Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Le eller gråte?

«Kongens Tale» fikk Oscar i fire kategorier, men språket anses som for grovt for det amerikanske kinomarkedet. Nå må filmen klippes om og vurderingen får hovedrolleinnehaver Colin Firth til å ras

King's Speech er forresten en glimrende film og jeg forstår hvorfor den har fått de oscarene den fikk. At folk er uenig er en annen sak :)

Gråte. Så ekstremt tragisk.

Ble inspirert av ...... og fikk lyst til å ramse opp mine favorittfilmer fra 2010:

9/10

Enter the Void

Inception

Our Day Will Come (Notre jour viendra)

Aftershock (Tangshan dadizhen)

8/10

Black Swan

The Ghost Writer

The King's Speech

The Social Network

127 Hours

A Somewhat Gentle Man

Farsan

How to Train Your Dragon

Jack Goes Boating

Kick-Ass

Machete

Robin Hood

Shutter Island

Submarino

The Town

Armadillo

Jeg er ikke helt fornøyd med hvor mange av årets filmer som har havnet på 8/10 nå som jeg ser listen i ettertid. Noen av filmene vippes kanskje opp til 9 etter et gjensyn, mens noen kanskje burde vippes ned til 7.

Lenke til kommentar

Det Warner Bros-baserte produksjonsselskapet Alcon Entertainment og to av grunnleggerne er i forhandlinger om film og tv rettighetene til å produsere sequels og prequels til den ikoniske sci-fi filmen BLADE RUNNER fra 1982. De skal altså sikre rettighetene til produsent og regissør Bud Yorkin, som vil være produsent sammen med grunnleggerne av Alcon. Harrison Ford vil bli erstattet av Colin Farrell ifølge rwdmag.com.

Uansett høres dette ganske så kult ut. De kan gjøre klassikeren enda mer episk eller lage en rip-off drittfilm som flopper totalt. Eller noe midt i mellom.

http://www.imdb.com/news/ni8208820

http://www.rwdmag.com/2011/03/blade-runner-sequel-and-prequel-close-to-production/

http://collider.com/blade-runner-prequel-sequel/78781/

post-123100-0-18490100-1299153742_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Faen da, jeg har terminator selavtion på BD men når jeg kommer til menyen, får vil ikke kontrolen lystre, eller jeg kan slå av og på bluray spilleren, jeg kan opne den osv, men den vil ikke la meg trykke på start eller flytte "pilen" eller noe slikt

Lenke til kommentar

Faen da, jeg har terminator selavtion på BD men når jeg kommer til menyen, får vil ikke kontrolen lystre, eller jeg kan slå av og på bluray spilleren, jeg kan opne den osv, men den vil ikke la meg trykke på start eller flytte "pilen" eller noe slikt

Hadde samme problemet selv, men det løste seg etter en softwareoppgradering.

Lenke til kommentar

HAHA, jeg tok ûber selv eid, det er helt latterlig, hvor dum jeg føler meg, jeg invisterete i HD reciver, 7.1 channel sak, kosta nesten 4000kr, jeg fikk nye høytalere.

Syns lyden ble bedre etter oppgradringa, vel, de viser seg at jeg ikke hadde stilt inn, BD spilleren min, lyd options sto på Multichannel sterio, det betyr at så lenge jeg har hatt denne spilleren(over et år) har jeg ikke hadd surround i mitt 5.1 anlegg.

Jeg slo på DTS i dag og oppdaget forskjellen.

Dette er så latterlig selv eid og flaut.

Så nå må jeg se gjennom alle action filmene mine på nytt.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Oj, det blir jo som å kjøpe en Lamborgini (eller hvertfall en Saab) og bare kjøre i førstegir.

Ikke en lamborgini men i hvertfall ikke en Saab, jeg vil si det er en Ford Mustand V8 67 model, da reciveren har litt oldschool feel over seg, men er veldig kraftig og bra.

Og det er ikke som å kjøre i førstegir, det er som å sitte bak rattet å bare slå på strømmen så man kan høre på 8 track musikk

Lenke til kommentar

Mens det snakkes om hjemmekino-anlegg, noen som har hørt om VSM? Det som lager "falsk" 5.1 surround lyd når man kun bruker 2.1/3.1 system, og som kan si om det funker?

Kjøpte nemlig et anlegg for et par strakser siden og tenker at det optimalt sett vil være best å ha et slik opplegg selv om anlegget i utgangspunktet er i 5.1 grunnet mangel på plass.

LG HB954PB

Lenke til kommentar

HAHA, jeg tok ûber selv eid, det er helt latterlig, hvor dum jeg føler meg, jeg invisterete i HD reciver, 7.1 channel sak, kosta nesten 4000kr, jeg fikk nye høytalere.

Syns lyden ble bedre etter oppgradringa, vel, de viser seg at jeg ikke hadde stilt inn, BD spilleren min, lyd options sto på Multichannel sterio, det betyr at så lenge jeg har hatt denne spilleren(over et år) har jeg ikke hadd surround i mitt 5.1 anlegg.

Då MÅ sjekke panelet da! Pleier å lyse DTS og DD når de er aktivert. Ellers er det jo praktisk å kjøre en dvd som sender støy individuelt på hver kanal. De mer ekslusive dvd-samlingene har slike, heter noe sånn som THX surround test. Da får du jo kontrollert om høyre og venstre kanal er på riktig side i tillegg.

Ellers er det jo kos å ha en god unnskyldning for å se filmer om igjen.

Lenke til kommentar

Då MÅ sjekke panelet da! Pleier å lyse DTS og DD når de er aktivert. Ellers er det jo praktisk å kjøre en dvd som sender støy individuelt på hver kanal. De mer ekslusive dvd-samlingene har slike, heter noe sånn som THX surround test. Da får du jo kontrollert om høyre og venstre kanal er på riktig side i tillegg.

Ellers er det jo kos å ha en god unnskyldning for å se filmer om igjen.

Vel det sto Multichannel stereo, på desplayet, og trodde bare jeg måtte stille inn reciveren, så jeg satt den på Dolby digiatl HD og trodde det var det, jeg har ikke dvd som tester høytalterne, men selve recivren testa dem, så da trodde jeg det var greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...