Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det problemet jeg har med Nicolas Cage er at han faktisk egentlig er en veldig god skuespiller, noe vi har sett i filmer som f.eks. Leaving Las Vegas og Adaptation. Men mannen velger nesten utelukkende filmer som ikke krever noe av han som skuespiller, filmer han kan gjennomføre i halvsøvne. Det virker som at han gir faen sålenge lommeboka holdes velfylt. Noe som jo i og for seg er en ærlig sak det, men en mister litt respekt for han som skuespiller for det.

Men en sjelden gang gjør han roller som krever noe mer av han, og de øyeblikkene er velkomne. Nå sist var det vel Kick-Ass, og The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans som gav oss en fix av Cages gode skuespill i interessante filmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det problemet jeg har med Nicolas Cage er at han faktisk egentlig er en veldig god skuespiller, noe vi har sett i filmer som f.eks. Leaving Las Vegas og Adaptation. Men mannen velger nesten utelukkende filmer som ikke krever noe av han som skuespiller, filmer han kan gjennomføre i halvsøvne. Det virker som at han gir faen sålenge lommeboka holdes velfylt. Noe som jo i og for seg er en ærlig sak det, men en mister litt respekt for han som skuespiller for det.

Men en sjelden gang gjør han roller som krever noe mer av han, og de øyeblikkene er velkomne. Nå sist var det vel Kick-Ass, og The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans som gav oss en fix av Cages gode skuespill i interessante filmer.

Nicolas Cage kunne kanskje vært litt mer kritisk til hvilke jobber han tar, men jeg synes de fleste filmene hans er veldig gode! Må også si jeg er litt overrasket over at ikke Wild at Heart har blitt trukket fram som eksempel på hans bedre roller. Sannsynligvis min favoritt Cage-film og kanskje også favoritt Lynch-film! ELSKER den filmen!

 

Endret av thesinner
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

23.12 markerer Dirty Harrys 40 år. Mange imitasjoner f.eks Streets of SF , Death Wish m.m

 

"Did I fire six shots or only five".....klassisk replikk på lik linje med de Niros "talkin to me ?"

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...