Gjest medlem-1432 Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Har lest litt om filmen, og jeg har troa. Spennende miks av skuespillere også. Lenke til kommentar
ennj Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Det som er fint med Tarantino er at han lager originalt materiale, uansett hvor pastisjistisk han måtte være. Derfor vil det alltid være nytt, spennende og utfordrende (nazisme i Tyskland, slavehandel i USA). Selvsagt er skuespillere interessert i dette. Om noe blir det veldig gøy å se DiCaprio gå ut av rollen sin som trøbla helt. Han er en av mine favoritter, men dette trenger han virkelig. Jeg håper han får gjøre en (rasistisk) tale i mysende Jack Nicholson-stil som han er så flink til. 2 Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Gøy om vi får noe western i nyere tid, som er noe mer enn "greit nok". e.g Yuma, True Grit e.l. Har tro på at Tarantino kan lage det; hans type filmer passer meg ypperlig. Lenke til kommentar
""" Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Django Unchained blir selvfølgelig drøyt fet. Er ikke i tvil om at det blir krem fra start til slutt. 1 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 En som påstår han har lest skriptet til filmen: http://blogs.indiewire.com/shadowandact/archives/ive_read_tarantinos_django_unchained_script_and_well_its_certainly_not_nat_/ Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Nettopp sett ferdig "A Serious Man". Må si det virkelig var en fornøyelse ut spilletiden, estetisk sett. Men er det bare meg, eller burde jeg virkelig lært hvor fullhetspotensialet ligger for hver Coen-film, siden "No Country for Old Men"? Hverken No Country, Burn After Reading, eller Serious Man, har noen slutt? Har brødrene nettopp møtt en fase i livet der livet ikke har noen mening eller noe? Nei, alle tre filmene er virkelig søppel hva storytelling gjelder. Enhver kan koke opp en god historie -ikke minst når man er to- , men når det ikke er noen resonnerende poeng i filmen, da faller hele dritten fra hverandre. Jaja, kunst er først kunst når du får en selvstendig oppfatning som følge av oppfordringen verket figurerer, men dette her er bare poengløst. Som den historien med "visdoms"-tennene; den hadde jo ikke noe poeng den? Var virkelig filmatisk nydelig å følge med på. Må si det var en av de trådene jeg virkelig håpet skulle servere et godt, helstøpt og tilfredsstillende poeng. Men nei da. Og slutten var maken. Samma gjelder Burn After Reading og No Country for Old Men. De bør nesten skamme seg. Hvor ofte er det ikke de sier "det var ingen spesiell grunn til at vi hadde det med"? Begynner å se helheten nå. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Django Unchained blir selvfølgelig drøyt fet. Er ikke i tvil om at det blir krem fra start til slutt. Nei, den blir selvfølgelig ikke drøyt fet. For DiCaprio å gå fra Scorsese til Tarantino kan i beste fall kalles et eksperiment. Dette kommer til å bli nok en film der alt handler om å være ”kul”. Hvis du ser på fyren og leser intervjuer av han så merker man at Tarantino er den største klysa i bransjen. Og dette klarer han å få til å skinne gjennom i alle hans filmer. Han har et ekstremt ego hvor alt handler om å bygge opp et image gjennom å være ”kul”. En voksen unge. Han er så konstant selvbevisst og vil stjele en hver anledning til å få oppmerksomhet for å igjen bygge opp ”kulhet”. Jeg kødder ikke, ikke la deg sjarmere. Dette var et kalkulert stunt. Han har ikke noen naturlig personlighet så alt han gjør er for å kle på det tomme skallet. Og det kan være greit nok det. Men når alle filmene hans er nøyaktig på den måten så går det ikke an å like verken han eller filmene. Først og fremst, han har ingen ideer til filmer. Han tar gamle filmer og historier og gjør de ”kule” på sin måte og beærer opphavet gjennom overfladisk-over-the-top-alt-mulig-i-en-film. Det verste er at han nærmest presenterer det som sitt. Quentin Tarantinos ditt og datt. My ass. Og nei, det er ikke reint lite irriterende når folk faktisk går på alt dette og regner han som Messias i filmverdenen. Ingen av filmene hans har noe budskap eller noe som helst å fortelle bortsett fra ”kulhet”. Alt funket for en gangs skyld i Reservoir Dogs, men det burde stoppet der og ikke tatt fullstendig av. Legg merke til hvor lite som skjer i filmene hans. Det er bare kaos. Dialoger sier du, men selv de er jo ekstremt overfladiske, godt skjult i ”kulhet”. Dialogene får ikke frem så mye historieutvikling, karakterbygging eller medfølelse heller. Dette mestrer han nemlig ikke. Filmene fylles i stedet med rett ut tøv for å skjule dette. Jeg ser ingen grunn til å forvente noe annet fra hans neste film. