Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Da registrerer du deg på denne siden. Det er lister over utrolig mange forskjellige sjangre i tillegg til lister fra Rosenbaum, Ebert, The New York Times, Oscar-vinnere (og mange andre filmfestivaler), mange lister etter land, 1001 filmer du må se før du dør+++

Jeg holder selv på med All-Time Worldwide Box Office-lista. Det er noen filmer der som er ganske traurige å komme seg igjennom, men jeg har også oppdaget mange godbiter jeg aldri ville sett om det ikke hadde vært for denne lista. Det som også er litt morsomt er at når jeg har fullført den, har jeg sett filmene som "alle" har sett.

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg prøve å se Windtalkers, kanskje den desidert dårligste krigsfilmen noen gang laget.

De siste gangene jeg prøvde slo jeg av etter ca. 40 minutter

Så hvorfor ser du den? :ermm:

Ærligtalt vet jeg ikke, kanskje jeg bare er en selvpiner.

Jeg prøver å se den sånn ca. anhvert år.

Lenke til kommentar

Leste nettopp at Petter Næss skal lage to filmer om 2. verdenskrig. Den første, Comrades, handler om en tysk og en britisk pilot som begge styrter. De søker ly i en hytte i den norkse fjellheimen og utvikler etterhvert et meget spesielt vennskap. Den andre, Tyskerjenter, skal handle om behandlingen tyskertøsene fikk i Norge etter krigen. Begge er basert på faktiske hendelser. Jeg gleder meg stort til disse, spesielt førstnevnte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Leste nettopp at Petter Næss skal lage to filmer om 2. verdenskrig. Den første, Comrades, handler om en tysk og en britisk pilot som begge styrter. De søker ly i en hytte i den norkse fjellheimen og utvikler etterhvert et meget spesielt vennskap. Den andre, Tyskerjenter, skal handle om behandlingen tyskertøsene fikk i Norge etter krigen. Begge er basert på faktiske hendelser. Jeg gleder meg stort til disse, spesielt førstnevnte.

Har fått rollelista jeg

Film 1

Aksel Hennie som britisk pilot

Nicolai Cleve Broch som tysk pilot

Film 2

Ane Dahl Torp som alle(ved bruk av CGI) tyskertøsene.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Har fått rollelista jeg

Film 1

Aksel Hennie som britisk pilot

Nicolai Cleve Broch som tysk pilot

Film 2

Ane Dahl Torp som alle(ved bruk av CGI) tyskertøsene.

Nei nei, Ane Dahl Torp som både tykse og britiske piloten ved bruk av CGI, også AKsel Hennie og Nicolai Cleve Broch som tysker tøser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...