Uncle Scrooge Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Skal Rise of the Planet of Apes tilsvare serien fra 74? Eller en av de fire orginale filmene? Har sett alle filmene og serien for noen år siden, men husker ikke særlig mye lengere, må få sett de igjen. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Skal Rise of the Planet of Apes tilsvare serien fra 74? Eller en av de fire orginale filmene? Har sett alle filmene og serien for noen år siden, men husker ikke særlig mye lengere, må få sett de igjen. Kan ikke huske de drev med eksperimenter på Aper i filmene, så tror ikke de har så mye å gjøre med de nei. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Planet of the Apes fra '68 er en av mine favorittfilmer. Anbefales på det varmeste! Den tar opp veldig mange viktige temaer, og det er nok av linjer å dra til den virkelige verden. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Hovedproblemet med den originale Planet of the Apes, er i likhet med alle andre Charlton Heston-filmer jeg har sett, nettopp Charlton Heston. Ikke at jeg har sett så forferdelig mange filmer med han, jeg har etter hvert begynt å styre unna. For makan til hoven, slesk og usjarmerende klyse skal en lete lenge etter. Jeg klarer ikke å sympatisere med den mannens karakterer, eller på noen måte ta de seriøse. Mannens modbydelighet er virkelig purifisert i Orson Welles' Touch of Evil, der han har malt seg i tryne for å spille en mexikansk politietterforsker. Filmen sånn ellers er fantastisk bra, men den hovedrollen ødelegger mye for en film som med en annen ledende skuespiller kunne ha stått igjen som et mesterverk. Jeg vet at jeg før eller siden blir nødt til å se en film som Ben-Hur, p.g.a. dens possisjon i filmhistorien, og fy faen som jeg gruer meg til nesten fire timer med Hestons sleske vesen på skjermen. Edit: Byttet ut en vokal, og la til en konsonant. Itillegg la jeg til ett komma. Endret 10. august 2011 av Labraxas Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Kunne ikke blitt mer enig. NRA-kar var han og. Ben-Hur er dog verdt å se. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Bruck (ja, du er for alltid Bruck): Er så forbanna enig! Kan ikke fordra Planet of the Apes, selv om jeg veldig godt liker idéen og ikke minst slutten. Ben-Hur har jeg lidet meg gjennom og for et eneste gjesp. Chariot-scenen er riktignok like bra som jeg hadde forventet men utenom; zzz. Gjesper bare jeg tenker på den. Heston har like sjarm som... ja... et stykke såpe!! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 World War Z med Brad Pitt, Mireille Enos (The Killing), James Badge Dale (The Pacific/Rubicon) får kinopremiere 21 Desember 2012 i statene. Også Bryan Cranston(Breaking Bad) har en mindre rolle i filmen. Plot: Max Brooks, an author who scours the world collecting the stories and experiences of those who have survived ten years after the human victory over the worldwide zombie epidemic, referred to as World War Z. Samtidig for de som måtte bry seg. Produksjonen til Sin City 2 og Machete 2 begynner å komme i stad til en start. Fra Robert Rodriguez: "Sin City 2 is going good, we're just finishing the script for that, we already got the money. We have everything we need so we can just start shooting as soon as we get the pages. And it's the same thing for Machete 2. We've already got the budget, just waiting for the script. As soon as we're finished writing we get to start the shoot." Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Sin City 2 har vi ventet på i 5 år. Ridiculous at det har tatt så lang tid. Ben-Hur er helt grei, bare man husker at det er en amerikansk gjenfortelling av noe som skjedde med arabere. Bare se for deg at Jesus var født i Cali, så er det greit. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Hmm.. Har den tålt tidens tann? Kanskje jeg skal se den. Takker. Nja. Den store "sjokkavslutningen" er det blitt vitset så mye med i ettertiden at den antakelig ikke fremstår som så overraskende eller fantastisk. Men Heston spiller jo bra nok, og filmen er helt grei. Bedre enn Burtons bullshit. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg satt trollbundet i 3 timer og 40 minutter forran Charlton Heston som Moses i Cecil B. DeMilles epos "The Ten Commandments" fra 1956. Ikke fordi det var Charlton Heston, men han dro ikke filmen ned på noe som helst måte. