Alliha Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Wat. Ser meir ut som ein fanfilm. Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 På dette tidspunkt er ingenting som er offisielt fra Disney, men om den er fanlaget, med Garrett Hedlund, Bruce Boxleitner og hva som ser ut til å være RAM fra første Tron og kvaliteten på filmen, vel da ser jeg lyst på fremtiden for amatørfilm. Men som sagt, ingenting er offisielt. Hvem vet? Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Det var det punktet som forvirra meg, eg trur eg vil venta litt før eg lar meg riva med i hypen. Lenke til kommentar
Soulwax Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Noen som har sett Adventureland? Hørt miksede meninger om den, da særlig at gir et veldig feilaktig bilde på hva filmen egentlig går ut på. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg likte den svært godt, men jeg forstår utmerket godt at man kan forvente en ny Superbad når den egentlig er mer av en Garden State/Nick and Norah/American Graffiti/Dazed & Confused. Tror jeg må se den igjen, har ikke sett den siden den gikk på kino. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Indias dyreste (og mest spektakulære?) film, dette skal bli moro. http://www.youtube.com/watch?v=EvZhig02JK0 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Synd Nielsen gikk bort....vert morro med mere sprell fra Drebin..... Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Indias dyreste (og mest spektakulære?) film, dette skal bli moro. http://www.youtube.com/watch?v=EvZhig02JK0 Hvor, hvor, hvor, hvor? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Takk for tipset, crs. Ble lastet og skal forhåpentligvis sees i helga. Ser rett og slett herlig ut. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Hvor, hvor, hvor, hvor? F.eks. her, her, her eller her. Etter å ha sett filmen nå, kan jeg forøvrig si at Blu-ray utgivelsen er ganske bra (indiske Blu-rays, de få som er utgitt, holder sjelden vestlig standard). Bildekvalitet og lydkvalitet er meget god. Den engelske tekstingen er heller så som så, men helt forståelig. Filmen er opprinnelig spilt inn med tamilsk språk, denne Blu-ray utgivelsen er dubbet på telugu. Men utifra hva jeg har fått med meg, er den dubbet i ettertid på originalspråket også. Men dubbingen skinner til tider igjennom. For de som ikke er bevandret i de forskjellige indiske språkene høres det forøvrig ganske likt ut, uansett. Filmen i seg selv er rimelig sprø. For et vestlig publikum er det nok en rimelig kaotisk film. 3 timer med salig blanding av action/sci-fi/komedie/drama/romantikk/musikk. Definitivt annerledes enn det jeg er vant til å se, og aldri kjedelig. Lo så jeg grein flere ganger. Flere "WTF?!?!" momenter også. At det er gjort noen "shortcuts" her og der er helt tydelig, effektene er som regel ganske bra, men varierer fra glimrende til mindre bra. De typiske indiske musikkinnslagene er sinnsykt kult designet, fargerike og fengende. En filmopplevelse jeg kommer til å huske, skal absolutt se den flere ganger. Endret 16. mars 2011 av _crs_ Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 yeaa da har jeg faktisk starta å samle på blu-ray da. ^^ Er vel på tide nå, men faen. For 2 år sia startet jeg og samle på dvd filmer og har rundet av ca 600. Nå må jeg bytte til bd? omfg!! Har aldri hatt noe godt forhold til bd egentlig, en av grunnene er at jeg ikke liker coverne i det hele tatt. Jeg foretrekker faktisk dvd cover'ne isteden for blu ray. Men kvaliteten og oppløsningen er jo noe helt annet så klart. Uansett dumt og henge etter så bestemt meg får å kvitte store deler av single dvdene mine. tar så klart vare på limited edidions, gift sets etc +++ ^^ Kjøpte nylig the exorict på bd. Må si jeg igrunn blei litt skuffa, det var enormt kornete, men er jo tross alt en gammel film. Eller er det øynene som ser bare. Jeg har nok en dårlig øye for bd. men nyere filmer har jeg vært bergtatt av kvalitenen. Bortset Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Skal man først begynne å samle på BD så er det like greit å kun kjøpe kvalitetsfilmer som tjener på bra bilde og lyd. Jeg har 300, 2001, Iron Man, Ocean's 11, Batman Begins, The Dark Knight, Star Trek og Baraka på BD, og alle blir bedre av knallbilde. Dog Day Afternoon, Glengarry Glen Ross, Quiz Show og Pi, derimot, kjøper jeg nok aldri på BD. Lenke til kommentar
master air Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Hvor, hvor, hvor, hvor? F.eks. her, her, her eller her. Er det noen av de butikkene du vil anbefale fremfor andre? Tenkte faktisk for en stund tilbake at jeg skulle spørre om hvor jeg fikk tak i den, men husket ikke hvem det var som hadde postet traileren tidligere. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) DG: Du skal ikke kimse av BD-filmer som ikke nødvendigvis oser demofilm på Hifi-klubben. Kramer vs Kramer i all sin visuelle edruelighet ser fantastisk ut. Linky til Hidef Digest sin anmeldelse. Jeg ser poenget ditt, men elsker man virkelig en film så vil man ha det beste. Får man en god bd-utgivelse er man så nærme originalfilmen som man overhodet vil komme digitalt (for hjemmemarkedet) og vil forhåpentligvis aldri trenge å kjøpe en ny fysisk utgave igjen *BANK I BORDET*. Endret 16. mars 2011 av tjalla Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Skal man først begynne å samle på BD så er det like greit å kun kjøpe kvalitetsfilmer som tjener på bra bilde og lyd. Jeg har 300, 2001, Iron Man, Ocean's 11, Batman Begins, The Dark Knight, Star Trek og Baraka på BD, og alle blir bedre av knallbilde. Dog Day Afternoon, Glengarry Glen Ross, Quiz Show og Pi, derimot, kjøper jeg nok aldri på BD. Takker, du har nok rett yeaa. Finnes det noen sider som man kan sjekke reviews osv på? er masse på google ffs, men har noen en anbefaling som er til å stole på? Er jo så mye fakkings rart der. ^^ Sikkert ikke alt som er like serriøst. Nå er jeg dessverre ikke så keen på filmer som iron man,300 etc.. ^^ Men man får nok en fantastisk visuell opplevelse når det gjelder sorround og bilde. Det tviler jeg ikke på. Nå er det jo filmer som har et godt potensiale til å forbdre seg. Filmer som rainman, the elephant man ettcc. Er det vits å kjøpe i bd egentlig? Filmene er jo gamle, ikke noe spesielt lydeffekter eller andre film effekter osv. Rene filmer på en måte uten noe klissklass. Disse kan vel ikke forbedres så mye at de er verdt og kjøpe på bd, eller er de? ^^ Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Sjekk dvdbeaver! der kan du sammenlikne bluray med dvd og forskjellige utgaver på mange forskjellige filmer Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Jeg liker alltid å trekke fram Zulu når denne "diskusjonen" kommer opp. Dvd Beaver om Zulu. Forskjellene er jo hysterisk store og ja: gammel film på BD imponerer meg alltid mer enn nyere film som ofte ser bra ut på dvd. Endret 16. mars 2011 av tjalla Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Noen som vet navnet på filmen som handler om Johnny Cash da broren han dør? Og man følger han til han blir gammel? Og hvem har best utvalg av BD filmer og beste briser (og frakt) i Norge? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Helt utrolig hva man kan gå glipp av. Jeg lurer på om BD kanskje kan føre til at gamle filmer blir mer populære, nå som mange av dem ser minst like bra. Man kan kanskje trygt sette på en krigsfilm i BD fra 40-50 år siden uten at guttegjengen protesterer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå