Heddy Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Plagiat og plagiat, de følger vel en ganske standard oppbygging med en stor forandring i livet, og kampen mot det onde Lenke til kommentar
medlem-214688 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Fun fact: Den første Harry Potter-boka er så å si direkte plagiat av Astrid Lindgrens Mio, min Mio. HVOR I HEITESTE HELVETE HAR DU DET I FRA??? 1 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Fun fact: Den første Harry Potter-boka er så å si direkte plagiat av Astrid Lindgrens Mio, min Mio. Som sikkert er et plagiat av Beowulf igjen. Det er ganske standard historiefortelling egentlig. Ung protagonist blir revet fra hverdagslivet og må konfronteres gjentatte ganger med det onde og forsøker å bekjempe dette ved hjelp av et par sidekicks med hver sine egenskaper. Ufattelig mange historier følger denne oppskriften, fra oldtidens mytologier til folkeeventyr. 1 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Det er en noe fjern påstand, ja. Særlig med tanke på hvor mye Lindgren selv hentet fra fortellingen Prins Florestan eller sagan om jätten Bam-Bam och feen Viribunda. 1 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Det er en noe fjern påstand, ja. Særlig med tanke på hvor mye Lindgren selv hentet fra fortellingen Prins Florestan eller sagan om jätten Bam-Bam och feen Viribunda. Som igjen... Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Når det er sagt var Mio, min Mio en av yndlingsfilmene mine da jeg var lita. Lurer på hvordan det hadde vært å se den i dag. Ridder Kato var helt forferdelig skummel husker jeg. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 For min del er den filmen fortsatt usaklig skummel. Spesielt ridder Kato. Visse ting sitter igjen fra gamle dager. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Tengel fra Brødrene Løvehjerte var også skummel som liten. På tide med et gjensyn! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 For ikke å glemme Katla. Eller de helsikkes Villvettene fra Ronja Rövardotter. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) For ikke å glemme Katla. Måtte gjøre litt research og ja, det var Katla jeg i utgangspunktet mente. Edit: Oh noes, ikke vettene - "kåffår dådå?!" De er faktisk de verste! Endret 1. november 2011 av tjalla Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Åffår dådå var rumpnissene. Villvettene var de "harpyene" / skjære med kvinnekropp som skrek ut "Nu ska jag henta systrane mine!" og "Lille vackra menneska!" (ja, jeg vet svensken min suger). Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Når det er sagt var Mio, min Mio en av yndlingsfilmene mine da jeg var lita. Lurer på hvordan det hadde vært å se den i dag. Ridder Kato var helt forferdelig skummel husker jeg. Aldri sett. Anbefales? Forøvrig, jeg så igjen Jakten på Nyresteinen her om dagen, for de som husker den. Artig gjensyn. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Bare hvis du liker 70-talls svensker og unger på film..Og skikkelig lo-fi monstre. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Når det er sagt var Mio, min Mio en av yndlingsfilmene mine da jeg var lita. Lurer på hvordan det hadde vært å se den i dag. Ridder Kato var helt forferdelig skummel husker jeg. Aldri sett. Anbefales? Forøvrig, jeg så igjen Jakten på Nyresteinen her om dagen, for de som husker den. Artig gjensyn. Vel, mitt sjuårige selv anbefaler den i hvertfall. Jeg vet ikke helt med mitt 21-årige selv, husker svært lite Jakten på Nyresteinen må jeg også ta et gjensyn med snart, den var jo kjempespennende! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Koste meg med "Jakten på Nyresteinen" selv forleden. Satt med en tremenning på fanget og så den. Hun var for ung til å ha sett den eller ha noe som helst peiling på film fra 90-tallet, men når jeg er i nærheten, gir hun beng i alt annet og skal opp i fanget selv om hu er 11 år og stor pike nå og gjøre og like det samme som meg, så da ble det å lære henne opp i slik film. Vi fortsatte for øvrig dagen med Håkon Håkonsen og Kamilla og Tyven. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Mio, min Mio så jeg faktisk for noen måneder siden. Morsomt å Christopher Lee og Christian Bale snakke svensk, haha. Utenom det er filmen ganske smertefull å se ti-tolv år senere. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Bare vent til hun blir 14 og skal opp i fanget ditt. "Onkel, hvorfor er det noe hardt nedi buksa di?" -Sorry, onkel har lolita-fetish. Endret 1. november 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Spider Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Det er ganske standard historiefortelling egentlig. Ung protagonist blir revet fra hverdagslivet og må konfronteres gjentatte ganger med det onde og forsøker å bekjempe dette ved hjelp av et par sidekicks med hver sine egenskaper. Ufattelig mange historier følger denne oppskriften, fra oldtidens mytologier til folkeeventyr. Jeg siktet så klart til de elementer som stikker litt dypere enn bare historiens forløp. De slemme steforeldrene, den usynlige kappen, brevet, ånden - for å nevne noen. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Bare vent til hun blir 14 og skal opp i fanget ditt. "Onkel, hvorfor er det noe hardt nedi buksa di?" -Sorry, onkel har lolita-fetish. Eww, bli ikke helt Bundy her nå da, Bytex. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå