Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har sett Hesher? Er den bra?

 

Jeg likte filmen veldig godt, og filmen sitter godt i hodet ennå selv om det er god stund siden jeg så den. Hovedkarakteren Hesher er faktisk basert på avdøde Metallica bassist Cliff Burton. En del Kill 'Em All og Justice låter i filmen, som de har fått tillatelse til å ha med, og ikke minst har de kopiert logoen til Metallica på coveret. Så egentlig filmen pga av casten (liker Portman, Gordon-Levitt og Rainn Wilson godt), men etter filmen så var jeg mest preget over en gripende historie, og jævelskapen karakterene jobber seg igjennom. Guttungen som spiller TJ er også veldig dyktig. Han og Joe Gordon-Levitt som stjeler de største skuespillerprestasjonene i filmen for min del. Piper Laurie og Rainn Wilson er også herlige.

Så den i går faktisk, ikke så veldig bra, men helt ok.

Ga den 5/10 på imdb

Lenke til kommentar

Så nettopp Moneyball. Fantastisk bra film synes jeg, så trailer på kino da jeg så Sherlock Holmes, og er nok en av mine favorittfilmer nå. Anbefales på det sterkeste. :)

 

Jeg vet det er egne tråder for anbefalinger, men etter å ha sett Moneyball vil jeg gjerne se filmer som er relativt like. Med like filmer mener jeg gjerne basert på sanne historier, mye god dialog og bra story. Andre filmer jeg ser på som relativt like Moneyball, som passer i samme kateogri og som jeg også liker, er American Gangster, Remember The Titans og Charlie Wilsons War.

Lenke til kommentar

I min mening er Alien og Aliens to vidt forskjellige filmer. Enern er mere horror med et enslig monster som stalker gangene (og luftkanalene) til Nostromo, mens skipets besetning forsvinner en etter en. Toern er Cameron-action med barske elitesoldater som lirer av seg enda barskere oneliners konstant, masse skyting, haugevis av hylende syreblødende monstre, og mindre skummelt.

 

Syns ikke du trenger å se enern før toern. Det er få referanser mellom de to filmene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...