Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Da kan du jo dra den helt ut og se Woo's Face/Off, Nolan's Memento og avslutte med Mann's Heat så driter du i skolen i morgen... :thumbup:

 

Så har du også en kveld/natt du ikke vil glemme. Jeg har fremdeles fryktlig gode minner om første gangen jeg oppdaget John Woo for 13-14 år siden, midt på natten på TV1000 så sende de Woo filmer hele uken. Once a Thife, The Killer, Hard Boiled, A Better Tomorrow og Bullet in the Head sov ikke hele den uken (utenom på skolen da :D )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
The Transporter (har sett den, men begynner å bli en liten stund siden)

Rush Hour (er ikke helt sikker på om jeg har sett den...)

Snatch (genial film, men er ikke så lenge siden jeg har sett den)

Face/Off (tror jeg har sett deler av filmen for veldig lenge siden :hmm:)

Heat (ikke sett den)

Memento (ikke sett den)

8567280[/snapback]

 

Kvalitetsmessig rekkefølge:

 

Snatch

Heat

Memento

Face/Off

Rush Hour

Lenke til kommentar

1. Face/Off

2. Heat/Memento

3. Snatch. (husk på punktumet nå folkens)

4. Rush Hour

 

Såklart så er traileren sensurert, men jeg tenkte at siden filmen er PG-13, så kan det godt hende at han avslutter det på motherf... fordi han blir avbrutt. Virker som en grei og halvveis troverdig måte å sensurere på i allfall, hvis man først skal det.

 

PG-13 er jo en gullgruve når det gjelder kjente underholdningsfilmer som blir sluppet om sommeren.

 

Spider-Man 3 har nå tjent inn 383 millioner dollar på en helg, som betyr at de bare har 217 millioner igjen før de går i pluss. :!:

 

EDIT: Hvis noen har lyst til å lese J. J. Abrams' Supermann-manus så er det her. Jeg synes åpningsscenen var veldig bra, har ikke fått lest så mye annet av det enda.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Jeg har fremdeles fryktlig gode minner om første gangen jeg oppdaget John Woo for 13-14 år siden, midt på natten på TV1000 så sende de Woo filmer hele uken. Once a Thife, The Killer, Hard Boiled, A Better Tomorrow og Bullet in the Head sov ikke hele den uken (utenom på skolen da :D )

8567550[/snapback]

 

Mens vi er inne på Woo: I dag fikk jeg den lekre, og billige metallboks-versjonen av A Better Tomorrow, sendt fra Play for alt for lenge siden. Er denne noe god, da? Altså, i forhold til Killer og Bullet in the Head, etc?

 

Jeg ser forresten at den har Mono-lyd, noe som virker skremmende. WTF, vi lever i det 21. århundre! Da skal man ha 4562-kanals lyd!! :hrm:

Lenke til kommentar
Spider-Man 3 har nå tjent inn 383 millioner dollar på en helg, som betyr at de bare har 217 millioner igjen før de går i pluss

 

Huh?

 

Boxofficemojo

 

Production Budget: $258 million. Eller er dette tallet feil?

 

(du tenker vel på den totale pakken, med merch og reklame i tillegg til selve filmbudsjettet?)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Trodde budsjettet var oppe i 300 millioner jeg, men uansett:

 

Halvparten av billettinntektene går til andre ting enn selve produksjonsselskapet, mindre enn halvparten hvis det er snakk om inntekter fra "utlandet" (andre land enn USA). Kort sagt så Spider-Man 3 bli en av tidenes mest suksessfulle filmer for å gå i pluss i det hele tatt. Med tanke på den massive publisiteten de får bare ved å lage den filmen, så ville jeg heller ha brukt mindre penger enn mer, for den kommer til å tjene en haug med penger uansett.

Lenke til kommentar
Trodde budsjettet var oppe i 300 millioner jeg, men uansett:

 

Halvparten av billettinntektene går til andre ting enn selve produksjonsselskapet, mindre enn halvparten hvis det er snakk om inntekter fra "utlandet" (andre land enn USA). Kort sagt så Spider-Man 3 bli en av tidenes mest suksessfulle filmer for å gå i pluss i det hele tatt. Med tanke på den massive publisiteten de får bare ved å lage den filmen, så ville jeg heller ha brukt mindre penger enn mer, for den kommer til å tjene en haug med penger uansett.

8568630[/snapback]

 

Da så, da følger jeg tankegangen din.

 

Vel det er jo blitt en slik en trend at de bruker såpass mye på filmene som er box office "block busters" og i de aller fleste tilfellene går de i minus. Enorme filmer som f. eks Pirates/Spideyman kommer nok til å tjene det inn igjen på de enorme mengdene merch som blir solgt.

