Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Matrix 2 og 3 er som de nye Star Wars-filmene - jo mindre man tenker over de, jo bedre. RedLetterMedia ødela prequelsene for meg, da jeg aldri egentlig har tenkt over hvorfor de sugde. Jeg så Star Wars-universet og tenkte "Jadda, dette var ålreit", og så aldri på dem som skikkelige filmer som skulle være logiske. En 2-timers anmeldelse Plinkett-anmeldelse av The Matrix hadde nok åpnet øynene mine, så jeg holder meg langt unna.

Confused Matthew kan ødelegge dem på 2x30 minutter, men lider av en alvorlig mangel på en sinnssyk manns stemme, voldtektsvitser og en generell følelse av fordervelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at Matrix-kua må være død nå; de få som var idiot nok til å like Reloaded og Revolutions kan umulig ha prestert å holde seg selv i livet i seks år til.

 

A: Kuer dør sjelden i Hollywood, men de lider ofte av kugalskap.

B: Intellekt og om man liker nevnte filmer har lite til felles. Hvis du lurer på hvorfor, vil jeg anbefale deg å utforske dette som har med det herlige ordet "smak" å gjøre. Det vil spare deg for fremtidige tullete utsagn på nivå med de uforståelige dialogene i de siste Matrix-filmene. Det blir bare et så stort paradoks å lese deg skrive slikt, samtidig som du klager over dialog i filmen. Men litt søtt er det, der man sitter og sager grenen man sitter på. :)

 

 

Ellers; Keanu var kul på Graham Norton show forrige uke. Har veldig lyst til et gjensyn med Speed, men er redd det kan ødelegge gode minner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

B: Intellekt og om man liker nevnte filmer har lite til felles. Hvis du lurer på hvorfor, vil jeg anbefale deg å utforske dette som har med det herlige ordet "smak" å gjøre. Det vil spare deg for fremtidige tullete utsagn på nivå med de uforståelige dialogene i de siste Matrix-filmene. Det blir bare et så stort paradoks å lese deg skrive slikt, samtidig som du klager over dialog i filmen. Men litt søtt er det, der man sitter og sager grenen man sitter på. :)

Smak er en forunderlig ting, men at noen liker noe forandrer ikke dets natur – om lille Ole liker sukkerspinn fordi han synes det smaker salt får være hans sak, men jeg ville ikke hatt ham som hverken kokk eller kelner. Ellers er tullete dialog og meningsløs dialog er to veldig forskjellige ting, så der må jeg si meg uenig.

 

Jeg har forøvrig sansen for Keanu; han virker som er særdeles likanes kar.

Lenke til kommentar

Keanu flerret av seg det meste på leggen etter en av flere motorsykkel-kræsj. Der satt han og så inn til benet, mens et kvinnfolk kom bort og spurte etter autografen :wee:

 

Lord: Smak er like mye preget av hvor du forsøker på plassere deg selv i forhold til andre. Man kjøper en Iphone og passer på å si det til de rundt deg, man liker klassisk fordi det er den aksepterte kodeksen i omgangskretsen og man forteller på forumet at andre er idioter for å ikke ha samme smak som seg selv fordi man prøver å være distinkt og vise at man er en "bedre" person med "riktig" smak og som bedre kan få aksept i den omgangskrets man ønsker.

 

Kilde: Arbeidet til stort sett uforståelige Bourdieu med sine avsnitt-lange setninger, samt en skokk med medieforskere, sosiologer og sosialantropologer som fulgte i hans kjølevannt.

 

Det er ellers et fenomen på barneskolen hvor bøllene skal prøve å drite ut de som har en annen smak enn dem selv med lignende hersketeknikker. Nå er vi voksne og bør således prøve å heve oss over det nivået - eller? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke tenkt på det før, men det er godt observert. Likevel, filmene utvikler seg ganske forskjellig.

 

Da var The Kids Are All Right sett. Og jeg ble virkelig positivt overrasket. Lo meg gjennom store deler av den, og smilte stort sett resten. Mange minneverdige replikker hadde den også. Joda, hvis du som meg bare antok at det var en kvinnelig regissør så får du også rett. Og hun har laget en fin film. På mange måter et friskt pust blant Oscar-nominasjonene.

 

"Yeah? Well I need your observations like I need a dick in my ass!"

Lenke til kommentar

Ingen The Town nominert til best picture, litt småskuffet der.

 

Best picture nominations:

Black Swan

The Fighter

Inception

The Kids Are All Right

The King's Speech

127 Hours

The Social Network

Toy Story 3

True Grit

Winter's Bone

 

Resten av listen kan sees HER.

Har ikke sett en av de filmene, men har planer om å se Black Swan, Toy Story 3 og True Grit (er en liten Coen fan)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...