Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Siden den ikke har hatt en veldig eksponering i media i det siste er det vanskelig å komme på en grunn annet enn at den har blitt oppdaget av mange folk ved en tilfeldighet. IMDb har filtere for at folk som stemmer 10'ere flere ganger om dagen for å få filmen opp på lista ikke skal ha noen innflytelse, så vidt jeg veit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Smoking gets rated...

Ok det da jeg lurer på er:

I en PG13 film så er det lov å si fuck en eneste gang, sier man det to ganger så må det gjøres om på for at den skal få lov til å holde en PG13 rating.

Hvor mange sigaretter må det tennes før en film blir R-Ratet? :hmm:

8588555[/snapback]

De reagerer langt sterkere på sex enn vold og språkbruk, akkurat det med sigaretter vet jeg ikke.

Thank You for Smoking rating@MPAA.

Reason:Rated R for language and some sexual content.

Ratingen deres er latterlig.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

syns det er rart at bodycount ikke har noe å si på grensa filmen får.

The three musketeers er PG ikke PG-13 en gang. og dusinvis av folk blir drept der, folk blir skutt, og stukket ned av sverd, faller ned fra høye steder. og stygg mofo blir spidda, men det er ikke noe blod eller stygge ord så den fikk GP.

mens die hard der døds tallet er en god del lavere, blir grensa 18 delvis pga. "blodig" vold og pga. språk.

men jeg har problemer med å skjønne det.

hvis en 10åring ser folk bli kutta ned i store mengde uten noe blod og dødsfallene blir gjort med et lettt sin, så virker det som at når folk dør er det ikke så farlig, de bare faller ned liksom.

mens når folk blir skutt i die hard. ser man mye blod og i et tilfelle store deler av hjernen også. det viser da konsekvensene av drap og dødsfall.

jeg vil tro det er større sjangse for at en 10åring finner noe skarpt og stikker ned vennen sin etter å ha sett Three musketeers enn at han drar frem en beretta og begynner å skyte folk etter å ha sett die hard

Lenke til kommentar
Smoking gets rated...

Snip...

8588555[/snapback]

8589175[/snapback]

To ting som gjør Thank you for smoking til et dårlig eksempel :)

1: "Røykeloven" var ikke innført når den kom.

2: Det er faktisk ingen som røyker i filmen (de snakker bare om det), den ville ikke hatt noe innvirkning på aldersgrensen til filmen i det hele tatt :)

@gunfreak19 du kan jo også bruke f.eks. remaken av The Alamo som et enda bedre eksempel. Kanonkuler som blir skutt inn i mengder av mennesker og alt det ser ut som om noen har skalla i dørkarmen når de kom hjem...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Har DVD'en, filmen er mer interessant enn egentlig god i mine øyne (og mange vil ganske sikkert ikke synes den er særlig interessant heller).

Tror jeg nok heller mer til snitt-karakteren på imdb enn brukeranmeldelsen, men verdt å se hvis man er interessert i 60's mer eller mindre alternativ film + livsstil + musikk.

8584989[/snapback]

Tusen takk for eksperthjelp nok en gang! Jeg var litt i tvil om hva jeg skulle tro, ettersom imdb mente at den var middelmådig, mens de anmeldelsene jeg fant lovpriste den som et glemt mesterverk. Det at den er verdt mer som filmkkuriositet enn kvalitetsfilm, var egentlig akkurat hva jeg trengte å høre. Blir nok nødt til å ta en titt på den når jeg får lønn.

Lenke til kommentar
Smoking gets rated...

Snip...

8588555[/snapback]

8589175[/snapback]

To ting som gjør Thank you for smoking til et dårlig eksempel :)

1: "Røykeloven" var ikke innført når den kom.

2: Det er faktisk ingen som røyker i filmen (de snakker bare om det), den ville ikke hatt noe innvirkning på aldersgrensen til filmen i det hele tatt :)

@gunfreak19 du kan jo også bruke f.eks. remaken av The Alamo som et enda bedre eksempel. Kanonkuler som blir skutt inn i mengder av mennesker og alt det ser ut som om noen har skalla i dørkarmen når de kom hjem...

