Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du først så mye tid så ville jeg laget et foredrag med filmklipp. Å skrive om film er som å danse om arkitektur, men har man snutter å vise frem så kommer poenget mye klarere frem. Ingenting er så spennende som å se et klipp fra en film man har sett etter et nytt konsept er blitt forklart, slik at man kan se hvor mye som skjer i en gitt film som man ikke får med seg. Vis hvordan en film som Battleship Potemkin kan kobles til The Untouchables og Sin City, eller hvordan nærmest enhver episode av The Simpsons inneholder en referanse til Kane.

 

Men klart, det er sinnsykt mye arbeid. Og soleklar 6er, obviously.

Lenke til kommentar

Da var Monsters sett, og jeg ble helt revet med. Regi, manus, fotografi, effekter, alt gjort av èn fyr. Det er ekstremt imponerende og jeg fikk egentlig bare lyst til å se den en gang til. filmen er vakker, melankolsk, spennende og medrivende.

 

Litt rart at den har beskjedne 6.5 på imdb synes nå jeg.

 

Anbefales!

Lenke til kommentar

Våknet natt til i går og fikk ikke sove mer. Og da setter man på en sær gresk film som heter Dogtooth. Digget den absurde filmen men:

Hva tenker dere om slutten? Det er lenge sort før det går til rulletekst. Det tenker jeg er mørket som jenta ser i bagasjerommet. Tror dere hun gikk ut? Jeg velger nesten å ikke tro det.

Lenke til kommentar

Du reagerer ikke mer på at 20 000 stykker som garantert ikke har sett filmen stemte den ned? At den ikke er på bunnlisten tyder jo på at det er folk som ikke er regular voters, som ikke akkurat overrasker. Rart hvor mye folk kan han stakkars gutten.

Dokumentarer teller ikke på den vanlige topp- og bunnlisten.

 

Det er opplagt at 90% av stemmene er bare tull. Av de femti høyest og ti lavest vurderte dokumentarene er det bare to som har flere stemmer, og de er begge Michael Moore-filmer. Og den som kommer nærmest er nummer to på bunnlisten, Jonas Brothers: The 3D Concert Experience.

 

Men for all del, det er vel ikke noe rarere enn at Avatar er nummer 150 på topplisten.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...