Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener at når kun et av ca 2 sider med diskusjon om dama handler om hennes kvalitet som skuespillerinne, så har vi fortsatt litt igjen hva nivå angår. Det er som å lese en diskusjon blant 14 år gamle jenter som diskuterer Harry Potter og Twilight. Hadde nå utseendet vært en sekundær-del av diskusjonen rundt en skuespillerinne, slik den er en sekundær-del når mannlige skuespillere diskuteres :)

Lenke til kommentar

Anne Hathaway tror jeg blir "digg" i rollen, om hun spiller bra. Vel det er et annet kakestykke. At Catwoman kom inn som en skurk for filmen var ingen shocker. De ropte nærmest ut at de lette etter en litt kjent skuespiller til å takle en "stor" rolle i filmen. Hathaway er ikke min favorittskuespiller, blir spenndene å se hvordan Nolan fikser denne kaka.

 

Jeg liker hvordan de har valgt Bane som skurk, fordi han har er utrolig motsatt av Joker. Jeg liker at de prøver ut nye ting, det kommer nok til å fungere. Men om det fungerer bra, får vi vente å se..

 

Men har alltid hatt en litt våt drøm om at Kristen Bell skulle spille Harley Quinn en dag. Men det kommer nok aldri til å skje..

Lenke til kommentar

Skal ikke si meg uenig i den Lord. Det er ikke alle regissører som helt klarer å mestre å få på plass en sterk skuespillerinne som utfyller en sterk kvinnelig rolle.

 

Michelle Pfeiffer gjorde en god jobb i sin tid, Burton vet å få kvinner til å fungere i sine absurde univers. Tarantino er dyktig, Bergman var en mester. Nolan sliter litt mer, han har noe å jobbe med der.

 

Men vi kan vel ikke forvente at alt skal være like vidunderlig som i Mad Men på det feltet.

Lenke til kommentar

Vil si det er et gjennomgående problem med "guttefilmer" at det kvinnelige innslaget bare er nettopp det – kvinnelig; er gjerne betydningsløs for plotet og virker mest som en rolle som har blitt tvunget inn for å oppfylle et demografisk krav.

Det er vel en dårlig bevart hemmelighet. Og skal jeg være helt ærlig så sliter jeg med å navngi store kvinnelige skuespillere. Kanskje nettopp fordi jeg er mann selv og går menns prestasjoner på lerretet mer nøye i sømmene, men kanskje også fordi kvinner som oftest får "tomme" roller.

 

Det blir også lett slik at jeg ser hvor bra de ser ut og ikke tenker over om de er flinke eller ikke. Kanskje jeg bare er tilbakestående. Men jeg klarer jo å skille ut de som virkelig har talent da. At Sandra Bullock f. eks. vant Oscar i fjor gjør meg fremdeles forbanna.

Lenke til kommentar

Noen som har lest Knightfall?

 

Dette er en Batman-arc jeg har lest veldig mye av. Bane hadde en gangske så bra bakgrunnshistorie i tegneserien, og vel. Han tok et gangske godt overtak på Batman som kan være greit å få vist på film og. Tom Hardy spør du meg er perfekt til rollen som Bane, spesielt etter Inception og Bronson.

Lenke til kommentar

Men har alltid hatt en litt våt drøm om at Kristen Bell skulle spille Harley Quinn en dag. Men det kommer nok aldri til å skje..

 

Den drømmen har jeg også hatt, men det kommer nok desverre aldri til å skje. At hun ikke gir opp alle disse elendige romantiske komediene fatter jeg ikke. Det Ødelegger karieren hennes. Hun trenger sårt en film som får litt anerkjennelse. Så "You Again" for 2 dager siden, den stinka :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...