Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke sett Der Freie Wille, men jeg kan i det minste gå god for The Cook the Thief His Wife & Her Lover. Visuelt sinnsykt lekker med rå scenografi og lyssetting. Dune er jo verdt å se utelukkende for å ha sett den, men i grunn en svært dårlig film.

 

Her er uansett åpninga fra The Cook the Thief His Wife & Her Lover.

 

http://www.youtube.com/watch?v=FWBDgNxEVdM

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Ms Teschmacher fra Superman , RIP.

 

Du tenker på moren, ikke Ms Teschacher.

 

 

Ellers, ble fascinert av dette bildet her fra Captain America. Ser mer ut som et tegneserieblad - slik kroppsspråket er. Ganske stilig egentlig, ikke så statisk som endel andre filmer ofte lider av (sikkert fordi de er redd for at hundretusenkroners-undertøy skal ryke)

Captain-America-The-First-Avenger-Still1.jpg

 

Skal bli kjekk versjon av 2. verdenskrig dette. Nazister er og forblir ultimate badguys :wee:

Lenke til kommentar

 

Kudos for sylfrekk (positivt lada adjektiv) blogg, forøvrig.

 

Takker. Om ikke lenge satser jeg på at vi (det vil si brukere som er interessert og lidenskapelige) vil ha på plass en sylfrekk kulturblogg - men dette vil jeg ta og organisere i egen tråd.

 

Til sommeren er bachelor over og nettbrett-applikasjon laget, så da kan jeg for alvor prøve å sette den tekniske kompetansen i sving for at vi kan få vår "kulturo-erstatter" - bare enda bedre. Om folk er game for det. :)

 

Imens forsøker jeg å oppdatere så ofte jeg kan, men tar tid å ha to jobber, en bachelor-oppgave, to fotballag, en frue og litt forumtomprat innimellom. Men litt produktiv føler jeg meg nå.

 

Hadde definitivt vært noe å tenke på med en slik kulturblogg! Godt tiltak. Jeg er kanskje interessert.. :)

Du høres ut som en travel mann, men "løkka i livet det er arbeid det er lagt", som Hans så flott sa det, så er vel bare å stå på..

 

 

 

 

Captain-America-The-First-Avenger-Still1.jpg

 

Skal bli kjekk versjon av 2. verdenskrig dette. Nazister er og forblir ultimate badguys :wee:

 

GLEDER SEG!!!!!! Ingenting som gode filmer hvor de rører sammen fiction med fakta (les: Inglorious Basterds, for å nevne en..) Bør bli en stor film dette.. :D

Lenke til kommentar

Faen blir nice med captain America Filmen, begynner og små glede meg litt nå.

 

On another note: Så nettop "A serbian film"(Uncut). Dette var virkelig sterke saker må jeg si. Denne filmen klarte virkelig å fucke med hjernen min merket jeg. Groteskheten var dødla drøy, kjente det skilte under huden store dele av filmen. Blir nok en liten stund før jeg klarer å bli "tent" igjen etter å ha sett noe sånt som dette. Skal jeg være ærlig så skulle jeg nok ventet et par år før jeg så denne filmen. Sånn 20-21 års alderen tror jeg, jeg hadde vært mer moden til å takle dette. Greia var bare at jeg så Cannibal Holocust for noen år siden, og da tenkte jeg akkurat det samme; at når jeg var 18 så ville jeg takle sånt shit bedre. Jaja watcha gonna do.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Det med drømmeverden var rettet til innlegget til Brillefin og flere her inne, bare så det er sagt..

 

 

Helt enig med Trygve Hegnar i NRK debatten. Meget bra sagt og akkurat så hissig er jeg også.

Den kommende superheltfilmen som vel egentlig er den som er verdt å se frem til er oppfølgeren til den tilnærmede fiaskoen Wolverine.

 

Hvorfor den femte filmen med Hugh Jackman som Logan? Aronofsky regisserer. Det er mer absurd enn Thor-filmen som regisseres av Kenneth Branagh.

 

Jeg tror det blir noe helt annet og ekstremt karakterdrevet. Om ikke, så blir det en enorm blemme for en av de beste praktiserende regissørene vi har.

 

Eventuelt var han tom for penger og sa "fuck it, I want the same pool-size as Michael Bay".

Lenke til kommentar

 

Den kommende superheltfilmen som vel egentlig er den som er verdt å se frem til er oppfølgeren til den tilnærmede fiaskoen Wolverine.

 

Det er ikke en oppfølger. Aronofsky har sagt at den kommer til å hete "The Wolverine" og at det er en "stand-alone" film som er totalt uavhengig av de tidligere filmene.

 

Aronofsky har forøvrig alltid vært tom for penger. Alle hans tidligere filmer har vært ett økonomisk mareritt. Det blir heller ikke noe bedre når man tenker på at han var den eneste som i det hele tatt ville lage dem( i følge ham selv). Jeg har full forståelse for at han gir seg ut på ett slik prosjekt nå.

Lenke til kommentar

yea

 

Er nok ikke verdens største tilhenger av James Bond filmene, men tenkte å slå på en i kveld. Har hele samlinge, men kun sett 2 stykker. Casiono Royale, og The living Daylights. Likte begge 2 ganske gått, helt greit. Forresten sett Die Another Day, men den var helt forferdelig.

 

Kan dere anbefale en Bond film til meg, hvem dere synes er best ? :p

Gidder ikke bare ta en random om den er dritt når jeg har alle filmene. TAKKER!

Lenke til kommentar

At det Totalt uavhengig blir feil og si. Den skal ikke ha noe med de andre filmene med Logan. Den er fortsatt før x-men serien og etter X-men Orginals: Wolverine. Men som vi fikk se av ''end credits-clip'' fra den sistnevnte filmen ser vi Logan i Japan.

 

Det er filmens premiss. Kommer garrantert å vise til hvordan Logan fikk kreftene+metallet sitt i starten av filmen. Sikkert i åpningsekvensen. Ikke mye, men litt.

Lenke til kommentar

Goldfinger er fasitsvaret. Dr. No tenner meg ikke, men oppfølgeren er på nivå med Empire.

 

Roger Moore er litt både-og. Han er litt mer tullete, og jeg tror ikke filmene er like gode uten nostalgien. Goldfinger, Golden Gun og Goldeneye er de tre sterkeste.

 

edit: Faen, er jo Moore i Golden Gun. Kanskje jeg ikke vet hva jeg snakker om?

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...