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Viss du virklig hater han så ektremt anbefaler jeg at du tar en bilett til LA og hilser på Tarantino og skyter han i ansiketet med en hagle, da sparer du deg selv for flere av hans filmer og du sparer oss for din syting.(ikke at jeg har noe i mot din syting, ofte syns jeg det er veldig gøy, men er kanskje andre på forumet som ikke er like happy go lucky) Endret 21. juli 2011 av Gunfreak 1 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Man må nok bare leve med forskjellige synspunkter. At du kaller det syting er igjen et synspunkt på min mening om saken. Jeg skrev i grunn bare hva jeg forventer av den nye filmen hans, så jeg er vel godt innenfor emnet her. Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Er morsomt hvordan folk som er sterkt for noe bare bryter helt sammen når motparten kommer med noe saklig og begrunnet.Touché, Hyperio Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Først og fremst, han har ingen ideer til filmer. Han tar gamle filmer og historier og gjør de ”kule” på sin måte og beærer opphavet gjennom overfladisk-over-the-top-alt-mulig-i-en-film. Men det fungerer jo. Det at han presenterer det litt for mye som sitt er jeg derimot enig i. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Er morsomt hvordan folk som er sterkt for noe bare bryter helt sammen når motparten kommer med noe saklig og begrunnet.Touché, Hyperio Jeg er ikke spesielt sterkt for noe som helst, jeg er ganske nøytral til Tarantino, han har gjort mye treff og bom Lenke til kommentar
Spider Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Tarantino er ikke stort mer enn en moderne popversjon av Godard. Hyperio: You have my sword. Endret 21. juli 2011 av elevathor Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 [Tarantino tror han er kul] Hva han presenterer som kult, funker i hvert fall mye bedre enn hva det meste av action-filmer byr på. Blir vanligvis utrolig flau når det kjøres på med "fantastiske" action-sekvenser(ville eksplosjoner, harde menn med ville våpen osv.) og dårlige one-liners i filmer. Det blir for mye, på feil måte. Men med Tarantino så blir det, ja - kult. Så for min del så kan det fort være fordi han tror/vet at han er awesome. Det er kvalmt når folk som ikke har noe grunnlag for det, anser seg selv some awesome. F.eks Cameron. Men i mine øyne har Tarantino nok å backe seg opp på til å holde på sånn. Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Er morsomt hvordan folk som er sterkt for noe bare bryter helt sammen når motparten kommer med noe saklig og begrunnet.Touché, Hyperio Jeg er ikke spesielt sterkt for noe som helst, jeg er ganske nøytral til Tarantino, han har gjort mye treff og bom Jo jo selvfølgelig, men poenget var at du ikke kom med noe tilbake, bare en slags "okey, da synes du det." Jeg likte diskusjonen! Til Tarantinos forsvar, Hyperio, så oppfører så og si alle amerikanere seg slik som i klippet. Ta en rusletur på gata i new york, og du opplever taxisjåfører som banner og tuter, forretningsfolk som har lange monologer foran alle som venter på det grønne lyset, og tiggere som plystrer etter pene damer, samt har en liten breakdance-oppvisning på hjørnet til mcdonalds. Er med andre ord bare vi nordmenn som sliter så voldsomt med denna janteloven. Tro meg, jeg misliker Tatantino på samme plan som deg, men kun for yrket. Pulp Fiction er det eneste tvert gode han har gjort, og jeg setter pølsa på at Tarantino bare tar en brøkdels del av spillet sånn sett. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Har pinlig nok enda ikke sett Watchmen, så hvilken Watchmen-utgave er i grunn best? Heller imot DC. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Har ikke sett theatrical, men likte DC godt. Mørkt og visuelt interessant i mine øyne. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Noen her som har sett Stroszek ? Er den å anbefale ? Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Ikke sett, men er tross alt Werner Herzog det er snakk her om så da ville jeg bare kjørt på. Forøvrig, Ian Curtis (Joy Division) så den visstnok rett før han tok sitt eget liv så kan tenke meg at den er bra dyster. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Noen her som har sett Stroszek ? Er den å anbefale ? Ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå