så vidt i gang med å utforske litt der. Har sett Le samouraï og Les yeux sans visage i helgen, som begge var fantastiske, også ligger Du rififi chez les hommes, Les Diaboliques og Les Vampires å venter på å bli sett. Blir nok sett i løpet av uken. Skal ta en titt på de nevnte jeg enda ikke har satt på watchlisten min eller sett. Er spesielt interessert i eldre horror, krim og thrillere til å starte med. Og med eldre tenker jeg på 70-tallet og eldre. Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 La oss diskutere fransk film, siden jeg driver og utforsker fransk film om dagen. Hva er det beste som har kommet fra Frankrike? Hva må man se? UN PROPHETE Tenkte 100% fransk, ja. Fra Frankrike. Er så vidt i gang med å utforske litt der. Har sett Le samouraï og Les yeux sans visage i helgen, som begge var fantastiske, også ligger Du rififi chez les hommes, Les Diaboliques og Les Vampires å venter på å bli sett. Blir nok sett i løpet av uken. Skal ta en titt på de nevnte jeg enda ikke har satt på watchlisten min eller sett. Er spesielt interessert i eldre horror, krim og thrillere til å starte med. Og med eldre tenker jeg på 70-tallet og eldre. laster du ned filmer eller kjøper ren nysjerriget Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 La oss diskutere fransk film, siden jeg driver og utforsker fransk film om dagen. Hva er det beste som har kommet fra Frankrike? Hva må man se? Nopros og thesinner har allerede nevnt en del bra, anbefaler deg å spesielt å sjekke ut den franske nybølgen om det er ordentlig fransk film du vil se. Jean-Luc Godard og Francois Truffaut er mesterne her. Men en film du må se, og som jeg kan tenke meg du vil like ganske godt, er Caché. Kanskje den beste filmen under "thriller" jeg vet om. Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Til siste hinder ble jeg skremt av. Ellers har du jo Saw-serien(om du virkelig vil fucke opp nattesøvnen hennes). Om du er ute etter rein SHOCKSCARE så ville jeg gått for Dead Silence. Ja og selvfølgelig lasta jeg filmen ned å så kjappt igjennom den før jeg skjønte det var noen ugler i mosen Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Sex Raptor, alt du trenger er La Haine, Irreversible og Caché. Lenke til kommentar
blured Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Kan ikke skryte på meg å ha sett så veldig mye fransk film, og mange av de jeg har sett er allerede nevnt her, men jeg savner Entre les murs (2008). Kanskje det beste klasseromsdramaet jeg har sett, spesielt når det kommer til følelse av realisme. Lenke til kommentar
WizKhalifa Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Støtter forslaget til Edward Norton, Profeten er en fantastisk film! http://www.imdb.com/title/tt1235166/ Hvilke 2 filmer burde jeg se i natt? 2001 A Space Odyssey A Clockwork Orange American Beauty Back To Future Carlito's Way Dog Day Afternoon Donnie Brasco Indiana Jones (den første) It's A Wonderful Life Mr. Nobody Raging Bull One Flew Over Chucko's Nest Psycho Silence Of The Lambs Taxi Driver Velg ut 2 som jeg burde se og fortell hvorfor. Endret 26. juni 2012 av WizKhalifa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå