Juleniss1 Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Er det nødvendig å lage den en gang til egentlig? Nei. For øvrig et spørsmål vi kommer til å stille ofte de kommende årene. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 (endret) er tales from a crypt like skummel som den ser ut som? Husker ikke tittelen men er det noe med "knight" i tittelen? Isåfall så likte jeg den veldig godt for mange år siden. Siden vi snakker om sola så tror jeg skal laste den ned Edit; Filmen Tales from the Crypt: Demon Knight. Syns den er go! Men kan vell kanskje ha litt nostalgi med den å gjøre og. Endret 27. mars 2012 av MrLuni Lenke til kommentar
co2 Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Herre, lenge siden jeg har reagert å tenkt så mye på en film som Prometheus. Fantastisk at Ridley Scott tar spakene igjen. Er på kanten til å campe utenfor kinoen Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Jeg har skremmende høye forventninger til Prometheus. Skremmende som i at den umulig kan leve opp til de. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Ridley Scott har i mine øyne ikke lagd noe bra siden Thelma & Louise i 1991. Har ikke truen på Prometheus. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Men den ser så utrolig kul ut. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Joda, jeg er nyskjerrig. Men jeg venter nok på Blu-ray. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Noen som har innsikt i norsk film her? Lurer på om norske filmer egentlig tjener penger. Max Manus og Kongen av Bastøy kostet begge over 50 mill. Er det mulig å tjene penger på dette i det norske markedet, eller er det kun statlig støtte? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Max Manus var en kommersiell suksess på egne bein så vidt jeg vet. Kjapt regnet ser det ut til at Kongen av Bastøy ikke var det. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Max Manus var en kommersiell suksess på egne bein så vidt jeg vet. Kjapt regnet ser det ut til at Kongen av Bastøy ikke var det. Men hvordan kan Max Manus ha gått i pluss? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Vannvittig høyt billettsalg samt DVD/BD-salg. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 (endret) Max Manus tjente inn over 20 millioner kroner på kinobilletter bare i åpningshelgen. Endret 28. mars 2012 av Skurupu Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 (endret) Jeg ser nå at Wikipedia har skrevet at "Filmen tok inn over 95 millioner kroner på kinosalg i Norge.". Men hvor mye av det går til filmprodusentene, mon tro? For si de tjener 25 % av det: 24 millioner kroner. DVD-en har kanskje solgt 500.000 kopier, hvor de kanskje tjener 25 % der og? Kanskje det gjør at de tjener 12 millioner. Samlet sett blir jo det da langt under 55 millioner kroner. Nå er jo dette bare spekulasjoner, og jeg har ikke peiling på hvor mange kopier de har solgt, eller hvor de tjener på noe som helst. Jeg er egentlig bare litt nysgjerrig på hvor mye de faktisk satt igjen med, i enten tap eller fortjeneste. Endret 28. mars 2012 av Coffey Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 (endret) 25% av brutto er en helt vanvittig overdrivelse. Endret 28. mars 2012 av Lord Britishface Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 25% av brutto er en helt vanvittig overdrivelse. Det er det jeg antok, ja. Det må jo i så fall bety at deres inntekter går enda lavere. Hvor er det de da får pengene fra? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 http://www.tv2.no/underholdning/gkn/max-manus-naer-underskudd-2666629.html "Dagbladet har regnet ut at filmen har spilt inn rundt 90 millioner kroner på kino. 50 millioner av disse går til kinoene. Etterpå er det distributører, markedsføring, rettighetshavere og skuespillere som skal ha sitt. Med inntjent egenkapital på 28 millioner, sitter produsenter og investorer igjen med 10 milioner, som da inkluderer de 15 millioner fra Norske Filmsinsituttt ifølge Dagbladets regnestykke. Uten støtte ville filmen ha gått i underskudd etter kinobillett-salget." 1 Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Det teller jo da kun inntekt fra kinobillettene? Jeg vet ikke hvor mye de fikk for DVD/BR, men det burde nå være en del, skulle jeg tro, noen som vet noe om det? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Jammen bra vi har en regjering som setter kultur ganske høyt! 3 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Er det nødvendig å lage den en gang til egentlig? Ikke noe remake. Samme navn:Total Recal 2012: http://www.imdb.com/title/tt1386703/ As the nation states Euromerica and New Shanghai vie for supremacy, a factory worker (Farrell) begins to suspect that he's a spy, though he is unaware which side of the fight he's on. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Er det forresten noen som vet hvorfor jeg ikke kan linke til en Icheckmovies-liste lenger? Har noe endret seg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå