Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sluttet helt å kjøpe filmer jeg ikke har sett. Hvis man kjøper filmer for å støtte de som laget den (i dette tilfellet er vel de fleste døde, men man støtter jo Criterion) så burde man jo vite at det man støtter er et kvalitetsprodukt. Ved å kjøpe en film man ikke vet om man vil støtte så støtter man potensielt en dårlig film. Det har jeg ikke samvittighet til. ^^

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er du flink til å kjøpe filmer du har sett da? For min del så frister det ikke akkuratt å kjøpe en fysisk versjon av en film jeg allerede har sett.

Egentlig ikke, jeg har begynt å gi vekk DVDene mine. Jeg har flyttet så mange ganger nå og tatt med meg alle DVDene at jeg er lei. The Untouchables har bodd i 5 forskjellige leiligheter på 6 år, og jeg har enda ikke sett filmen. Håpløst å holde på sånn. Jeg har ca 500 DVDer og planen er å samle opp alle filmene jeg ikke likte sammen med alle versjonene som er stusselige (ingen ekstramateriale, norsk tittel, osv) og gi dem vekk, for deretter å begynne samlingen på nytt. Kun gode versjoner med ekstramateriale (gjerne director's commentary) og helst med pappcover eller flere disker. Å eie "Den store Lebowski" til 39kr med skrivefeil på coveret og "actor's bio" som eneste bonusmateriale (den har ikke en gang engelsk tekst) er ikke akkurat å støtte filmskaperen, det er bare en "+1" i samlingen. Vil jeg først se Lebowski så laster jeg den ned.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

Så Dorian Gray her endag. Filmen startet bra og virket underholdende, men ble etterhvert uinteressant. Tenkte å sjekke ut The Picture Of Dorian Gray fra 1945. Noen som har sett denne?

Lenke til kommentar

En skuespiller trenger ikke gjøre sine egne stunt. Han kan dukke opp, si replikkene og dra hjem, og få samme paycheck. Å sette filmen foran seg selv og utsette seg selv for farlige situasjoner er respektabelt, og en regissørs drøm å jobbe med.

Tja, jeg tror en regissør som skal regissere en komplisert bilmanøver fort foretrekker en kar som vet hva han gjør på, fremfor Orlando Bloom som lurer på hva som er gasspedalen.

Henry Cavill er Supermann!

Var publikumsfavoritten når han som 21-åring mistet rollen i kampen mot Routh, så det var vel ikke så høy odds for den castingen. Har ikke fulgt særlig med på Tudors, men madammen ga han tommel opp og da får jeg vel ta på meg tøflene og si "ok".

Syntes litt synd på Routh, han var veldig bra i en litt over middels film (som burde vært knallgod, om regissør hadde gjort jobben sin). Men det ville blitt som å caste Clooney som Batman i Batman Begins.

Ellers liker jeg at VG presterer å skrive at Routh ble byttet ut av "uvisse grunner". Flott de følger med :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...