Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Kan ikke noe for det jo. Aldri vært batman fan.

 

 

Dette blir mer etter min smak. Gleder meg til hobbiten. Blir bare perfekt!

 

post-196373-0-31317900-1323616151_thumb.jpg

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Tegneseriebøkene har hundre ganger bedre historier enn filmene. Jeg liker ikke mange av Batman-filmene, men har lest masse av tegneseriene. Spesiellt de fra 90-tallet og fremover er gode.

 

Tegnefilmseriene Batman-The Animated Series er også blitt legendarisk, mye fordi Mark Hamill gjør en fantastisk prestasjon som Joker, noe han lever på fremdeles. Hver episode er en separat historie, men noen, som "Two-Face" går over flere eps. En høydare er når alle de mest kjente skurkene sitter og spiller poker sammen, og deler sine "How I almost caught the batman"-historier.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg har likt alt med Batman fram til Aaron Eckhart mistet halve trynet og ødela resten av filmen for meg! Gleder meg uansett til ny Batman film :D

 

En høydare er når alle de mest kjente skurkene sitter og spiller poker sammen, og deler sine "How I almost caught the batman"-historier.

 

Hvilke episoder er det da? Kunne virkelig tenke meg å se det :!:

Lenke til kommentar

Episoden heter Almost Got Im, fra season 2. Finner bare små klipp på youtube, de er ganske heavy på copyrighten sin.

 

Her er også en fan favorite episode, The Man who Killed Batman, når en ukjent småskurk "dreper" batman ved et uhell, og plutselig blir superstjerne i skurkeverdenen mot sin vilje. Fra begravelsen.

 

 

Denne versjonen av Batman er også veldig mørk, her fra episoden om Scarecrow, når Batman har halliser etter å blitt sprayet med scarecrow-kjemikalier.

 

http://www.youtube.com/watch?v=kNq8Fil6oJ4

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Batman er en tølper, greier ikke drepe the joker en gang, hadde Frank Castle vært i Gothham ville byen være tom for super skurker etter 2 dager, Joker ville måtte selge en 12 gauge pumpe hagle, Two face wille bli torturart før han fortalte hvor the riddler var og the riddler ville fått hode sitt knust mellom fortautet og støvelene til The Punisher.

Lenke til kommentar

Enten jobber du med loven og da er to politi eller advokat og får folk i fengsel ellers jobber du utenfor loven og da dreper du dem, er ikke noe vits å være en vigilante å risikere liv i fengsel om du bare skal gå rundt å fange de samme skurene omgijen og omgijen fordi dem altid rømer fra fengsel, et blast på klos hold med en hagle og du slipper å tenke på jokeren igjen noen sinne.

Lenke til kommentar

Så fordi de som skriver batman er late og ikke gidder eller ikke kan lage flere gode karakterer, dreper de ikke skurkene, vil ikke si det er kvalitet, mer one hit wonders.

 

Jeg er mot dødstraff i virkligheten fordi man enkelt kan låse folk vekk for resten av livet dems, derfor ingen nødvendighet å drepe dem, men hadde en skurk som jokeren funnets i virkligheten, der han rømer og rømer hele tiden, uansett hva man gjør kommer han seg ut å gjør ugang, ja vel da ville jeg sent inn Delta Force for å fjerne han en gang for alle.

 

Batman er er en tølper, alle de livene joker tar etter batman har ikke drept han for 10ende gang, er på batman, han kunne stoppet dem fra å dø, men han gjorde det ikke, han er da like skylding i deres død som jokeren selv.

Lenke til kommentar

Batman er ment for å underholde, ikke speile virkeligheten.

 

Jeg synes det blir feil å karakterisere de som jobber hardt med å bygge videre på Jokers allerede etablerte karakter for late. Av egen erfaring er dette langt mer krevende enn å lage noe nytt. I Jokers tilfelle har dette ført til at nye historier motsier de gamle i større eller mindre grad, noe som jo er litt festlig med tanke hans vesen. Var han tidligere en mislykket komiker med en vellykket barndom, eller en vellykket komiker med en mislykket barndom? Eller en kontorarbeider som en dag fikk nok? Det ligger enda mye potensiale i karakteren til tross for at han er over 70 år gammel, og enn så lenge er det lite lønnsomt å kverke han, både økonomisk og litterært.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...