Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Hva slags filmer er egentlig Clerksfilmene? Jeg har aldri kommet så langt at jeg har fått sett noen av dem. Hva annet av humor kan det sammenlignes med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags filmer er egentlig Clerksfilmene? Jeg har aldri kommet så langt at jeg har fått sett noen av dem. Hva annet av humor kan det sammenlignes med?

8473858[/snapback]

 

Dogma, Mallrats, Jay & Silent Bob, etc. Mørk humor som noen kan le seg ihjel av, mens andre ikke synes er morsom i det hele tatt.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Seinfeld, Curb Your Enthusiasm og The Big Lebowski. Men Clerks filmene er kanskje litt mer primitivt til tider. Det er humor som som får deg til å ligge på bakken i latter, samtidig som den er orginal og intelligent, og aldri oppfattes som spesielt fjollete.

 

Mallrats, Dogma og Jay & Silent Bob har litt denne humoren, men er mye mye mer fjollete. De klarer ikke å holde på det seriøse elementet. Man kan se forrandringen i kronologisk rekkefølge også. Heldigvis kom Kevin Smith tilbake i godform med Clerks 2.

 

Monty Python er de eneste jeg kan komme på som klarer balansen mellom fjollete og intelligent humor skikkelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jamen, da skjønner jeg ikke at jeg har sett dem før. De hørtes jo egentlig midt i blinken ut.

 

-

 

For å fortsette litt anderledes: Hva mener folk om The Bird with the Crystal Plumage? Jeg så den for en stund siden nå og kommer egentlig ikke over hvor middelmådig jeg synes den var. Er det bare jeg som har gått glipp av noe eller har denne fått en unødvendig høy rating på imdb? Den kan jo ikke måle seg med Tenebrae, som jeg mener var en langt bedre film

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om Deep Red! Men joa, forstår hva du mener. Jeg syns ikke den var middelmådig, men den når bare ikke opp til resten av Argentos toppfilmer. Mye av rosen den får er nok pga at det var hans første giallofilm, og den filmen som startet giallo oppstyret i Italia. Og hvis du kikker på antall stemmer, så er den en av de som har minst, som kan forklare hvorfor tallet er så høyt. Fordi det nesten bare er Argentofanatikere som har sett og stemt.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Enig at Deep Red er bedre, men når jeg så rankingene til Tenebrae og The Bird with the Crystal Plumage ved siden av hverandre ble det med en gang en bedre sammenligning: 7.1 mot 7.0. La ikke merke til det med antall stemmer, så du har nok rett. :)

Lenke til kommentar
Hvordan er The Departed? Er den en slik film du må ha øynene på skjermen hele tiden eller?

P.S hvis jeg ikke svarer "Tøft" eller "Takk" eller noe sånt så har jeg begynnt og øvt på foredraget.

8472782[/snapback]

Hva er vitsen med å se en film om du ikke kikker på skjermen?

8473297[/snapback]

Lytte.

8473309[/snapback]

Det er ganske ofte jeg hører på deler av en film hvis jeg har andre ting jeg må gjøre samtidig. Det finnes lengre deler av filmer der de bare viser at karakterene snakker med hverandre, og det visuelle ikke betyr så mye, vanligvis er det da jeg velger å bare høre fremfor å både se og høre.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Haha, den fyren her var konge. Han oppsummerer filmen på en ganske bra måte. Virker dessuten som om han er i overkant interessert i film.

 

About Manos The Hands Of Fate - Part I

About Manos The Hands Of Fate - Part II

8474859[/snapback]

Hehe, han var faktisk ganske festelig :!: Manos er nok fortsatt den dårligste filmen jeg har sett, selv om den ble ganske festelig i MST3K-versjon.

Lenke til kommentar
Hvordan er The Departed? Er den en slik film du må ha øynene på skjermen hele tiden eller?

P.S hvis jeg ikke svarer "Tøft" eller "Takk" eller noe sånt så har jeg begynnt og øvt på foredraget.

8472782[/snapback]

Hva er vitsen med å se en film om du ikke kikker på skjermen?

8473297[/snapback]

At hvis du feks får en melding at du ikke kan se på mobilen uten å sette på pause du vet krim der du MÅ huske allt helt fra starten av.

Lenke til kommentar
Hot damn, nice! Sett den? Så første sesong enda en gang i forrige uke, mens jeg i øyeblikket faktisk holder på med første del av andre sesong - igjen. Andre del måtte ha ventet, pluss at jeg også har vært opptatt med Dexter (<3). :)

8469447[/snapback]

Nei, har ikke sett den enda. Regner med at morgendagen blir brukt til å rette på det, samt se Fire Walk with Me. Har nemlig hatt gjensyn med første sesong selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...