Lenke til kommentar
du bør heller se den på dagen eller tidlig på kvelden, så du kan ha på litt volum i stede for å sitte helt intil tv'n og såvit høre hva de sier så man ikke vekker naboer. lyden er rå i den filmen og bør nytes med litt volum

8567549[/snapback]

 

Ble så jeg så den i kveld likevell... Så ikke inlegget ditt før etter at jeg hadde sett filmen. Fikk desverre ikke sett den på greit volum heller. For det første så var volumet på filmen ganske lavt :hmm: og for det andre klaget pappa på for høy lyd når jeg skrudde opp litt. Dette begynner å bli vanlig kost for meg så jeg gleder meg skikkelig til jeg får meg eget hjemmekino anlegg hvor jeg bestemmer hvor høyt det skal spilles på :tease:

 

Da kan du jo dra den helt ut og se Woo's Face/Off, Nolan's Memento og avslutte med Mann's Heat så driter du i skolen i morgen... thumbup.gif

 

Så har du også en kveld/natt du ikke vil glemme. Jeg har fremdeles fryktlig gode minner om første gangen jeg oppdaget John Woo for 13-14 år siden, midt på natten på TV1000 så sende de Woo filmer hele uken. Once a Thife, The Killer, Hard Boiled, A Better Tomorrow og Bullet in the Head sov ikke hele den uken (utenom på skolen da inv_biggrin.gif )

 

Blir nok ikke det heller. Skal faktisk på kino på skolen i morgen så det er nok verdt å dra på skolen (for en gangs skyld :p)

 

Tror det er La vie en rose vi skal se. :hmm:

Noen som har erfaringer med den?

Lenke til kommentar

Alle snakker så mye om "Snatch" ..

 

For all del, Snatch er en KONGEFILM, men er det bare jeg som vil trekke Lock Stock and Two Smoking Barrels FØRST av disse 2 !? (Det liksom nokså naturlig å sammenligne disse) :ermm:

 

Så, når alle nevner Snatch, synes jeg det er så rart at de ikke skriver "Lock Stock" i stedet..

Lenke til kommentar
Jeg har fremdeles fryktlig gode minner om første gangen jeg oppdaget John Woo for 13-14 år siden, midt på natten på TV1000 så sende de Woo filmer hele uken. Once a Thife, The Killer, Hard Boiled, A Better Tomorrow og Bullet in the Head sov ikke hele den uken (utenom på skolen da :D )

8567550[/snapback]

 

Mens vi er inne på Woo: I dag fikk jeg den lekre, og billige metallboks-versjonen av A Better Tomorrow, sendt fra Play for alt for lenge siden. Er denne noe god, da? Altså, i forhold til Killer og Bullet in the Head, etc?

 

Jeg ser forresten at den har Mono-lyd, noe som virker skremmende. WTF, vi lever i det 21. århundre! Da skal man ha 4562-kanals lyd!! :hrm:

8568514[/snapback]

 

Den er bra den, selv om A better Tomorrow 2 er milevis bedre, for meg er 2eren den beste Blood opera'n laget. den tar seriøst av.

1eren ligger kanskje rett under Killer men litt over bullet in the head.

 

men eneren går rett in i toeren så du bør nesten ha 2eren klar til å se rett etterpå.

og at det er mono merker du ikke til. da lyden ikke er bra nok til at man ville få noe ut av stereo eller 5.1

Lenke til kommentar
Alle snakker så mye om "Snatch" ..

 

For all del, Snatch er en KONGEFILM, men er det bare jeg som vil trekke Lock Stock and Two Smoking Barrels FØRST av disse 2 !? (Det liksom nokså naturlig å sammenligne disse) :ermm:

 

Så, når alle nevner Snatch, synes jeg det er så rart at de ikke skriver "Lock Stock" i stedet..

Skjønner hva du mener.

Jeg for min del gjør det heller motsatt: Prater om Lock Stock and Two Smoking Barrels, og nevner Snatch.

Personlig synes jeg Lock er mye fetere enn Snatch.

Endret av Motoko
Lenke til kommentar
Alle snakker så mye om "Snatch" ..

 

For all del, Snatch er en KONGEFILM, men er det bare jeg som vil trekke Lock Stock and Two Smoking Barrels FØRST av disse 2 !? (Det liksom nokså naturlig å sammenligne disse) :ermm:

 

Så, når alle nevner Snatch, synes jeg det er så rart at de ikke skriver "Lock Stock" i stedet..

8570414[/snapback]

 

Lock Stock er veldig kul den, men Snatch er liksom i en klasse over på alle felt. Budsjettet er høyere, karakterene er kulere, skuespillerne er bedre, visuelt sett stiligere, manuset er enda mer gjennontenkt, den er morsommere, og musikken er hakket knallere. Virker som om regissøren tok alt som var bra med Lock Stock, og gjorde det enda bedre i Snatch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...