Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hun var jo det tåpeligste elementet i hele filmen. Jeg har aldri sett en grunnere kjærlighetshistorie, og det er ingen liten bragd i film- og tegneserieuniverset.

 

Haha! Det har du utrolig rett i :!: Jeg så filmen på kino og det var egentlig ganske fett. Satt ikke igjen med følelsen av at det var en bra film, for det var det ikke! Men den var gøy. En ting som irriterte meg var at de gjorde jotnene til is-jotner. Tenk å tulle med mytologien på den måten :ph34r:

 

Noen som har sett Hesher? Er den bra?

Lenke til kommentar

Har lovd kjæresten at vi kunne se en film som appelerer mer til henne ikveld ( :nei: ), og hun har foreslått The Notebook. Noe bra? Jeg gidder rett og slett ikke å se den hvis den er kanondårlig eller full av klisjeer. 7,9 på imdb lover jo godt, men dog. Noen andre forslag? 500 days of summer er et godt eksempel på en film vi godt kan se ilag.

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Har lovd kjæresten at vi kunne se en film som appelerer mer til henne ikveld ( :nei: ), og hun har foreslått The Notebook? Jeg gidder rett og slett ikke å se den hvis den er kanondårlig eller full av klisjeer. 7,9 på imdb lover jo godt, men dog. Noen andre forslag? 500 days of summer er et godt eksempel på en film vi godt kan se ilag.

The Notebook er faktisk verdt å se. Om du først skal se en slik film, så bør du se den.

Lenke til kommentar

Jeg er sjeldent vanskelig å be og var nettopp med og så New Year's Eve på kino hvis du hadde en oppfatning av at jeg ikke ser på filmer hun vil se. Den var forresten noe av det verste jeg har sett, så nå finner jeg heller noe vi begge kan få noe glede av. Hun vil f.eks. ikke se på Star Wars, jeg har ikke tenkt å tvinge henne heller. Work both ways. ;)

 

Men det ser ut som det får bli The Notebook ikveld, da.

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Noen som har sett Hesher? Er den bra?

 

Jeg likte filmen veldig godt, og filmen sitter godt i hodet ennå selv om det er god stund siden jeg så den. Hovedkarakteren Hesher er faktisk basert på avdøde Metallica bassist Cliff Burton. En del Kill 'Em All og Justice låter i filmen, som de har fått tillatelse til å ha med, og ikke minst har de kopiert logoen til Metallica på coveret. Så egentlig filmen pga av casten (liker Portman, Gordon-Levitt og Rainn Wilson godt), men etter filmen så var jeg mest preget over en gripende historie, og jævelskapen karakterene jobber seg igjennom. Guttungen som spiller TJ er også veldig dyktig. Han og Joe Gordon-Levitt som stjeler de største skuespillerprestasjonene i filmen for min del. Piper Laurie og Rainn Wilson er også herlige.

Lenke til kommentar

Så nettopp Stay, og skjønner ikke hvorfor den har fått såpass mye pepper. Slutten var ingen overraskelse, og jeg føler heller ikke at det var meningen. Godt skuespill, gjennomført regi og et nokså godt manus gjør at jeg sitter igjen med følelsen av at dette var en god film, og er har lyst til å se den igjen.

 

På RottenTomatoes ser det ut som flere av kritikerne fullstendig hater filmen uten å kunne gi noen gode grunner for hvorfor. Roger Ebert derimot, gir den nesten topp score.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Ikke fått med meg castingen til Lincoln ved unntaket av Day-Lewis. Mye skuespillerer jeg liker. Jared Harris, Joseph Gordon-Levitt, Lee Pace, Tommy Lee Jones, James Spader, Jackie Earle Haley, Sally Field, Joseph Cross, John Hawkes, Walton Goggins, Hal Holbrook, og Tim Blake Nelson er blant de kjente navnene.

 

En fin liten preview på hva som kommer blant storfilmene i 2012 på Hitfix.com.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...