Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så netopp den siste harry potter filmen, en artig film med familien sånn alt i alt, spesielt min far som er forvirra som faen. Men, syntes slutten var litt anti klimatisk.

 

Var en ting ved slutten jeg ikke helt fattet/forsto, og jeg har lest bøkene.

 

 

Når Harry Potter er i "himmelen" så er det en hudløs alv (ser ut som en alv) under en benk, Humlesnurr sier til Harry at han ikke kan hjelpe han. Og så skifter de samtale som om det var ingenting, wut.

 

 

Visste dere forresten at en av karakteren i Troll 2 heter Harry Potter? xD

Lenke til kommentar

Så netopp den siste harry potter filmen, en artig film med familien sånn alt i alt, spesielt min far som er forvirra som faen. Men, syntes slutten var litt anti klimatisk.

 

Var en ting ved slutten jeg ikke helt fattet/forsto, og jeg har lest bøkene.

 

 

Når Harry Potter er i "himmelen" så er det en hudløs alv (ser ut som en alv) under en benk, Humlesnurr sier til Harry at han ikke kan hjelpe han. Og så skifter de samtale som om det var ingenting, wut.

 

 

Visste dere forresten at en av karakteren i Troll 2 heter Harry Potter? xD

 

 

Det er voldemort som ligger der, eller "restene av ham".

 

Lenke til kommentar

Så netopp den siste harry potter filmen, en artig film med familien sånn alt i alt, spesielt min far som er forvirra som faen. Men, syntes slutten var litt anti klimatisk.

 

Var en ting ved slutten jeg ikke helt fattet/forsto, og jeg har lest bøkene.

 

 

Når Harry Potter er i "himmelen" så er det en hudløs alv (ser ut som en alv) under en benk, Humlesnurr sier til Harry at han ikke kan hjelpe han. Og så skifter de samtale som om det var ingenting, wut.

 

 

 

Forklaring:

 

Det er en bit av sjelen til Voldemort, i en fysisk skikkelse. Den delen som var i Harry. :)

 

 

Edit: Dammit, slått på målstreken -.-

Endret av _Hedvig
Lenke til kommentar

Know your AVGN før du begynner å misquote han, sier jeg bare.

 

Troll 2 hadde ingen Harry Potter.

Har sett så mange AVGN videoer i det siste at jeg blandet infoen, beklager :dontgetit:

 

Aldri greidd å satt meg inn i Harry Potter filmane... No skal det vere sagt at eg berre har sett den fyrste når eg var 11 år gamal (10 år sidan), men då hadde eg lest dei 3-4 fyrste bøkene og blei vel eigentleg skuffa. Kanskje på tide at eg gjev dei eit nytt forsøk?

Det burde du, igrunn syntes jeg kun Order of the phoenix var kjedelig, mesteparten av de andre filmene gjør en ganske god job, dog det forekommer scener som er helt annerledes enn boka, spesielt film nummer 3.

Lenke til kommentar

Aldri greidd å satt meg inn i Harry Potter filmane... No skal det vere sagt at eg berre har sett den fyrste når eg var 11 år gamal (10 år sidan), men då hadde eg lest dei 3-4 fyrste bøkene og blei vel eigentleg skuffa. Kanskje på tide at eg gjev dei eit nytt forsøk?

 

De er ganske greie, men blir mindre og mindre tro mot boka utover i serien, kanskje med unntak av sjuern, del 1.

Lenke til kommentar

Egentlig litt rart ut du ble veldig skuffa, siden eneren gjenskaper alle scenene i boka nærmest ned til hver bokstav.

 

Ja, mogleg... Den levde sikkert ikkje opp til det universet bøkene skapte i hovudet mitt, men no er no det så lengje sidan at Gud veit kva eg tenkte... :p

 

Då er det spørst om eg ikkje må gje dei alle ein ny sjanse, så blir spennande å sjå kva eg synest no.

Lenke til kommentar

Første Potter-filmen kom i 2001. Var ferdig med å lese boka samme dagen som jeg dro på premieren. Deretter leste jeg alle bøkene jevnt og trutt og så filmene. Etter hvert mistet jeg interessen. Har lenge tenkt på at jeg bare ble eldre og vokste fra det, men det er noe annet med de senere bøkene og filmene.

Lenke til kommentar

Filmene har jeg aldri likt, men har lest bokserien flere ganger. Men jeg må si at jeg synes de avsluttet det bra, komperativt med de tidligere filmene.

 

Etterhvert får man vel ha en maraton, så får man se hvor godt det hele egentlig henger sammen i filmene (noe jeg mistenker ikke er så veldig godt).

Lenke til kommentar

Jeg elsker eventyrfilmer med tusser og troll, da jeg er en gammel D&D-spiller. Men Potter blir for barnslig, rett og slett. Har bare sett nummer èn og to.

Eneren og toeren er de desidert svakeste, og også de eneste to jeg vil kalle svake, av de seks jeg har sett.

Jeg har ikke lest bøkene, og var mildt sagt skeptisk til filmserien, etter kun å ha sett den første på kino da den kom. Men det ble til at jeg så de fem første, siden jeg hadde kjøpt dem inn på HD DVD-billigsalg.

Serien tar seg opp etterhvert. Så når jeg var ferdig med de fem første ble det til at jeg kjøpte #6 på Blu-ray, og det blir nok til å kjøpe de to siste når sistemann slippes også.

Det ble til at man brydde seg litt om disse karakterene etterhvert, selvom de fleste filmene følger en litt kjip dramaturgisk standardoppbygning, noe jeg bare kan anta at filmene har tatt med seg fra kildematerialet.

Endret av Labraxas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...