Xtra Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Ja Dances With Volves er et mesterverk... den bør sees. Nettopp sett ferdig The Usual Suspects. For en film, det er filmkunst. Rett og slett filmkunst, som, uten å røpe for mye, inkluderer action, et fantastisk plot og solide rolletolkninger (særs av Spacey). Perfekt 10/10 Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hjemme igjen etter "Pans labyrint" og jeg er kort og godt imponert. Brutal og vakker på samme tid. Det ene "monsteret" var det mest fascinerende jeg har sett i en film. Glimrende spilt av Ivana Baquero som spiller Ofelia og jevnt over mye bra karakterer og spill av disse. Så langt årets film for meg, tviler på at noe av det som kommer kan toppe den (litt juks siden den kommer i kinodistribusjon i norge rett over nyttår og dermed ikke er av årets filmer slik sett). Og for første gang følte jeg det ikke hemmende at dialogen gikk på et språk jeg ikke forstod, tipper den hadde vært dårligere på engelsk faktisk. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg kom nettop hjem fra hovedstaden sjøl, etter å ha sett Pan's Labyrinth, og jeg ble mektig imponert. Filmen var utrolig vellspilt, spennende og fantasifull, filmen er rett og slett spekket med minnevedige øyeblikk. Absolutt en av årets beste. Lenke til kommentar
master air Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Findus: hvilket monster er det du tenker på? Kom akkurat hjem fra samme film selv, satt og stor koste meg under hele filmen, som Findus sa brutal og vakker på samme tid. Dette er nok årets kinofilm så langt for min del, overgår til og med The Departed. Lurer på om den ikke fortjener en plass på topp 20. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Findus: hvilket monster er det du tenker på? 7307270[/snapback] Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor I rommet der Ofelia skal hente kniven hvor hun spiser to druer. Slik jeg ser det har filmen to monster, dette (som jeg ikke fikk med meg at hadde noe navn, men jeg tolker det som djevelen) og El Capitan. Hvilken aldersgrense får den i norge? Selv om traileren virker ganske barnevennlig er jo dette en real voksenfilm. Det første drapet var et av de eklere jeg har sett i film. Jeg skal la den vokse på meg et par dager før jeg utroper en plass på topp20-listen som jeg ikke har, men umidellbart så føles det som den fortjener en plass der Lenke til kommentar
master air Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Den får nok aldersgrense 15 her til lands. Rundt omkring i verden har den 15 eller 16 årsgrense. Enig at det monsteret var veldig fascinerende, vi som så den sammen gikk og pratet mest om det monsteret. Lenke til kommentar
edds Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Så Pan's Labyrinth i kveld jeg også. Fantastisk film. Strålende! Utrolig vakker, og makabert spennende. Ganske makaber også, faktisk. Man kan trygt si at denne ikke egner seg for barn. Kreativ var den også, spesiellt godt likte jeg slutten. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Så Borat ikveld, jeg. Flere morsomme sceneer og lo godt enkelte ganger, men ting var satt veldig på spissen. Og det gikk litt langt til tider.. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Holy moly, Pan's Labyrinth sklir rett under topp 250 teknisk sett, om ikke den er der allerede? Uansett, må se trailer nå. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Holy moly, Pan's Labyrinth sklir rett under topp 250 teknisk sett, om ikke den er der allerede? Uansett, må se trailer nå. 7307456[/snapback] Traileren gir et feil bilde av filmen, er mange som har sett traileren og tenkt at det er en barnefilm, noe som er riv ruskende feil. Og jeg spår at den faller på imdb når den har fått premiere i USA, den er jo tross alt ikke på engelsk... Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Findus: Ja, forstod dette. Dere sier filmen er brutal, og det samme sier brukerne i IMDB også. Under traileren så får vi se noen skapninger, og det hele ser ut til og være en eventyrlig reise, noe jeg trodde med en gang det også var pga. tittelen. Men ikke si noe mere enn det! Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hva annet har folk på plakaten under OIFF, noen anbefalinger? Jeg har ikke hatt tid til å planlegge noe program så nøye enda. Har notert meg noen filmer jeg håper å få sett: Wristcutters: A Love story Renaissance Paprika Children of Men A Scanner Darkly (Har sett den før, men har litt lyst til å se den på nytt) Lenke til kommentar
master air Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg håper hvertfall å få med meg Piece by Piece og The Last King of Scotland i tillegg til noen av de du har skrevet opp der. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hehe, Woody Harrelson er med i A Scanner Darkly. Veldig morsom person, han gjør en utmerket jobb forran kameraet! Genial fyr Lenke til kommentar
Njål Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hva annet har folk på plakaten under OIFF, noen anbefalinger? Jeg har ikke hatt tid til å planlegge noe program så nøye enda.Har notert meg noen filmer jeg håper å få sett: Wristcutters: A Love story Renaissance Paprika Children of Men A Scanner Darkly (Har sett den før, men har litt lyst til å se den på nytt) 7307561[/snapback] Vel, har nå vært på begge visningene av Pans labyrint, og var i tillegg på Lonely Hearts i går (som også kan anbefales når den havner på normale visninger). I tillegg har jeg allerede billett til Kim Ki-duks Shi gan/Time i morgen, har planer om de samme du nevner, og i tillegg en del av musikkfilmene (Monks, Dead Moon, amerikansk hardcore og kinesisk punk). Og et par til. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hehe, Woody Harrelson er med i A Scanner Darkly. Veldig morsom person, han gjør en utmerket jobb forran kameraet! 7307611[/snapback] Han har en utrolig vittig karakter i A Scanner Darkly. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hva annet har folk på plakaten under OIFF ... 7307561[/snapback] Blir vell et par turer til hovedstaden til uka, kommer til å se: Clerks 2, A Scanner Darkly, Renaissance, og The Black Dahlia. Er en del titler til jeg kunne tenke meg og se, så får se hva det blir til. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hehe, Woody Harrelson er med i A Scanner Darkly. Veldig morsom person, han gjør en utmerket jobb forran kameraet! 7307611[/snapback] Han har en utrolig vittig karakter i A Scanner Darkly. Okey, daså. Men ellers spiller han morsomme karakterer, og det er der han glimrer. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Han har en utrolig vittig karakter i A Scanner Darkly. Okey, daså. Men ellers spiller han morsomme karakterer, og det er der han glimrer. 7307706[/snapback] Vittig betyr morsom Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Haha, jeg slo det opp i synonym-boka mi nå. Nå er jeg flau nå! Var utrolig usikker. Hehe, pytt pytt. Edit: Findus, jeg tenkte faktisk å skrive først: ''Ikke sant?'' når du skrev at han var vittig. Var usikker på ordet bare! Endret 18. november 2006 av Onyx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå