Valeit Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Noen her som har sett film på en IMAX kino? Ja. Lenke til kommentar
Cognomen Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Sucker Punch blir fantastisk! 'nuff said. Kritikerene slakter den. Enda en grunn til å se den, etter min mening. Jeg ser ikke på meg selv som noen kritiker, og kommer nok til å se den en dag hvor jeg føler for litt hjernedød underholdning. For det er det den er. Den kommer ikke til å få noen Oscar, men i verste fall har man ihvertfall nok eyecandy for en god stund. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Sucker Punch gjør det ikke akkurat bra på kinoene i USA heller (i forhold til budsjettet er vel filmen foreløpig en flopp). Når det er sagt, jeg kommer vel til å se/kjøpe den, jeg også... Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 @Mchansern, Wacom og alle andre som har sett IMAX. Verdt å gå å se en film på IMAX når man først har anledning? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Gamer/tegneserie-nerdesiden Kotaku slaktet også Sucker Punch i en laaaang artikkel om hvorfor den failer på alle punkter. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Hva er forskjellen på en filmscene og en filmsekvens? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 @Mchansern, Wacom og alle andre som har sett IMAX. Verdt å gå å se en film på IMAX når man først har anledning? Helt klart, en kul opplevelse. Go for it om du har sjansen. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Hva er forskjellen på en filmscene og en filmsekvens? En "filmscene" er som regel knyttet til filmens location eller sted. Bankranet i åpningen av Dark Knight er en klart definert scene, som avsluttes i det Jokern kjører vekk i bussene. "Filmsekvens" oppleves for meg som litt diffust, så jeg ville selv unngått å bruke det. Skulle jeg likevel forsøkt meg på en definisjon så ville jeg sagt at en sekvens er en bit tatt ut ifra en film, totalt uavhengig av lengde og scene. Du kan f.eks vise 10 sekunder fra nevnte bankran eller du kan vise 20 minutter og fortsatt kalle det en sekvens. For meg oppleves sekvens like meningsløst som "en bit av en film" - den har ingen klar definisjon sammenlignet med "filmscene". Endret 5. april 2011 av tjalla 1 Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Noen som har sett: I Am Number Four er den verdt 100kr for kinobesøket? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Hva er forskjellen på en filmscene og en filmsekvens? ... Er det ikke litt motsatt? Altså at en sekvens er en lengre del? Er jo mange lange, progressive, filmer som er veldig splittet. Da er en del en sekvens. En scene varer langt kortere og er inni hver enkelt sekvens. Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring er et eksempel der hver årstid er en sekvens og så er det så klart mange scener inni. Med fare for å ta helt feil. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Nei Hvis det er svar på I am number four spørsmålet så hadde jeg satt pris på en liten utdypning.. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Hva er forskjellen på en filmscene og en filmsekvens? ... Er det ikke litt motsatt? Altså at en sekvens er en lengre del? Er jo mange lange, progressive, filmer som er veldig splittet. Da er en del en sekvens. En scene varer langt kortere og er inni hver enkelt sekvens. Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring er et eksempel der hver årstid er en sekvens og så er det så klart mange scener inni. Med fare for å ta helt feil. Har absolutt ikke fasiten, så du kan også ha rett om du vil. SSFW som du nevner kan jo pent deles opp i slike sekvenser og i dette tilfelle har du selvfølgelig rett. Begrepet kan deriot tolkes på flere måter, deriblant: "en tilfeldig bit av filmen" og den mer "episodiske/tematisk like/avsluttede sekvensen" som du sikter til. Endret 5. april 2011 av tjalla Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) @Mchansern, Wacom og alle andre som har sett IMAX. Verdt å gå å se en film på IMAX når man først har anledning? Uten tvil, ja. Selve opplevelsen er nok til å gå på IMAX og om du ser en film som er god og underholdene er det bare ett pluss. Selv så jeg sist en relativ kjedelig dokumentar om de to første som angivelig nådde MT. Everest, men etter å a fått trykket Storbritannias største skjerm i fjeset endte det med en grei opplevelse. Endret 5. april 2011 av Wacom Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Nei Hvis det er svar på I am number four spørsmålet så hadde jeg satt pris på en liten utdypning.. Det kommer selvfølgelig an på hvilken smak du liker på filmene dine, men jeg følte det ble en twilight etterligning, og verre enn den rødhette som også går på kino i disse dager. Du har hovedpersonen som er mystisk, men interessant og som får følelser for den lokale jenten. Han prøver å holde seg unna fordi han er så farlig, bla bla. Minner deg om noe? Enda verre enn twilight ettersom hovedpersonene ikke hadde særlig god kjemi. Det som er rart er at det virker som regissøren( som faktisk har lagd et par gode filmer) ikke har klart å bestemme seg hvilken film han vil ha. Temaet skifter hele veien, og du har først litt sci fic i åpningsscenen som gjør at filmen faktisk kan virke håpfull, men etter en liten stund hvor hovedpersonen møter 'the girl' har vi en halvtime med kun kjærlighet og ikke mye prat om disse skumle monstrene hovedpersonen løper ifra. Vi får ikke noe bakgrunnsstoff om karakterene, og jeg bryr meg ikke særlig mye om alle sammen blir spist opp. Det blir lagt opp til at det skal komme en toer også, men mæh, det går helt fint om det ikke gjør det. Hele filmen har en klein følelse over seg, og jeg lo definitivt på de feile stedene under filmene. Endret 5. april 2011 av The Barnacle Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Hmm, høres ikke lovende ut. Jeg som ble så optimistisk når jeg så Timothy Olyphant var med, liker han jeg Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Han var en de jeg likte i filmen da Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) uahhhhhh http://www.imdb.com/video/imdb/vi2110954777/ http://www.youtube.com/watch?v=S2GXOJl8Anc Endret 5. april 2011 av Carlgutt Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Tror jeg setter på spanske [REC] idag Hørt mye bra om den. Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Den har sine stunder, ja. ------ Å dæven! Så ser jeg virkelig frem til Green Lantern. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå