Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan skjønne at superhelt-filmer e populært i USA, der de har en kultur for det. Men hvorfor det har slått an her over dammen, er litt rart. Har vell kanskje noe med at vi sluker alt som kommer fra Hollywood rått, uansett kvaliteten.

 

Er selv ganske stor comic fan (med opp og nedturer) og leser stort sett amerikanske comics. De fleste i Norge vet nok hvem de aller største superheltene er og det blandet med at vi, som du sier, sluker alt fra Amerika rått tror jeg er mer enn nok. Begynner å bli litt for mange Superhelt filmer nå ja, og maange som kommer ut nå fremover. Husker godt når den første Spider - Man filmen kom ut og hvor gigantisk det var for meg, nå er det mer "meh".

Lenke til kommentar

Har ikke noe imot det "lasset" med superhelt-filmer som har vært de siste 3 årene. Det har vært en del gode de siste 3årene. Thor, X-Men: First Class og The Dark Knight er alle gode superhelt-filmer.

 

Ser for all del frem til stjernelaget i Avengers, Amazing Spider Man og The Dark Knight Rises. Ser ut til å bli veldig bra filmer. Skulle ønske at Nolan lagde en film etter Dark Knight Rises med badguys som Solomon Grundy. Men det er bare en ønsketanke, fordi Christopher Nolan er vist ferdig med Batman nå. Man of Steel ser også bra ut til nå, liker casten der og.

 

Eneste Spider Man-filmen jeg har likt tidligere er egentlig bare 2`ern, og det på grunn av Alfred Molina som Dr. Octavious, en superskurk jeg lo av i 6-7års aldern, og likte stort på film. Men rebooten er for meg noe jeg liker. The Lizard og Proto-Goblin liker jeg som badguys. Å cast som er god.

 

Iron Man 2 har for min del vært den eneste dårlige, jeg likte bare ikke den filmen. Synes også Green Lantern virker dårlig, har dog ikke sett den. Vil helst ikke betale for noen superhelt-filmer som er slik. Å er ikke stor fan av DC Comics bortsett tegneserier og sånt fra Batman og Superman.

Lenke til kommentar
Ser for all del frem til stjernelaget i Avengers, Amazing Spider Man og The Dark Knight Rises. Ser ut til å bli veldig bra filmer.

 

Spidey? Virkelig? Traileren sa meg følgende: "Hei! Dette skal se ut som et kult dataspill" og "dere skal jammen meg bli tvunget gjennom nøyaktig sammme opprinnelseshistorien vi fortalte for bare 9 år siden". Greit nok at Fox må snekre sammen en film i ny og ne for å beholde rettighetene, men denne filmen virker bare unødvendig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spidey? Virkelig? Traileren sa meg følgende: "Hei! Dette skal se ut som et kult dataspill" og "dere skal jammen meg bli tvunget gjennom nøyaktig sammme opprinnelseshistorien vi fortalte for bare 9 år siden". Greit nok at Fox må snekre sammen en film i ny og ne for å beholde rettighetene, men denne filmen virker bare unødvendig.

 

Vel ikke akkurat kjempebra, men bedre enn Spider Man 3 hvertfall. Men nå er en reboot en reboot, og jeg vil heller se andre skuespillere forsette Spider Man på film enn Dunst, Rami og Maguire. Ikke alle er fans av dem.

 

En reboot er en reboot uansett hvor mye du hater å se ting på nytt. Det blir uansett ikke samme greia, det blir som å si at Two-Face i Batman Forever blir det samme som Two-Face i Dark Knight.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Spidey? Virkelig? Traileren sa meg følgende: "Hei! Dette skal se ut som et kult dataspill" og "dere skal jammen meg bli tvunget gjennom nøyaktig sammme opprinnelseshistorien vi fortalte for bare 9 år siden". Greit nok at Fox må snekre sammen en film i ny og ne for å beholde rettighetene, men denne filmen virker bare unødvendig.

En reboot er en reboot uansett hvor mye du hater å se ting på nytt. Det blir uansett ikke samme greia, det blir som å si at Two-Face i Batman Forever blir det samme som Two-Face i Dark Knight.

Vil si det blir feil å sammenligne de. Flere år i mellom gamle Batman og rebooten. I tillegg så utviklet filmverdenen seg mye mer på de årene. Synes det er for tidlig med en Spiderman reboot.

Lenke til kommentar

Vil si det blir feil å sammenligne de. Flere år i mellom gamle Batman og rebooten. I tillegg så utviklet filmverdenen seg mye mer på de årene. Synes det er for tidlig med en Spiderman reboot.

 

Det er også år siden Spider Man 3 og. Riktignok ikke like lenge.

 

Tidspunktet en film blir sendt på har ingenting med om en film blir dårlig eller bra.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Spidey? Virkelig? Traileren sa meg følgende: "Hei! Dette skal se ut som et kult dataspill" og "dere skal jammen meg bli tvunget gjennom nøyaktig sammme opprinnelseshistorien vi fortalte for bare 9 år siden". Greit nok at Fox må snekre sammen en film i ny og ne for å beholde rettighetene, men denne filmen virker bare unødvendig.

En reboot er en reboot uansett hvor mye du hater å se ting på nytt. Det blir uansett ikke samme greia, det blir som å si at Two-Face i Batman Forever blir det samme som Two-Face i Dark Knight.

Vil si det blir feil å sammenligne de. Flere år i mellom gamle Batman og rebooten. I tillegg så utviklet filmverdenen seg mye mer på de årene. Synes det er for tidlig med en Spiderman reboot.

Tja, det kom Batman film i både 95 og 97. Batman Begins kom i 2005. Når den nye Spider-Man rebooten kommer neste år er det 10 år siden første film med Tobey Maguire kom ut.

Endret av Inxs
Lenke til kommentar

Vil si det blir feil å sammenligne de. Flere år i mellom gamle Batman og rebooten. I tillegg så utviklet filmverdenen seg mye mer på de årene. Synes det er for tidlig med en Spiderman reboot.

 

Det er også år siden Spider Man 3 og. Riktignok ikke like lenge.

 

Tidspunktet en film blir sendt på har ingenting med om en film blir dårlig eller bra.

Det er riktig, men når det kommer til å lage en ny film med samme historie så trengs det nye nytt. Og filmverdenen hadde som sagt fått mange flere muligheter til å gjøre ting annerledes i fra gamle Batman til nye. Det vil jeg påstå blir vanskelig for Spiderman. Men vi får nå se hva de får til. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...