Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hille:

 

 

Jeg personlig tror ikke at hun var schizofren (ting er ofte litt mer komplisert enn det) da mange av de symptomene ikke stemmer, men jeg tror hun hadde en psykose/psykotisk episode. Stress er jo kjent for å bidra til å kunne utløse psykotiske tilstander. Noe som ville stemme godt i hennes tilfelle.

 

Lenke til kommentar

Hille:

 

 

Jeg personlig tror ikke at hun var schizofren (ting er ofte litt mer komplisert enn det) da mange av de symptomene ikke stemmer, men jeg tror hun hadde en psykose/psykotisk episode. Stress er jo kjent for å bidra til å kunne utløse psykotiske tilstander. Noe som ville stemme godt i hennes tilfelle.

 

 

jeg skjønte ikke hva som var i spoileren, så leste jeg ohmygod :wallbash:

Lenke til kommentar

Vedder på Matrix 4 er en prequel der vi får servert livet til Neo FØR han ble kontaktet av Morpheus. Han var jo en slags 1337-hacker da også, siden folk kom på døra for å kjøpe hacka programvare av han.

Så, en elendig skrevet film med masse unødvendige 3D-effekter om enn mann som jobber fra til åtte til fem, for så å sitte ved PC-en til sengetid.

 

Gleder meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener du ;)

Jeg mener også at diamant er hardere gull, uten at det har noe å si for sannhetsgehalten. Jada, mangt et barnesinn lot seg forlede at den tilsynelatende skarpsindige dialogen, men tenk deg om i noen få sekunder og det blir åpenbart at Nyhetsspeilet har artikler som er tryggere forankret i logikk og sunn fornuft.

 

Som denne svadaen fra togstasjonscenen:

 

Rama-Kandra: No. I don't mind. The answer is simple. I love my daughter very much. I find her to be the most beautiful thing I've ever seen. But where we are from, that is not enough. Every program that is created must have a purpose; if it does not, it is deleted. I went to the Frenchman to save my daughter. You do not understand.

Neo: I just never ...

Rama-Kandra: ... heard a program speak of love?

Neo: It's a ... human emotion.

Rama-Kandra: No, it is a word. What matters is the connection the word implies. I see that you are in love. Can you tell me what you would give to hold on to that connection?

[...]

Neo: You believe in karma?

Rama-Kandra: Karma's a word. Like 'love'. A way of saying 'What I am here to do'.

 

Eller hva som helst fra hvilken som helst av scenene fra orakelet, som:

 

Neo: Then why didn't you tell me about the Architect? Why didn't you tell me about Zion and the Ones before me? Why didn't you tell me the truth?

Oracle: Because it wasn't time for you to know.

Neo: Who decided it wasn't time?

Oracle: You know who.

Neo: I did.

 

Og det er bare irrelevant pjatt jeg plukket fra de første sidene av manuset. Det er også mange viktige plot points som ikke gir mening, for eksempel delen om at Neo i Reloaded får vite at han må "return to the source" for å unngå "a cataclysmic system crash, killing everyone connected to the Matrix, which, coupled with the extermination of Zion, will ultimately result in the extinction of the entire human race," noe de rett og slett bare ignorerer i Revolutions.

 

Oppfølgerne gir begge mer mening om du ser dem uten lyd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Matrix 2 og 3 er som de nye Star Wars-filmene - jo mindre man tenker over de, jo bedre. RedLetterMedia ødela prequelsene for meg, da jeg aldri egentlig har tenkt over hvorfor de sugde. Jeg så Star Wars-universet og tenkte "Jadda, dette var ålreit", og så aldri på dem som skikkelige filmer som skulle være logiske. En 2-timers anmeldelse Plinkett-anmeldelse av The Matrix hadde nok åpnet øynene mine, så jeg holder meg langt unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...