Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Robocop 2 og Terminator, det var skumle greier som barn :wee:

Som far merker jeg fort hvor dobbeltmoralsk jeg er. Det er lite av studier som tyder på unger tar noen skade av film-mediet, og jeg er ikke akkurat en som ser særlig på aldersgrensen når jeg velger ut noe de skal få se. Men gore og mer røff sex, der har jeg en eller annen grense - uten at den er særlig rasjonelt begrunnet.

Er eksempelvis under intenst press fra 11-åringen min som ønsker å se Game Of Thrones-serien. Jeg er kjip og sier nei. "Men vi fikk jo se Ringenes Herre når jeg var 7-8" sier han så. Jeg er egentlig litt svar skyldig. :D

Lenke til kommentar

Robocop 2 og Terminator, det var skumle greier som barn :wee:

Som far merker jeg fort hvor dobbeltmoralsk jeg er. Det er lite av studier som tyder på unger tar noen skade av film-mediet, og jeg er ikke akkurat en som ser særlig på aldersgrensen når jeg velger ut noe de skal få se. Men gore og mer røff sex, der har jeg en eller annen grense - uten at den er særlig rasjonelt begrunnet.

Er eksempelvis under intenst press fra 11-åringen min som ønsker å se Game Of Thrones-serien. Jeg er kjip og sier nei. "Men vi fikk jo se Ringenes Herre når jeg var 7-8" sier han så. Jeg er egentlig litt svar skyldig. :D

Hva du er en syk far, skulle ikke hatt barn du, jeg ringer barnevernet, tenk å ha dobble moral ovenfor barna sine, utenklig, ingen foreldre gjør det :roll:

Jeg har bestemt meg on jeg noen gang får barn(yeah right)

Skal de få se all volden og nakenheten de vill, jeg tenker på det som et sosialt ekperiment, viss de ender opp med å spise nyrene til prostituerte de drepe skal jeg innrømme at min barneopdragelse var feil.

Lenke til kommentar

Tror jeg hadde kjedet vettet av meg om jeg så A Clockwork Orange eller Taxi Driver som 11-åring. Det er vel en type filmer man får mer glede av med årene.

Jeg prøvde å se A Clockwork Orange som 11-åring, synes det var gørrkjedelig. Så den for et par år siden, digget den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...