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Da skal jeg om ett par timer på pressevisning av Captain America: The First Avenger. Har absolutt ingen forventninger, verken negative eller positive. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Jeg satt trollbundet i 3 timer og 40 minutter forran Charlton Heston som Moses i Cecil B. DeMilles epos "The Ten Commandments" fra 1956. Ikke fordi det var Charlton Heston, men han dro ikke filmen ned på noe som helst måte. Fordi historien var nyskapende? Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Noen som vet hvor jeg kan få sett kortfilmen Amor ? Den virker litt interessant. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Noen som vet hvor jeg kan få sett kortfilmen Amor ? Den virker litt interessant. http://www.filmarkivet.no/v1/film/details.aspx?filmid=400167# 1 Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Takk, mens vi er inne på norsk film - Jeg fant Jakten på nyresteinen på youtube. Herregud å sinnssykt gode effekter det er i den filmen, den må da hatt et ganske greit budsjett? Føler den har blitt helt "glemt" nå... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Tja, det kom Batman film i både 95 og 97. Batman Begins kom i 2005. Når den nye Spider-Man rebooten kommer neste år er det 10 år siden første film med Tobey Maguire kom ut. Du må ikke se deg blind på rene tall. Spidey 4 blir snekret sammen fordi Sony ikke vil miste rettighetene. Hastverk er stort sett lastverk, som grekerne sier. Det er ytterst sjeldent man eier rettighetene til et manus/konsept på ubestemt tid. Kritikken er i så måte mot alle selskaper som lager film på noe de har rettighet på. Filmen ble forøvrig laget for å være en nr. 4, men det ble en uenighet med Raimi. Derfor billig reeboot, med fokus på et karakterdrama fremfor action og blockbuster. Om det stemmer, får tiden vise. Men Marc Webb og Sam Raimi er som natt og dag hva stil angår og de har 40 år med historie å hente fra, der hvor Raimi hoppet over den viktigste og mest gripende delen har de her trolig beholdt den. Det Raimi gjorde med Spider-Man var som å lage Game of Thrones uten det-du-vet som sjokkerte. Det blir nok ikke å bli tvunget til det samme, selv om essensen og budskapet er og forblir at med makt følger ansvar. Hvorfor ikke? Om vi får se Peter Parker bli bitt av en edderkopp eller Bruce Banner bli utsatt for gammaradiasjon er strengt tatt irrelevant; superhelter er fundamentalt tåpelige, og det hele koker uansett ned til "suspension of disbelief". Det er ikke som om en orgin story får folk til å tenke "åh, da gir det mening!". Amerikanske superhelter er som regel metafor og handler om foreldreløse menn som fikk makt og måtte gjøre noe med det (sett bort fra Hulken, som er superheltversjon av Frankenstein og Jekyll & Hyde). Det at de har opplevd traumatiske ting som få andre opplever i sin barndom, gjør at de ser på verden og opptrer annerledes i dag. Hvem de var før og hvem de var etter "out of context"-vrien på deres liv er i så måte en viktig brikke for å skjønne puslespillet. Hele poenget med de fleste superhelter faller vekk om man skal gå for standardiserte løsninger hvor konteksten skal fjernes. Takke meg til variasjon i så måte 3 Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Det er ytterst sjeldent man eier rettighetene til et manus/konsept på ubestemt tid. Kritikken er i så måte mot alle selskaper som lager film på noe de har rettighet på. Jeg kritiserer ikke Sony for å gjøre det, men jeg er likevel skeptisk til filmen fordi de gjør det. Det høres kanskje ut som akkurat det samme, men det er egentlig ikke det. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Takk, mens vi er inne på norsk film - Jeg fant Jakten på nyresteinen på youtube. Herregud å sinnssykt gode effekter det er i den filmen, den må da hatt et ganske greit budsjett? Føler den har blitt helt "glemt" nå... Wow, den er det mange år siden jeg har sett nå. Ligger hele filmen på YouTube? Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Jepp, men han som har lastet den opp har fucket opp litt så den hopper over en del fra part 1 til part 2. Det er ikke så big deal, men man mister den scenen hvor gutten kommer inn og går langs tungen, denne scenen er jo på mange måter den mest minneverdige scenen fra filmen så det er litt kjipt... Endret 12. august 2011 av Carlgutt Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Jeg fant faktisk filmen, skal se den i kveld tenker jeg. Husker jeg digget den når jeg var liten. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå