Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har sett 127 Hour og Frozen som har lyst å komme med en kommentar til de filmene?

Har selv sett begge men nysgjerrig på hva dere syntes om de filmene.

Frozen har jeg ikke sett, men 127 Hours fikk jeg sett på kino nå i helga, og den likte jeg veldig godt.

En veldig god filmatisering av en tøff, men potensielt døll historie. En prestasjon av Boyle og Dod Mantle å skape en så dynamisk film om en mann som faktisk er helt statisk i mesteparten av filmens lengde.

Lenke til kommentar
...

Synes det er lenge siden jeg har sett så bra bruk av flere-scener-samtidig (hva faen kalles det?).

...

Split screen er vel det utenlandske ordet for dette.

Jeg er ikke så flink til å merke meg ved, eller anerkjenne en films editor, men Jon Harris som her er filmens klipper fortjener også skryt, og mye av æren for at filmen fungerte så bra. Den mannen har også klippet flere andre filmer jeg har satt pris på klippingen i og, ser jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

Har nettopp sett 127 Hours. Fantastisk god film, en av de bedre jeg har sett på lenge faktisk. God bruk av farger og nyanser for å vise stemningen til personen. Jeg fikk en veldig innlevelse i karakteren, dette takket være realismen de har greid å skape. Jeg tenkte at dette kunne vært meg. Kul klipping, og bruk av håndholdt kamera. Deilig musikk. Ja, alt var egentlig perfekt!

 

Der jeg i mange filmer finner kjedelige pariet fant jeg ingen her. Jeg satt spikret til skjermen gjennom hele filmen. Den var dramatisk, filosofisk, komisk og rik på spenning! Tok meg selv i å felle en tåre mot slutten. Anbefaler denne til alle :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Blir nok en batmaraton i dag anledning dagen :

 

Hi diddle riddle (1. episode og en av de beste)

Joker goes to school (Joker terroriserer Gothams ungdom)

3-parter med Joker/Pingvinen (krim basert på stjernetegn....uvanlig ja)

The purrfect crime (1. episode Catwoman og mest sannsynlig den beste)

Instant Freeze (Sanders var skikkelig PIMP som mr Freeze !)

That darn Catwoman (Lesley Gore turns to crime....holy teen idol , Batman !)

Lenke til kommentar

Jeg har et bredt filmutvalg, der jeg har de fleste kvalitetsfilmer og kremen av IMDB topp 250.

 

"Problemet" mitt, er at jeg ofte ser de filmene jeg veit jeg blir underholdt av gang på gang, istedenfor å se nye filmer som jeg aldri har sett før. For eksmempel så har jeg sikkert sett The Dark Knight 20 ganger, Iron Man 10-15 ganger, Shutter Island, Rambo, James Bond, Pirates Of The Caribbean, Inception og lignende filmer utrolig mange ganger. Kan dem jo utenatt, nesten :dontgetit: ...

 

Er det kun jeg som har det slikt?

Lenke til kommentar

Er det kun jeg som har det slikt?

Drev på med det litt selv før, men så fant jeg ut at det er idiotisk når det er så mange (sannsynligvis) bra filmer jeg ikke har sett. Etter hvert ser man jo "nye" filmer som man kunne tenke seg å se på nytt et utall antall ganger.

 

Fikk nesten dårlig samvittighet i går da jeg satte på Shutter Island for andre gang. Følte jeg misbrukte sjansen til å oppdage noe nytt.

Lenke til kommentar

...

Fikk nesten dårlig samvittighet i går da jeg satte på Shutter Island for andre gang. Følte jeg misbrukte sjansen til å oppdage noe nytt.

Men det å se Shutter Island for andre gang er jo å oppdage noe, for ikke å si mye, nytt. Sjelden et gjensyn gir en like mye som i dette tilfellet her.

 

EDIT: Jeg sliter egentlig med noe av det motsatte av det dere snakker om her.

Jeg skulle ønske jeg var flinkere til å gi filmer en gjentitt. Problemet er det at det er så veldig mange filmer som står usett i hylla og byr seg frem, og så ufattelig mange fristende filmer der ute som ennå ikke har funnet veien til samlingen. Så det er alt for sjelden jeg tar meg tid til å se filmer om igjen. Har lovt meg selv å bli flinkere der.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

...

Fikk nesten dårlig samvittighet i går da jeg satte på Shutter Island for andre gang. Følte jeg misbrukte sjansen til å oppdage noe nytt.

Men det å se Shutter Island for andre gang er jo å oppdage noe, for ikke å si mye, nytt. Sjelden et gjensyn gir en like mye som i dette tilfellet her.

HELT enig i dette tilfellet. Og jeg skjønner ikke hvorfor jeg brukte så lang tid på det. Filmen slik jeg opplevde den nå virker jo fullstendig komplett. Et mesterverk rett og slett. Kast Oscars etter den!

Endret av Hyperio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...