Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og det er derfor han er en ubruklig superhelt, han gjør ingen forskjell, en vanlig politi mann gjør en bedre jobb for å forhinde slemme enn han, supermann redder i hvertfall jorda nå og da fra Lex Luthor.

 

Man trenger ikke superhelter med ideal, man trenger superhelter som gjør noe godt, idealer er for ganhdi og Mandela, viss jeg blir drept av jokeren, og mens jeg sakte blør ihjel på en våt gate driter jeg langt i om batman har et ideal eller ikke, jeg er bare sur fordi han ikke har greid å stoppe jokeren de 20 gangene han har arestert han.

 

Faktum er at batman slåss mot de samme skurkene dag ut og dag in, uten å gjøre noe forskjell i verden, den er helt lik som om han ikke fantes, altså den minst effektive superhelten noen sinne.

 

Punisher hadde renset Gotham på en uke og ville gjort den til en helt trygg by på dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Superheltenes funksjon er å inspirere folket rundt. Løper de rundt og kverker folk av eget forgodtbefinnende inspirerer de til slikt.

 

Det er en grunn til at de har strikse kodekser. Ellers blir det som om Northug åpenlyst bedrev doping.

 

Det du beskriver er superskurkene, de egoistiske uten kodeks. En superhelt er altruistisk jobber for et ideal - det er hva som driver han/henne.

 

Hvis ideal ikke har sine riddere, vil dine bekymringer være at du ville levd i et samfunn uten personvern, demokrati eller noen som helst rettigheter. Du ville ligge blødende fordi en eller annen mener din merkelige form for konsekvensanalyse (eller mangel på sådan) utgjør en fare for liv og helse. Man har tross alt rett til å drepe enhver man tror vil utgjøre fare for noens liv, for hvis ikke er man skyld i fremtidig død. For det er jo den fantastiske logikken vi følger :)

 

Det er menn og kvinner som kjemper ut fra et ideal som utgjør en forskjell. Det behøver man ikke se til tegneseriene for å vite.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Superheltenes funksjon er å inspirere folket rundt. Løper de rundt og kverker folk av eget forgodtbefinnende inspirerer de til slikt.

 

Det er en grunn til at de har strikse kodekser. Ellers blir det som om Northug åpenlyst bedrev doping.

 

Det du beskriver er superskurkene, de egoistiske uten kodeks. En superhelt er altruistisk jobber for et ideal - det er hva som driver han/henne.

 

Hvis ideal ikke har sine riddere, vil dine bekymringer være at du ville levd i et samfunn uten personvern, demokrati eller noen som helst rettigheter. Du ville ligge blødende fordi en eller annen mener din merkelige form for konsekvensanalyse (eller mangel på sådan) utgjør en fare for liv og helse. Man har tross alt rett til å drepe enhver man tror vil utgjøre fare for noens liv, for hvis ikke er man skyld i fremtidig død. For det er jo den fantastiske logikken vi følger :)

 

Det er menn og kvinner som kjemper ut fra et ideal som utgjør en forskjell. Det behøver man ikke se til tegneseriene for å vite.

 

Som jeg sa, det er derfor vi har mandela og hadde ghandi, vi trenger ikke folk med idealer som kler seg ut som flaggermus, vill du viser at du har idealer prøver du å bekjempe urett gjenom det politiske eller militære.

 

Viss Batman bare kler seg ut som en flaggermus for å vise idealet sitt er han en galing og idiot, superhelter er for å stoppe slemminger, ikke for å vinne nobels fredspris.

Og siden Batman ikke greier å stoppe slemminger er han ubruklig.

 

En mann som slår på mount everest med et plastik balltre kan ha et ideal, men han gjør ikke noe godt, han bare kaster bort tiden sin, samme med batman, han får aldri noe gjort, han er like effektiv mot kriminaliteten som en mann som slår på mount everest med et plastikk balltre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og siden Batman ikke greier å stoppe slemminger er han ubruklig.

Han stopper slemminger i hver(t) eneste blad/film/episode.

 

Han stopper dem ikke, han plager dem midlertidig før de er ute å gjør ugang igjen.

 

Viss noen begår folkemord og du setter dem i fengsel i 2 år, før de er ute å gjør folkemord igjen har du ikke stoppet dem i å begå folkemord.

Lenke til kommentar

Han stopper dem ikke, han plager dem midlertidig før de er ute å gjør ugang igjen.

 

Viss noen begår folkemord og du setter dem i fengsel i 2 år, før de er ute å gjør folkemord igjen har du ikke stoppet dem i å begå folkemord.

Han stopper de like bra som Frank Castle. Forskjellen er bare at i Castles verden dukker det opp nye hver gang han skyter kriminelle, mens i Batmans verden er det de samme som vender tilbake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Han stopper dem ikke, han plager dem midlertidig før de er ute å gjør ugang igjen.

 

Viss noen begår folkemord og du setter dem i fengsel i 2 år, før de er ute å gjør folkemord igjen har du ikke stoppet dem i å begå folkemord.

