Alliha Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Neinei, men ut i frå stilen innlegget hans var skreve i, gjekk eg ut i frå at han likte slike filmar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Naa sitter man i Bern....fikk sett 007 locations (Grindelwald og Lauterbrunnen) bortsett fra Piz Gloria. Trodde hele Sveits var nedsnodd men saa kun litt sne paa takene i Grindelwald. Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Bare spør her jeg, jeg gidder ikke å lage ny tråd; Jeg sitter her med særemne og skal analysere filmer. Hva vil dere si er viktig å se på når man skal analysere komediefilmer? Jeg har verken tid eller plass til å analysere hver eneste ting i filmen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Skal du analysere filmer så ville jeg valgt noe annet enn komedie. Mr Nobody derrimot, der har du nok å analysere for i LANG tid fremover. Gleder meg til denne: http://www.youtube.com/watch?v=0HXW7yzSXsA Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Bare spør her jeg, jeg gidder ikke å lage ny tråd; Jeg sitter her med særemne og skal analysere filmer. Hva vil dere si er viktig å se på når man skal analysere komediefilmer? Jeg har verken tid eller plass til å analysere hver eneste ting i filmen. En analyse av en film starter alltid med filmen som utgangspunkt. Du må først og fremst finne hvilken film eller type komedie du ønsker å skrive om. Hva som er interessant i en komedie er ikke nødvendigvis reelt i en annen, ergo: "Hva vil dere si er viktig å se på når man skal analysere komediefilmer?" blir håpløst å svare på. Om jeg kan gi deg et tips, så kan det være å sette nåtidens amerikanske komedie opp imot post-modernismen og referansehumoren. For å illustrere poenget kan du se klippet under. Hvor morsomt er dette klippet om man ikke kjenner til filmene? Humoren ligger i møtet mellom film og seer - har du ikke sett Star Wars vil du heller ikke le (så mye). Dette er for min del svært gjeldende i mye amerikansk film og tv. http://www.youtube.com/watch?v=n6lzEhoXads Endret 22. november 2010 av tjalla 1 Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Da er avgjørelsen tatt. Skal se de fleste av kevin smiths filmer på nytt. Mulig jeg dropper Chasing Amy. Edit: I AM THE CLIT COMMANDER! Endret 22. november 2010 av Torinogut 1 Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 nettopp sett Black death med Sean Bean. Fy faen for en drittfilm. Gørr kjedelig, dårlig skuespill og elendig filming. Ser at det er en amatørfilm fra starten av. Bah, kasta vekk 200 kr på drit igjen Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Neinei, men ut i frå stilen innlegget hans var skreve i, gjekk eg ut i frå at han likte slike filmar. I svarte f* skal det bety?! Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) At innlegget ditt var usakleg. Endret 22. november 2010 av Alliha Lenke til kommentar
Romis Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hva syntes folket? The Green Mile vs Shawshank Redemption vs The sixth sense. Selv mener jeg Shawshank Redemption. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Shawshank 9/10 Green Mile 7/10 Sixth Sense 6/10 Lenke til kommentar
Romis Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Ok, enda en. The Worlds Fastest Indian vs Sling Blade. Selv mener jeg Sling Blade. ( Dere må fortsatt svare på det andre spørsmålet mitt, altså. ) Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Klart Shawshank for min del! Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Likte Sixth Sense best. Så Shawshank, så Green Mile. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Bra at noen har lite å gjøre.. Every arnold scream from every Arnold movie: http://www.youtube.com/watch?v=5aLR-8c11ms 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 http://www.youtube.com/watch?v=aKtr9ZAooc8&feature=player_embedded WOW!! Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Og hvis noen har ennå mindre å gjøre må du gjerne gå på 250films-profilen min (signatur) og anbefale meg filmer jeg ikke har sett før som jeg bare må se ASAP! Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Bytex: Topp10 Schwarzenegger. Hit it! Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hva syntes folket? The Green Mile vs Shawshank Redemption vs The sixth sense. Tre filmer som kredsankerne hater. Den eneste som blir avslørt ved et gjensyn er The Sixth Sense hvor det fort blir så ubehagelig tydelig hva inderen prøvde på. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Og hvis noen har ennå mindre å gjøre må du gjerne gå på 250films-profilen min (signatur) og anbefale meg filmer jeg ikke har sett før som jeg bare må se ASAP! Følgende usette er på min topp 25 liste, og alle kan anbefales uten problemer: Festen The Graduate Stand by Me Amores Perros Mr Smith Goes to Washington Dog Day Afternoon A Streetcar Named Desire Network The Social Network Følgende usette er absolutt verdt å få med seg: Amadeus The Big Sleep El secreto de sus ojos Ed Wood Rosemary's Baby Manhattan Infernal Affairs Rope De eneste jeg ikke ville anbefalt er anime-filmen (som jeg selv ikke synes noe om), noen av de eldre Hitchcock-esque filmene (Witness for the Prosecution, Shadow of a Doubt, Arsonic & Old Lace, Sleuth - ok filmer, men ikke på nivå med de første ~10 jeg nevnte) og The Wild Bunch som jeg generelt synes var en svak film. Topp 3 du må se: Festen (dansk Dogma-film med skuespill av en annen verden) Amores Perros (topp 5 mest spennende filmer noensinne, tenk Magnolia på speed i Mexico) Stand by Me (herlig søt film om vennskap og brødre i ung alder, anbefales hvis man har søsken - liker du The Goonies så liker du denne) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå