Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2

Hørte at det ikke gjalt rollen som The Mandarin, da den karakteren ikke passet helt inn i Iron Man-verden.

Skal vist ha noe med nanotech å gjøre. Filmen skal vist føre videre Extremis-storylinen som såvidt fikk innspill i Iron Man 2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Jojo, Jon Favreau sa noe slikt selv etter Iron Man 1(der ten rings nevnes) der han sa

"The problem with the Mandarin is that the way it's depicted in the comic books, you don't want to see that. He has 10 magical rings – that just doesn't feel right for our [franchise]. So it's either tech-based, or the rings are not really rings."
Men han håpte at karakteren ble sett iløpet av serien.

Tror somsagt at Iron Man 3 har TO skurker. Noe som er vanlig for del 3 av en franchise

 

 

Ps: Skrives Mandarin, ikke Mandarian

http://en.wikipedia....in_%28comics%29

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Noen som har sett alle episodene av Filmens historie (The Story of Film: An Odyssey) og kan fortelle om han fortsetter å spoile like mange filmer utover? Har sett til og med episode 8 og syns han spoiler altfor mange filmer. Det er en ganske interessant serie, så det er litt kjipt om han gjør det for da kommer nok denne serien til å bli lagt på is for min del.

Lenke til kommentar

Det er mulig et konseptbilde fra Ninja Turtles er sluppet. Jeg grøsser med tanken... Kunne sagt mye om dette bildet, men tar en tur til Hollywood og "tar en prat" med Michael Bay. Ikke regn med flere filmer fra han med det første. eller noensinne. :p

 

 

post-143771-0-85541700-1334235728_thumb.jpg

 

 

http://movies.ign.co.../1222789p1.html

 

(vel, blir nok hjemme, men det frister å... hinte... litt om at han bør slutte.) :p

Lenke til kommentar

Sin City 2 er back on track, og nå faktisk på track.

 

 

This will be welcome news for fans of the stylized and gritty adaptation of Frank Miller’s Sin City that prompted Robert Rodriguez to exit the Directors Guild because the DGA wouldn’t let Miller co-direct the film with Rodriguez. Dimension Films, which released the first, announced that deals have been made and casting is underway. Rodriguez will have another sequel selling at Cannes. That is the Danny Trejo-starrer Machete 2, and I’ve heard that Rodriguez is chasing cast that includes Michelle Williams and Mel Gibson. Here’s the release on ‘Sin City.’

 

Fullt presseskriv:

 

AUSTIN, TX (12 April 2012) — Filmmakers Robert Rodriguez and Frank Miller, along with producer Alexander Rodnyansky, have announced that production will commence on the highly anticipated sequel to 2005’s Sin City, entitled Sin City: A Dame To Kill For. The film will be produced by AR Films and Quick Draw Productions, financed through AR Films U.S and released domestically by Dimension Films.

“The first question I am always asked is “When will you make another Sin City? ,” said Rodriquez. “I have wanted to re-team with Frank Miller and return to the world he created since the day we wrapped the original, but have felt a duty to the fans to wait until we had something truly exceptional that would meet and exceed what have become epic expectations. A Dame To Kill For will certainly be worth the wait.”

Sin City creator, screenwriter and co-director Frank Miller said, “The first Sin City knocked out audiences who had never seen anything like it before. Robert Rodriguez and I are going to shake things up and deliver a ferocious film experience that is going to go even further than the first.“

The script and details of the film’s story have been kept tightly under wraps. Casting will begin next week, with many of the original cast expected to return. The film, a Quick Draw Production, will be produced by Rodriguez and producing partners Aaron Kaufman and Iliana Nikolic; and by Alexander Rodnyansky and Sergei Bespalov and Stephen L’Hereux. Miller, The Weinstein Company’s Harvey and Bob Weinstein and Miramax’s Adam Fields will act as executive producers. Sin City: A Dame to Kill For was developed by Frank Miller based upon his graphic novel, with a screenplay by Frank Miller and Academy Award winner William Monahan (The Departed). The film is expected to begin production this summer at Rodriguez’s Troublemaker Studios in Austin, Texas.

Alexander Rodnyansky said, “We are delighted to continue our relationship with Robert Rodriguez and Quick Draw Productions. It is a rare opportunity to produce and finance a film with the high profile and enormous fan base of the Sin City franchise. AR FIlms will be managing worldwide sales of Sin City: A Dame to Kill For, as well as Robert’s Machete Kills at the Cannes Film Festival in May.”

The original Sin City was brought to the screen by Rodriguez and Miller and released by Dimension in 2005, and proved to be a landmark step forward in filmmaking, breaking ground with immersive green screen to create its iconic stylish look. The first film, released on April 1, 2005, grossed over $160 million (US) worldwide and is a consistently strong home video and television performer.

“Audiences have been clamoring for Sin City 2 with Robert and Frank for a long time and trust me, it will be worth the wait,” said Bob Weinstein, co-chairman of The Weinstein Company. “This will be my 11th collaboration with Robert in 16 years and he’s become a great friend. I look forward to continuing our long lasting relationship and partnering on more projects in the future.”

The deal was negotiated by Aaron Kaufman, Craig Emanuel of Loeb & Loeb and Robert Newman of WME on behalf of Rodriguez; David Glasser and Andrew Kramer on behalf of Dimension Films; Schuyler Moore of Stroock & Stroock & Lavan and Jere Hausfater on behalf of AR Films; Kenneth Keller and Garth Rosengren of Krieg, Keller, Sloan, Reilley & Roman and John LaViolette of Bloom Hergott Diemer Rosenthal LaViolette Feldman Schenkman & Goodman on behalf of Stephen L’Heureux and Solopsist Films; and Mark Lichtman and Neil Meyer and Allison Binder of Stone, Meyer, Genow, Smelkinson & Binder on behalf of Miller.

 

 

EDIT: What, Mel Gibson siktes for en rolle? Håper idioten ikke ender opp i filmen nå.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Det er mulig et konseptbilde fra Ninja Turtles er sluppet. Jeg grøsser med tanken... Kunne sagt mye om dette bildet, men tar en tur til Hollywood og "tar en prat" med Michael Bay. Ikke regn med flere filmer fra han med det første. eller noensinne.

 

 

De er visst hverken mutanter eller tenåringer lenger. Det er Alien Ninja Turtles.

 

Anser det som sansynlig at Michaelangelo har byttet ut nunchako med bazooka. Er tross alt en Michael Bay-film.

 

 

Ellers, gode nyheter: Twitter elsker The Avengers. Hulk stjeler visst showet.

 

"Hulk"

"Uhh?"

"Smash!"

 

Lenke til kommentar

Noen som har sett alle episodene av Filmens historie (The Story of Film: An Odyssey) og kan fortelle om han fortsetter å spoile like mange filmer utover? Har sett til og med episode 8 og syns han spoiler altfor mange filmer. Det er en ganske interessant serie, så det er litt kjipt om han gjør det for da kommer nok denne serien til å bli lagt på is for min del.

Hva? Har du ikke sett alle filmene som blir nevnt?

 

Se mer film gutt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Noen som har sett alle episodene av Filmens historie (The Story of Film: An Odyssey) og kan fortelle om han fortsetter å spoile like mange filmer utover? Har sett til og med episode 8 og syns han spoiler altfor mange filmer. Det er en ganske interessant serie, så det er litt kjipt om han gjør det for da kommer nok denne serien til å bli lagt på is for min del.

 

Har bare sett de 8 første selv. Vel, når noe viktig i en film (f.eks. slutten) blir nevnt i denne serien, er det pga hvor viktig denne slutten er for filmhistorien. Han sier ikke så mye om twister (bortsett fra noen åpenbare eksempler) i serien, men mer om ting som skjer på tilfeldige steder i filmen.

Vet du en eller to deler av en film, så bidrar det til en litt annen opplevelse bare. Det minner meg om da jeg leste en spoiler feil fra Harry Potter and the Half-Blood Prince, som lød

"Dumbledore kills Snape", som egentlig er omvendt. Det gav meg et morsomt sjokk da jeg leste boka. Det ødela ikke så mye.

 

 

Noen ganger ergrer jeg selv over spoilere, men så tenker jeg på når dette ble utgitt, og klandrer heller meg selv for ikke å ha sett filmen/lest boka/fulgt med på TV-serien. For spørsmålet er, når er det "trygt" å fortelle slutten på filmen? Etter at den har kommet ut på kino, etter at den har kommet ut i butikkhyllene, etter 5 år, 10 år, 50 år? Er det OK å spolere "Citizen Kane" nå, da den kom ut for 70 år siden? Eller skal vi bare anta at alle har sett den til nå, som mange sier, selv om det er nye generasjoner med filmfans. (Meg inkludert, da jeg visste om slutten på filmen, da jeg så den på ungdomsskolen).

 

Så derfor er det helt OK med spoilere i ny og ne. Jeg kan være enig med deg om at enkelte ganger sier fortelleren i "Filmens historie" litt for mye. Et godt eksempel er hvordan de viser slutten på "Easy Rider", som en "throw away-line", og ikke om hvor sentral den er i filmens historie. Men i andre sammenhenger, prøver jeg å unngå dette. (De siste sesongene i "Lost" kan jeg huske å prøve å vike unna alt som spolerte fremtidige mysterier, karakterer og alt annet).

 

Men som oftest blir jeg interessert i filmene som blir beskrevet i dokumentarserien, pga det fortelleren sier om dem. De innovative brukene av kamera, godt bruk av lys, flott skuespill osv., som gir meg flere regissørerer jeg føler jeg må sjekke ut.

 

 

Og apropos sist episode: Jeg håper ikke at dette var alt vi fikk høre om Kubrick. De 2 minuttene om "2001: A Space Odyssey"! De kunne (burde) fylt en hel episode med bare denne filmen. Får håpe vi plukker opp igjen derifra i neste episode.

Lenke til kommentar

Nopros: Har du?

Det kjipe nå er jo at det er lyst så veldig lenge, blir ikke helt den samme sjarmen å se film når dagslyset sniker seg inn gjennom gardinene. Da blir det automatisk mindre filmtitting her i gården.

 

Choekaas: Ser absolutt poenget ditt, men det endrer ikke det faktum er at jeg syns det er fryktelig irriterende å bli vist sluttscenen på en film jeg har tenkt å se. Tror nok det blir til at jeg vender tilbake til serien når jeg har fått sett litt flere av de filmene han omtaler. Det blir simpelten ikke "verdt" det når han spoiler såpass mange filmer som han gjør. En ting er om han viser sluttscenen til en obskur afrikansk film, men når han presterte å vise sluttscenen til Stalker, Nostalghia og Easy Rider i én og same episode så blir det simpelten for mye spoiling. Ser for meg at det fort kan bli et par til filmer han kommer til å vise sluttscenen til før serien er over, så da venter jeg heller litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...