Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Årets filmer for min del (til nå)

 

1. Drive

2. Tree of Life

3. Midnight In Paris (uhm..)

4. Melancholia (var ikke så bra, men har ikke sett så mye bedre egentlig)

 

 

Noe mer som har vært bra i år? Som ikke er akkurat vanlige popcorn-filmer (if you catch my drift).

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

IMO , Tintin kommer til å gjøre bare so-so biz pga yankene ikke vet hva Tintin er i det hele tatt (spør den jevne amerikaner , mange er nok clueless mht europeisk tegneserier)

 

US er alltid marked numero uno.

Lenke til kommentar

Årets filmer for min del (til nå)

 

1. Drive

2. Tree of Life

3. Midnight In Paris (uhm..)

4. Melancholia (var ikke så bra, men har ikke sett så mye bedre egentlig)

 

 

Noe mer som har vært bra i år? Som ikke er akkurat vanlige popcorn-filmer (if you catch my drift).

Hva legger du i "vanlige popcorn-filmer"?

 

Jeg likte både Source Code, Rise of the Planet of the Apes, Super 8 og X-men: First Class, men ser jo at dette kanskje kan falle under popcorn-film. Oslo, 31. August bør en jo få med seg. Disse som slår meg med det første i alle fall, sånn bortsett fra de du har nevnt.

Lenke til kommentar

Filmer tar seg alltid friheter med fakta. Det tar ikke 60 sek å finne posisjonen til en telefon heller. Bare 2-3 sekunder. Men på film må de jo ha den klassiske "Hold han på linja så lenge som mulig så vi får sporet han! ÅNEI! Han la på når det var ETT sekund igjen! Nå finner vi han ikke".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Filmer som prøver å vise samfunnet er viktig for ettertiden. Selv de som er ren fiksjon. 22. juli er endel av vårt liv, det er noe som former vårt samfunn og noe vi reagerer på.

 

Det vil også norsk film fange opp, enten den handler om 22. juli eller om livet som ansatt på en Narvesenkiosk.

 

Det er også greit at film kan brukes til å se hvordan bransjen reagerer på slike hendelser. Dette tilsynelatende makkverket av en film kan fortelle oss både hva mennesker er i stand til, tilsynelatende i jakten på profitt. Det viser også hvordan noen pårørende og etterlatte etter noe slik velger å møte det (her med å ønske å stoppe en regissør i å utøve sitt virke).

 

Alt i alt en film som forteller oss mye om virkeligheten vi lever i, det uten at vi engang trenger se den. Paradokset blir da at filmen, som kan være usmakelig søppel gjort av menneskelig lavmål og til en elendig kvalitet, allikevel kan bli en utrolig viktig film - i historisk kontekst.

Lenke til kommentar

Definisjonen av popcorn vises vel i denne flunkende nye traileren :)

 

*awesome*

 

Fytteballehelvete den filmen kommer til å bli artig.

 

Jeg har mine tvil om at ønsket mitt blir innfridd, men jeg kunne likt å se en film basert på hendelsene rundt 22. juli slik Gus Van Sants Elephant var basert på Columbine-massakeren.

 

 

Takk for tipset, denne skal jeg se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...