Han stopper de like bra som Frank Castle. Forskjellen er bare at i Castles verden dukker det opp nye hver gang han skyter kriminelle, mens i Batmans verden er det de samme som vender tilbake.

 

 

Nei, man har ikke kontroll over hva hitil ukjente mennesker gjør, men batman har kontroll på hva jokeren kommer til å gjøre viss han lar han leve.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Som jeg sa, det er derfor vi har mandela og hadde ghandi, vi trenger ikke folk med idealer som kler seg ut som flaggermus, vill du viser at du har idealer prøver du å bekjempe urett gjenom det politiske eller militære.

 

 

Jeg skulle tro "jeg kan bli et symbol"-biten i Batman Begins forklarte dette ganske så godt.

 

(Tar det som utgangspunkt, siden vi har hatt "drapsmenn-Batman" tidligere (eks. Burton-Batman og de tidligere versjonene hvor han løp rundt med pistoler)).

 

Karen kler seg ut fordi han skal være et symbol på noe, og det er ikke et symbol på logisk kortslutning hva gjelder bekjempelse av kriminalitet. Du etterlyser en Batman som pisser på seg for å holde varmen.

 

Man kan ikke være halvt jomfru, like lite som man kan være et halvveis symbol. :)

Lenke til kommentar

 

 

Som jeg sa, det er derfor vi har mandela og hadde ghandi, vi trenger ikke folk med idealer som kler seg ut som flaggermus, vill du viser at du har idealer prøver du å bekjempe urett gjenom det politiske eller militære.

 

 

Jeg skulle tro "jeg kan bli et symbol"-biten i Batman Begins forklarte dette ganske så godt.

 

(Tar det som utgangspunkt, siden vi har hatt "drapsmenn-Batman" tidligere (eks. Burton-Batman og de tidligere versjonene hvor han løp rundt med pistoler)).

 

Karen kler seg ut fordi han skal være et symbol på noe, og det er ikke et symbol på logisk kortslutning hva gjelder bekjempelse av kriminalitet. Du etterlyser en Batman som pisser på seg for å holde varmen.

 

Man kan ikke være halvt jomfru, like lite som man kan være et halvveis symbol. :)

 

Så klart kan man være halvt jomfru, oral tells ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jau, det sier vel sitt om kvaliteten på norsk undervisning om man da går rundt og tror man bare er halvveis jomfru (sorry, du er nok ikke halvveis der enda). :wee:

 

Får meg til å tenke på Finn Hudson som trodde man kunne gjøre noen gravid ved å onanere i boblebadet. Utrolig nok virker det logisk i denne sammenheng.

 

Ellers smått forstyrrende å referere til Glee i en Batman-diskusjon.

 

Heldigvis er ikke Batman en som gjør seg til både dommer og bøddel - det ville slått ben på det som gjør Batman fenomenal.

Lenke til kommentar

Og det er derfor han er en ubruklig superhelt, han gjør ingen forskjell, en vanlig politi mann gjør en bedre jobb for å forhinde slemme enn han, supermann redder i hvertfall jorda nå og da fra Lex Luthor.

 

Man trenger ikke superhelter med ideal, man trenger superhelter som gjør noe godt, idealer er for ganhdi og Mandela, viss jeg blir drept av jokeren, og mens jeg sakte blør ihjel på en våt gate driter jeg langt i om batman har et ideal eller ikke, jeg er bare sur fordi han ikke har greid å stoppe jokeren de 20 gangene han har arestert han.

 

Faktum er at batman slåss mot de samme skurkene dag ut og dag in, uten å gjøre noe forskjell i verden, den er helt lik som om han ikke fantes, altså den minst effektive superhelten noen sinne.

 

Punisher hadde renset Gotham på en uke og ville gjort den til en helt trygg by på dagen.

Du hadde nok likt Jason Todd fra batman comics, batmans robin nr2 som ble drept av the joker og kom tilbake som the red hood. Han har en del gode poenger, men de gjør han så klart over the top crazy for at batman &CO skal ende opp som the good guys til slutt.

 

Good stuff (Merk særlig bilde nr2):

 

 

 

post-132384-0-18878000-1323935952_thumb.jpg

post-132384-0-36901800-1323936102_thumb.jpg

post-132384-0-55735800-1323936191_thumb.jpg

 

 

 

Dette er bare en latterlig diskusjon, om jeg får si det.

Synes dette er en ganske interessant diskusjon. Den blir også tatt opp i Batman Arkham City og er veldig relevant til hele batman serien, mange andre superhelter sliter jo også med det samme.

 

Spoilers...

 

fra Under the red hood (Fant ikke versjon uten musikk)

http://www.youtube.com/watch?v=tBmFSBXbmeQ

 

og fra arkham city (spoilers):

 

 

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Faen BD spilleren min har blitt fucka med B Discer, pluttselig stopper hele filmen opp i 5 sekunder, før filmen forsetter i ca. 30 sekunder så stopper den i 5 sekunder, dette skjer både på intro da man ser WB eller FOX merket, og på menyen før filmen starter og under selve filmen, jeg kan spille dvd helt fint på den, skjer bare på BD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...