Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kinotoppen i USA overrasker meg innimellom. Med Smufrene 3D og Cowboys & Aliens på kino. Rise of The Planet of The Apes (dårligste tittel i 2011 så langt?), toppet kinolistene i USA i helgen. Lurer litt på hvordan den kommer til å gjøre det her i Norge.

 

1. Rise Of The Planet Of The Apes (Fox) NEW [3,648 Theaters]

Friday $19.7M, Saturday $19.4M, Weekend $54M

 

2. The Smurfs - 3D (Sony) Week 2 [3,395 Theaters]

Friday $6M, Saturday $8.2M, Weekend $21M (-41%), Cume $76.2M

 

3. Cowboys & Aliens (DreamWorks/Universal) Week 2 [3,754 Theaters]

Friday $4.7M, Saturday $6.4M, Weekend $15.7M (-57%), Cume $67.3M

Lenke til kommentar

Kinotoppen i USA overrasker meg innimellom. Med Smufrene 3D og Cowboys & Aliens på kino. Rise of The Planet of The Apes (dårligste tittel i 2011 så langt?), toppet kinolistene i USA i helgen. Lurer litt på hvordan den kommer til å gjøre det her i Norge.

 

 

Jeg skjønner ikke den holdningen. Jeg så Rise of.. I går og jeg syntes den var veldig bra. Magisk følelse og den tok meg med på en reise med karakterene. Jeg kan forstå at man kan syntes den er Hollywood-popcorn, for den er jo det på mange måter, men den er jo skrevet og utført så veldig bra? Mye bedre enn Transformers og slikt. Når jeg så den så var det som om noe stort of 'profound' skjedde, men kanskje jeg ikke er kynisk nok til slikt. Den hadde noe småtteri som jeg ikke likte men på det store og det hele så var det en av de beste filmene jeg har sett på en stund, en av mine favoritter og jeg håper det blir et par sequels som forteller videre :O (regissøren har sagt han har planer om det)

Lenke til kommentar

Mens temaet enda er superheltfilmer kan jeg anbefale Super med Rainn Wilson, Ellen Page, Liv Tyler og Kevin Bacon i hoved- og biroller. Den rir til dels på Kick-Ass-bølgen, men satser i større grad på humor. Den brutale volden er også på plass.

 

Så denne i dag. Føler det er greit og sammeligne den med Kick-Ass. Ikke fult så bra, men jeg digga'n uansett. Dritkul!

Lenke til kommentar

Nesten alle filmer begynner med et høyt snitt på imdb. Men jeg gleder meg også til filmen.

 

Når du sier alle filmer så må du da kun mene de som er forventet å få gode seertall som kommer på kino.

For det er langt, langt fra nesten alle filmer som får høyt snitt så snart den er sluppet.. Det kan jeg love deg.

 

Tiden vil vise om denne filmen er bra. 4-5000 har stemt fram en 8'er så langt, ser lovende ut.

Endret av Mislykket
Lenke til kommentar

Nesten alle filmer begynner med et høyt snitt på imdb. Men jeg gleder meg også til filmen.

 

Når du sier alle filmer så må du da kun mene de som er forventet å få gode seertall som kommer på kino.

For det er langt, langt fra nesten alle filmer som får høyt snitt så snart den er sluppet.. Det kan jeg love deg.

 

Tiden vil vise om denne filmen er bra. 4-5000 har stemt fram en 8'er så langt, ser lovende ut.

Etterhvert som flere får sett den og avgitt stemme så detter de fleste hvertfall en karakter på skalaen... I starten er det alltid stor andel "fanboys" og liknende som avgir sin stemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja selvfølgelig, når det er en storfilm. Derfor blir det feil å si nesten alle filmer begynner med høyt snitt.

Jeg poengterte derfor at det gjelder kinofilmer med forventninger og mange seere.

Om den skulle dale en karakter vet ingen, det er mange filmer med 8-9 i gjennomsnitt på IMDB med mange, mange tusen stemmer. Men klart karakteren går sannsynligvis litt ned.

Om den får en 7'er i gjennomsnitt er det også veldig bra.

Endret av Mislykket
Lenke til kommentar

Den kommer nok til å dale i rank ja, jeg tror ikke den går under 7 tho... Filmen har noen svake sider og det er jo ikke avant garde opplegg, men for det den var så syntes jeg den gikk forbi slike filmer som King Kong, og mere inn i Jurassic Park territorie, i forhold til historie og slikt. For meg så føltes det ikke dårlig ut eller overfladisk, og at det var mer substanse der. Sikkert mange som er uenig og jeg skulle gjerne lest noen av deres grunnlag, jeg er ikke så vedlgi kritisk til filmer så lenge jeg får glede ut av dem, og jeg digger konseptet og alt i denne som gjør at jeg tilgir enda mer :p

Lenke til kommentar

Burde man ha sett den andre Planet of the apes filmen som kom for noen år tilbake før man ser den nyeste? Er den gamle bra egentlig?

Er vel orginalen som er mest kritikerrost. Tenkjer eg skal sjå han før Rise of...

 

Så mye godsaker på kino, og eg som sit fast i ei bygd uten kino.

Lenke til kommentar

Burde man ha sett den andre Planet of the apes filmen som kom for noen år tilbake før man ser den nyeste? Er den gamle bra egentlig?

 

 

Tim Burtons versjon fra 2001 er ganske slaktet, men den originale som posteren over sier er nok den å gå for. Jeg tror ikke Rise of har så mye med de å gjøre (har ikke sett dem)

Lenke til kommentar

Burde man ha sett den andre Planet of the apes filmen som kom for noen år tilbake før man ser den nyeste? Er den gamle bra egentlig?

 

 

Tim Burtons versjon fra 2001 er ganske slaktet, men den originale som posteren over sier er nok den å gå for. Jeg tror ikke Rise of har så mye med de å gjøre (har ikke sett dem)

Den i fra 1968 med Charlton Heston dere prater om?

Lenke til kommentar

Burde man ha sett den andre Planet of the apes filmen som kom for noen år tilbake før man ser den nyeste? Er den gamle bra egentlig?

 

 

Tim Burtons versjon fra 2001 er ganske slaktet, men den originale som posteren over sier er nok den å gå for. Jeg tror ikke Rise of har så mye med de å gjøre (har ikke sett dem)

Den i fra 1968 med Charlton Heston dere prater om?

 

Jepp, that's it.

Lenke til kommentar

Burde man ha sett den andre Planet of the apes filmen som kom for noen år tilbake før man ser den nyeste? Er den gamle bra egentlig?

 

 

Tim Burtons versjon fra 2001 er ganske slaktet, men den originale som posteren over sier er nok den å gå for. Jeg tror ikke Rise of har så mye med de å gjøre (har ikke sett dem)

Den i fra 1968 med Charlton Heston dere prater om?

 

Jepp, that's it.

Hmm.. Har den tålt tidens tann? Kanskje jeg skal se den. Takker. :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...