Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sounds like a plan.

 

Episode 2 er helt grenseløst grusom. Episode 1 liker jeg faktisk, siden den har noen bra elementer, og en slags "X-faktor" som jeg liker.

 

EDIT:

Haha, jeg elsker dialogen i Episode 2:

 

"I was always good at fixing things... BUT I COULDN'T FIX MY MOM! WÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!"

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

I kveld sto Face/Off på listen over film som skal sees og jeg kan ikke si meg mer fornøyd med valget. Har aldri sett filmen, men hadde høye forventninger siden jeg har hørt en del bra om filmen.

 

Og når jeg satte i gang filmen ble det bare bedre og bedre etterhvert! :dribble:

 

Rett og slett en konge film. Ble så glad i den at den gled rett inn på førsteplassen på YMDb. :love:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ble litt skuffet når Cage "gikk ned for telling" og jeg trodde at resten av filmen kom til å handle om at Travolta skulle skaffe info om hvor den bomben var, men så kom jo Cagern tilbake da. :D

Og enda bedre ble det da Travolta kom og de to byttet fjes.

Lenke til kommentar
Sounds like a plan.

 

Episode 2 er helt grenseløst grusom. Episode 1 liker jeg faktisk, siden den har noen bra elementer, og en slags "X-faktor" som jeg liker.

 

EDIT:

Haha, jeg elsker dialogen i Episode 2:

 

"I was always good at fixing things... BUT I COULDN'T FIX MY MOM! WÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!"

8597224[/snapback]

 

Lucas kan ikke å skrive dialog, men likevel synes jeg Episode 2 er bedre enn Episode 1. Enkelte ganger slår det meg hvor mye de nye Star Wars filmene suger i forhold til de gamle. Lurer på hvordan de gamle filmene ville ha blitt om de har blitt laget i dag.

 

Har hatt en skikkelig seriedag i dag. Har sett en god del Band of Brothers, litt Sopranos, Simpsons og Lost. Jeg vil alltid bli en filmelsker, men det er jo så mange bra serier og.. :D

Lenke til kommentar

Helvete som du skal bytte nick da? "Chat-Master"? :p (Vurderte å joine på Grindhouse tur til England forresten, men har ikke de fått like fucka ordning som oss?

 

Hvis det beste argumentet ditt er at du ikke likte WED, så er det greit. Men alle er 60-talls krigsfilmer (Kally's Heroes er 1970, men... ja...) som for meg er omtrent like fantastiske, så det er delvis mitt argument. Ellers har alle en god del humor (The Great Escape og Kelly's Heroes har mer), ekstremt spennende historie som er utført perfekt og omtrent samme looken.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Jeg argumenterer ikke. Jeg visste ikke at det var en diskusjon og satset ikke på å vinne ^^ Jeg var bare ikke helt med på sammenligningen, men ser nå logikken. Personlig ville jeg satt The Great Escape i bås med filmer som The Sting og Butch Cassidy framfor Where Eagles Dare.

 

 

Nicket var en prank i regi av en kompis av meg. Jeg jobber med å få byttet tilbake. ^^

Lenke til kommentar

Det er alltid en diskusjon :D Men ingen diskusjoner handler om å vinne, det handler om å gi et poeng og ha en god begrunnelse for den (Er bare wh1te som tror alt handler om å vinne).

 

Det er ikke mange av 60-talls filmer jeg har sett til nå som jeg liker ekstremt godt, de 4 filmene er virkelig utrolig gode. Og alle er krigsfilmer, som også er en viktig grunn til at jeg ofte setter de i samme bås.

Lenke til kommentar

WED er mer en actionfilm satt i en krigsetting, syns nå jeg. God film, men The Great Escape er bedre (Charles Bronson!).

 

Forresten: Sideways, glimrende film. Og jeg som hater rødvin. Noen som har noen forslag til andre muntre dramafilmer som den der? Jeg har sett Little Miss Sunshine, hvis noen hadde tenkt å foreslå den.

Endret av AngryPolarBear
Lenke til kommentar
Forresten: Sideways, glimrende film. Og jeg som hater rødvin. Noen som har noen forslag til andre muntre dramafilmer som den der? Jeg har sett Little Miss Sunshine, hvis noen hadde tenkt å foreslå den.

8600275[/snapback]

Man kan si Garden State, men den er litt mer melankolsk og med litt mer underfundig tror jeg. Den likner litt i allfall, men jeg kommer ikke på andre. Tror uansett at de fleste burde se Garden State.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det er alltid en diskusjon :D Men ingen diskusjoner handler om å vinne, det handler om å gi et poeng og ha en god begrunnelse for den (Er bare wh1te som tror alt handler om å vinne).

8599787[/snapback]

 

Selvsagt handler det om å vinne. Vinne i den forstand at jeg har en eller annen form for innflytelse på motparten. Hva er poenget med å diskutere, definert som meningsutveksling, hvis man ikke har et mål med diskusjonen?

 

Hvis Grindhouse virkelig blir vist i den ekte formen i England, så er jeg med jeg.

8599794[/snapback]

 

Jeg er lett med til England. Har jo avlyst Bulgaria-turen så jeg har både tid og råd.

Lenke til kommentar
Hadde selv ett gjensyn med The Dirty Dozen i dag, og makan til underholdene krigsfilm skal man lete lenge etter :love:

8599648[/snapback]

 

Donald Sutherland er dritrå i den. Spesielt da han skal leke slik general/løytnant elno ovenfor de jævlig bra trente troppene. :!: De lo jeg godt. Noen som husker hva han sa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...