Juleniss1 Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 er den ekkel? Tja...Hvis du er redd for at filmen er ekkel, er det nok ikke filmen for deg. De kaster blant annet en katt inn i et rom fylt med rotter. Det skal sies at det debatteres enda om de virkelig drepte katten foran kamera, men jeg har i alle fall vansker med å skjønne at katten ville overlevd det der. Ingen rykter om at den skal vises på festival/cinematek i Norge? Så lekker ut. Vet ikke. Fikk lyst til å se Samsara jeg også. Så veldig bra ut. Hørt om Bakara? Stort sett det samme, på blue-ray. Nydelig. Regner med han har hørt om den, siden den nevnes i traileren. The Fall er ikke skutt i HD, den er skutt på film. Nemlig. Film i høyoppløselig resolusjon (Forkortet til HD) Hehe. Den setningen gav vel ikke så mye mening? Uansett. HD gjelder digitale formater. Har du skutt i HD har du brukt et digitalt kamera. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Hehe. Den setningen gav vel ikke så mye mening? Uansett. HD gjelder digitale formater. Har du skutt i HD har du brukt et digitalt kamera. Hva er vitsen med å kverrulere? Ut i fra samtalen er det klinkende klart at det er snakk om HD film på Blu-Ray. -HD betyr høy oppløsning, verken mer eller mindre. Det er blanke likegyldig om kilden er digital eller analog. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Julenissen er mester på det. Darn. Ser fram til Argo. Mange skuespillere jeg liker. Spesielt Kyle Chandler og Bryan Cranston. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Ben byner å dra på åra. Ellers en fin trailer, ser ut til å være et politisk drama av dimensjoner. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Hva er vitsen med å kverrulere? Ut i fra samtalen er det klinkende klart at det er snakk om HD film på Blu-Ray. Det var klinkende klart at du skrev at skyting i HD gav et nydelig bilde. Noe jeg synes var en rar påstand med tanke på at konsensusen er at skyting på film er overlegent det digitale alternativet. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 -HD betyr høy oppløsning, verken mer eller mindre. Det er blanke likegyldig om kilden er digital eller analog. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) Oppløsning (resolution) omhandler pixler. Film har ikke pixler. Med andre ord har det ikke oppløsning. Endret 9. mai 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 selvfølgelig har den det - les DPI Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 selvfølgelig har den det - les DPI Jaha? Så hvor mange prikker er det i en 35mm filmrute? Eventuelt...hvor mange prikker er det i synsfeltet ditt? Det gir ingen mening å snakke om oppløsning eller DPI når det gjelder film. Dette er terminilogi som gjelder digitale medier. 2 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Film får ikke oppløsning før det scannes til et digitalt format. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Bruker vell digitale kameraer nå for tiden? Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Bruker vell digitale kameraer nå for tiden? 6 Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) Film er ett analogt medium, men nå til dags så blir filmene digialisert og dermed oppnår man pixel resolusjon (og HD oppløsning) fra film, men filmen i seg selv har ikke en definert 'pixel' count siden det lyssensitive materiale er spredd med et ukjent antal krystaller (som blir noe ala pixeler i en digital lys sensor etter det jeg forstår?) Det filmes mange filmer med gammeldags analogt film, men de alle digitaliseres for utgivning og også avspilling i kinosaler (som som regel bruker digitale prosjektorer nå) Endret 9. mai 2012 av b3ta Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) Lenge siden jeg har sett noen ta så feil som Balthier842. Det minner meg om diskusjonene fra blu-ray-ens tidlige dager, da det stadig vekk var folk som påsto at reissues var bare svindel, for "de hadde jo ikke HD i gamle dager". Endret 9. mai 2012 av Lord Britishface 2 Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) Film har uansett et gitt sampling område det klarer og fange troverdig. Og dermed blir det ikke feil og si det har en oppløsning. Selv om det ikke er i pixler, eller DPI. Med skarpt nok objektiv vil du ende med at filmen ikke er oppløst nok til å "lagre" tilsvarende skarphet. Endret 9. mai 2012 av Revolution Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 (endret) 10.5.77........Rocky dukker opp på norske kinoer for første gang......."der skulle man ha vøri" ! Endret 15. mai 2012 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 (endret) Jeg bare spør her jeg, føler ikke spørsmålet mitt er stort nok til å kreve nytt emne. Noen som har peiling på hvor jeg kan skaffe det box-settet med flest Pixar filmer i Blu-Ray? Det er filmer jeg virkelig er nødt til å kjøpe, og ikke kan laste ned, fordi jeg må se alt som har med Pixar å gjøre med norsk dub. Av nostalgigrunner : p Endret 10. mai 2012 av DexterMorgan 1 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Jeg bare spør her jeg, føler ikke spørsmålet mitt er stort nok til å kreve nytt emne. Noen som har peiling på hvor jeg kan skaffe det box-settet med flest Pixar filmer i Blu-Ray? Det er filmer jeg virkelig er nødt til å kjøpe, og ikke kan laste ned, fordi jeg må se alt som har med Pixar å gjøre med norsk dub. Av nostalgigrunner : p Du tenker på den med kortfilmer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå