Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den treffer ganske blink også. Rango er en syretripp, virker som de spiste alt for sterk chili på alle idemøtene. Og cameo av Hunter S. Thompson i starten forsterker jo imaget.

 

Chili av typen som gir Homer Simpson så kraftige hallusinajoner at han møter den kloke ørkenreven i inca-ørkenen.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den treffer ganske blink også. Rango er en syretripp, virker som de spiste alt for sterk chili på alle idemøtene. Og cameo av Hunter S. Thompson i starten forsterker jo imaget.

 

Chili av typen som gir Homer Simpson så kraftige hallusinajoner at han møter den kloke ørkenreven i inca-ørkenen.

 

Oh poeng for simpsons refrense.

Lenke til kommentar

 

Den der ligger langt over snittet på vår egen mini-anmeldelsestråd.

 

Å sammenligne et forum og det som påståes å være Norges kultur-avis blir å trekke det litt langt, uavhengig av hva man mener om DBs såkalte kultur-satsning.

 

Den treffer ganske blink også. Rango er en syretripp, virker som de spiste alt for sterk chili på alle idemøtene. Og cameo av Hunter S. Thompson i starten forsterker jo imaget.

 

Men det er vel så vidt jeg kan se et fravær av noe som kan ligne på analytiske elementer i anmeldelsen, unntatt å fortsette å snakke om at alle angivelig må ha vært på syre.

Det kan godt hende han treffer bedre enn Ron Jeremy, men jeg synes fortsatt at måten det blir skrevet på er latterlig uengasjerende.

Lenke til kommentar

Å sammenligne et forum og det som påståes å være Norges kultur-avis blir å trekke det litt langt, uavhengig av hva man mener om DBs såkalte kultur-satsning.

 

Hvis du først skal gråte over inkompetansen innen norsk filmkritikk er ikke den anmeldelsen et godt sted å starte. Den får frem på en ålreit måte at Rango er en slags animasjonsversjon av Fear & Loathing, og at den lykkes med det. Likevel fatter jeg ikke at såkalte filminteresserte leser anmeldelser i landets tabloide aviser, de gir stort sett like mye som en frepper under tv-aksjonen.

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

Nei, se hva som har kommet her.

En teaser trailer av Puss in Boots som kommer i november. Ser veldig morsomt og interessant ut dette. Likte han utrolig godt i Shrek-filmene. Får håpe han gjør seg godt på egenhånd uten et grønt troll, et esel og en prinsesse da. Det ser lovende ut hvertfall.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Htwiwtbnlqg&feature=player_embedded

Endret av .........
Lenke til kommentar

Hei!

 

Skal se Kings Speech neste Fredag med en venn, noen som kan si kjapt om den er verdt å se eller om jeg heller bør velge en annen film? Vet liksom ikke akkurat hvilke film vi kan se. Blir så vanskelig når det er en jente jeg ikke er så mye med, som jeg bare kjenner gjennom skolen jeg gikk på. :p

Lenke til kommentar

Hva er egentlig lovende med en spin-off av en allerede kraftig stagnert serie?

 

Det skjer jo i sitcom verdenene konstant, så hvorfor ikke animasjonsfilmer....Og jeg kan ikke komme på EN spinoff som har vært bedre enn orginalserien. George, Elaine, Joey..osv. Snart kommer vel en spinoff med bare Kaily Cuoco fra Big bang theory. Tror ikke engang spinoff med bare Sheldon hadde vært bra.

 

Eller jo. Frasier ble en supersuksess for såvidt. Han er en spinoff fra Cheers.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Du tror vi har bedre ekspertise enn en samlet filmpresse?

 

Den norske ekspertise er så neddynket i egen moralisme at det vel mer kan sies at ekspertisen er begrenset til å omhandle egen nesetipp :)

 

Får langt mer ut av å lese litt kjekling om en film her inne eller på andre fora, enn å lese en av anmeldere flest. Det beste er selvfølgelig greie anmeldelser på sider som har dyktige brukere som kommenterer artikkelen.

Lenke til kommentar

Å sammenligne et forum og det som påståes å være Norges kultur-avis blir å trekke det litt langt, uavhengig av hva man mener om DBs såkalte kultur-satsning.

 

Hvis du først skal gråte over inkompetansen innen norsk filmkritikk er ikke den anmeldelsen et godt sted å starte. Den får frem på en ålreit måte at Rango er en slags animasjonsversjon av Fear & Loathing, og at den lykkes med det. Likevel fatter jeg ikke at såkalte filminteresserte leser anmeldelser i landets tabloide aviser, de gir stort sett like mye som en frepper under tv-aksjonen.

 

 

Å lese anmeldelser flere steder enn amerikanske filmblogger og Roger Ebert betyr ikke at man ser på de øvrige som gode anmeldersider, men det er jo fortsatt lov å gå inn fra tid til annen og se om det fortsatt er håp.

 

Jeg leser heller anmeldelser fra de stedene jeg kommer innom (Dagbladet når jeg ser om det faktisk ER noe som skjer i verden som engasjerer) enn å holde meg til to-tre sider og følge de slavisk, slik at jeg får så mange inntrykk jeg kan få når jeg først bruker anmeldelser som "tipsgivere".

 

Det finnes anmeldere som skriver for filminteresserte, vettu.

 

Eksisterer det en verden for film-interesserte uten VG og Dagbladet? :O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...