Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

 

Rangering fra mesterverk til middelmådig:

 

The silence of the lambs

American psycho

Eternal sunshine of the spotless mind

City of God

Minority report

Mystic river

True grit

Monster

Walk the line

500 days of summer

Garden state

 

 

Ikke sett:

 

It's Always sunny in philadelphia

Rise of the planet of the apes

Seven Pounds

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skaffet noen filmer jeg ikke har sett. Skal til en liten øy i nord norge så må ha noe å gjøre. Men vet ikke helt hvilken jeg skal begynne med. Noen anbefalinger?

 

Min rangering av det jeg har sett (fra rått til råte):

 

Eternal sunshine of the spotless mind

The silence of the lambs

Minority report

City of God

True grit

Monster

500 days of summer

Walk the line

Garden state

It's Always sunny in philadelphia

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan Minority Report kan få så mye skryt. Filmen er så tettpakket av plot-holes, alle oppfører seg så fullstendig ulogisk og actionscenen er så tåpelige at det hele blir bare frustrerende.

 

elevathor tar forøvrig også grundig feil, som klassifiserer Always Sunny som råte.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

To nogenlunde gode plassering på en liste av for det meste kjipe filmer laget av to forumbrukere er ikke akkurat hva jeg vil kalle "så mye skryt".

 

Og jeg tar aldri feil.

Begrenset meg ikke nødvendigvis til forumet. 7,7 på IMDB og 92% på RT.

 

Og Always Sunny er HILARIOUS. Sett de tre første sesongene?

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

To nogenlunde gode plassering på en liste av for det meste kjipe filmer laget av to forumbrukere er ikke akkurat hva jeg vil kalle "så mye skryt".

 

Og jeg tar aldri feil.

Begrenset meg ikke nødvendigvis til forumet. 7,7 på IMDB og 92% på RT.

 

Og Always Sunny er HILARIOUS. Sett de tre første sesongene?

Ja, du har nok rett i at den er dårlig.

Lenke til kommentar

Begrenset meg ikke nødvendigvis til forumet. 7,7 på IMDB og 92% på RT.

 

Og Always Sunny er HILARIOUS. Sett de tre første sesongene?

Filmen er uten tvil overvurdert, og det gjelder i grunn alle på den lista med unntak av Eternal Sunshine of the Spotless Mind.

 

Humoren i Sunny ledet meg til forbannelse og fortvilelse, så jeg gav opp etter første sesong.

Lenke til kommentar

Er det for det meste kjipe filmer? Jeg har rotet rundt i filmdatabasen og sett på filmene med best rating. Men syns ikke alltid de med best rating er spesielt underholdende. F. eks se7en. Liker igrunn alle sjangere, untatt noen trege detektiv filmer eller skal jeg si police investigation. Har ikke talmodigheten. But don't get me wrong, Freeman er genial.

 

Btw, elevathor du må se American Psycho. Boken er en bibel ;) Selv om det er skrevet av en feminist.

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Kvifor ingen kærleik for Nattsvermaren?

Hva gjelder det bunnløse hullet av overvurderte filmer flyter den meget høyt, men jeg oppfatter ikke det mesterlige i den foruten Hopkins, og for min del er gode skuespillerprestasjoner heller en bonus enn et kriteria. Historien gir meg nada, som de sier i Lier.

 

du må se American Psycho

De sier så. Problemet med å se denne er at dens forherligelse forplikter meg til å hate den.

Lenke til kommentar

Hvorfor It`s Always Sunny In Phildelphia blir nevnt i en film-tråd skakka meg litt, inntil jeg leste innlegget til postern.

 

Men ja, gangske enig i Lord Britishface om Sunny. Å hvordan en David Larry/Curb-fan hater Sunny blir for meg litt merkelig. Kanskje av personlig oppfattning, men føler det var serier som Sunny som fikk meg til å like Larry David og Curb.

 

Om jeg skulle ha rangert så hadde det blitt noe slikt:

True grit

Garden state (sorry, men filmene er en av mine all-time favoritter. Ikke nødvendigvis fordi den er så forbannet god, men jeg likte den stort)

Eternal sunshine of the spotless mind

Walk the line

The silence of the lambs

It's Always sunny in philadelphia

500 days of summer

Minority report

City of God

Monster (hvis det er 2010-filmen)

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Enkelte sjangere holder jeg meg unna (samuraifilmer, spaghetti westerns, kostymedrama, osv)

Jeg reagerte litt på at du sier du holder deg unna samuraifilmer :s Har du sett 13 Assassins? Takashi Miike som prøver seg på samuraifilm. Hvis ikke du har sett den vil jeg gjerne utfordre deg til å se den. Hadde vært interessant å høre hva du eventuellt ikke liker med den.
Lenke til kommentar

Jeg så American Psycho igjen i helga med noen kamerater som ikke hadde sett den før.

Jeg likte den enda bedre nå enn første gangen. Bale er en av mine favoritter og han skuffer ikke i denne filmen heller; tvert imot.

americanpsycho2.jpg

 

Er det den nye versjonen av True Grit dere nevner over? Han ikke fått sett den enda...

Endret av datating
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...