8589449[/snapback]

sant, men hvis de virklig skulle vise hva som skjer med folk som får canister på klosshold i ansiket, så ville filmen vært klassifisert som splater på samme nivå som braindead. Cansiter er egentlig bare en enorm haggle. men i stede for 10-20 små bly kuler er det 200 blykuler på størrelse med med små sprettballer. noe som naturlig nok lager litt små krøll når de treffer myke mennskekropper.

filmen måtte ha brukt store mengder kjøttfarse for å simulere det.

Lenke til kommentar
To ting som gjør Thank you for smoking til et dårlig eksempel

Nåja.. kom på filmen helt tilfeldigvis da du sa noe om røyking... jeg traff den ikke fram som et eksempel på det med røyking.

Filmen er rimelig mild etter min, og sikkert de fleste andres mening.

Nå koste jeg meg med 3,20 minutter med Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (extended) :love:

Gud for et utrolig vakkert eventyr LOTR er, og da særskilt eneren.

Kjeder meg, så jeg tror jeg tar å ser John Woos Broken Arrow som starter klokken 21:30 på TV3.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Robocop-crash and burn. er det nr 3 der han flyr med vinger og greier??

8590623[/snapback]

Jupp. Måtte være barnevennlige i den filmen. Rett å slett en skandale med tanke på hvor god den første filmen er. Fortsatt underholdende, så vidt.

Lenke til kommentar

Har nettopp sett Memento og syntes det var en meget bra film! Noe av det beste jeg har sett. Måten de bandt sammen hendingene etterhvert som historien gikk videre var helt genial. Anbefales på det sterkeste til de som ikke har sett den.

Men jeg følte likevell at selve cluet i filmen bli litt uklart. (tror det har en god del med at jeg er så sykt trøtt akkurat nå :ermm: )

Så jeg får nok se filmen noen flere ganger så blir det nok så jeg skjønner det etterhvert :yes:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Robocop-crash and burn. er det nr 3 der han flyr med vinger og greier??

8590623[/snapback]

Jupp. Måtte være barnevennlige i den filmen. Rett å slett en skandale med tanke på hvor god den første filmen er. Fortsatt underholdende, så vidt.

8591755[/snapback]

Der tar du feil :)

Robocop Crash and Burn er den fjerde filmen i mini serien som ble laget i 2000.

Altså:

- Robocop

- Robocop 2

- Robocop 3 (Barnevennlige - robocop flyr med vinger/jetpack)

- Robocop: The Series

- Robocop 4: Prime Directives (Tilbake til R-rating)

---Dark Justice

---Meltdown

---Resurrection

---Crash And Burn

:D

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Finnes det så mange filmer altså.. Er robocop 2 verdt å se? Liker den første, men har mine tvil på om resten er noe særlig.

8594251[/snapback]

Robocop 2 er en ganske stilig og underholdende film. Jeg synes hvertfall ikke den er dårlig. Så den burde du få med deg.

Dog så burde du stoppe der. Resten av filmene er ikke noe å skryte av :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Finnes det så mange filmer altså.. Er robocop 2 verdt å se? Liker den første, men har mine tvil på om resten er noe særlig.

8594251[/snapback]

Robocop 2 er en ganske stilig og underholdende film. Jeg synes hvertfall ikke den er dårlig. Så den burde du få med deg.

Dog så burde du stoppe der. Resten av filmene er ikke noe å skryte av :)

8594288[/snapback]

RoboCop 2 er mørk og voldelig, men har også en del av humoren som 1'ern har. Absolutt verd å få med seg om man liker den første. Men som Nightblade sier, resten er ikke akkurat noe hei og hopp. :)

Lenke til kommentar

vel, ville heller sovet og kjøpt filmen jeg, er liksom en sånn film man bør ha i sammlinga. men ja, hvis du vil spare 60kr så er det verdt å sitte opp til, hvis du greier, selv trenger jeg 12-16 timer søvn i døgnet så jeg hadde ikke greid det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...