Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å herre for en tåpelig, fransk slutt i Wages of Fear. En av de dårligste sluttene jeg har sett i forhold til hvordan den ble gjennomført. Absolutt en fin tanke, men måten det skjer på, er noe av det mest uheldige jeg har sett på en stund. En veldig god film ellers.

Synes slutten var helt herlig, jeg. Det var kanskje litt for åpenbart, men enda, en god slutt.

Det var jo veldig passende at han døde, men det at han måtte død fordi han var så hysterisk uforsiktig ødela min siste slurk av filmen. Det er klart, han slapp å være overforsiktig, men "valsen" han gjorde på veien var tvers igjennom latterlig.

Det var noe Mickey's trailer over det hele.

http://www.youtube.com/watch?v=u9p8iaKVOAw

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Tviler jeg på. Må uansett si at noe av musikken er faktisk bra

Hovedsaklig Sparklehorse og Vic Chessnut bak roret her, men det er likevel veldig lynchisk. Jeg liker det.

Utsagnet var ment som en spøk, men jeg må si jeg faktiks begynner å bli litt bekymret over hvor mye tid han bruker på alt mulig småtteri fremfor å lage en ny langfilm. Hvor lenge tror dere vi må vente? 1 år til? 2?
Lenke til kommentar

Rart hvor splittet publikum og anmeldere er på Blood Diamond - 90% for publikum mot 62% for anmeldere.

Egentlig ikke. Blood Diamond bruker det gamle trikset publikumsfrieri med samfunnsbrodd. Ikke noe er som å underholde seere samtidig som man gir dem dårlig samvittighet. Ingen vil se en film om nød i Afrika med mindre et kjent Hollywoodansikt løper rundt og skyter mot folk. Med dyktige folk foran og bak kameraene blir resultatet fort gull for mange forskjellige type seere.

Endel rutinerte ringrever i anmeldelerbransjen vil derimot fort se gjennom denne litt overfladiske behandlingen og skyte den ned for den tilgjengeligheten mange av seerne faktisk satte pris på.

Endret av KjemikerJon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tre filmer som jeg anbefaller på det sterkeste:

The Usual Suspects

Memento

Requiem for a Dream (inneholder forøvrig en av de beste filmsangene)

Noen som har forslag til liknendes filmer, altså filmer som det kreves litt av publikum? Eller noen fantasyfilmer allà Harry Potter, Ringenes Herre, Pans Labyrint etc...?

Lenke til kommentar

Tre filmer som jeg anbefaller på det sterkeste:

The Usual Suspects

Memento

Requiem for a Dream (inneholder forøvrig en av de beste filmsangene)

Noen som har forslag til liknendes filmer, altså filmer som det kreves litt av publikum? Eller noen fantasyfilmer allà Harry Potter, Ringenes Herre, Pans Labyrint etc...?

Kos deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...