Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjemme igjen etter "Pans labyrint" og jeg er kort og godt imponert. Brutal og vakker på samme tid. Det ene "monsteret" var det mest fascinerende jeg har sett i en film. Glimrende spilt av Ivana Baquero som spiller Ofelia og jevnt over mye bra karakterer og spill av disse.

Så langt årets film for meg, tviler på at noe av det som kommer kan toppe den (litt juks siden den kommer i kinodistribusjon i norge rett over nyttår og dermed ikke er av årets filmer slik sett).

Og for første gang følte jeg det ikke hemmende at dialogen gikk på et språk jeg ikke forstod, tipper den hadde vært dårligere på engelsk faktisk.

Lenke til kommentar
Findus: hvilket monster er det du tenker på?

7307270[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

I rommet der Ofelia skal hente kniven hvor hun spiser to druer.

Slik jeg ser det har filmen to monster, dette (som jeg ikke fikk med meg at hadde noe navn, men jeg tolker det som djevelen) og El Capitan.

 

Hvilken aldersgrense får den i norge? Selv om traileren virker ganske barnevennlig er jo dette en real voksenfilm. Det første drapet var et av de eklere jeg har sett i film.

 

Jeg skal la den vokse på meg et par dager før jeg utroper en plass på topp20-listen som jeg ikke har, men umidellbart så føles det som den fortjener en plass der :)

Lenke til kommentar
Holy moly, Pan's Labyrinth sklir rett under topp 250 teknisk sett, om ikke den er der allerede? Uansett, må se trailer nå. :)

7307456[/snapback]

Traileren gir et feil bilde av filmen, er mange som har sett traileren og tenkt at det er en barnefilm, noe som er riv ruskende feil. Og jeg spår at den faller på imdb når den har fått premiere i USA, den er jo tross alt ikke på engelsk...

Lenke til kommentar
Hva annet har folk på plakaten under OIFF, noen anbefalinger? Jeg har ikke hatt tid til å planlegge noe program så nøye enda.

Har notert meg noen filmer jeg håper å få sett:

7307561[/snapback]

Vel, har nå vært på begge visningene av Pans labyrint, og var i tillegg på Lonely Hearts i går (som også kan anbefales når den havner på normale visninger).

I tillegg har jeg allerede billett til Kim Ki-duks Shi gan/Time i morgen, har planer om de samme du nevner, og i tillegg en del av musikkfilmene (Monks, Dead Moon, amerikansk hardcore og kinesisk punk). Og et par til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...