CypheroN Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Im not There, The Ghost Writer, City Lights, Unbreakable, The Notebook, Lords of Dogtown, Breakfast Club, Ikiru (1952), Before Sunset, Stranger than Fiction, Royal Tenenbaums, eller Dragon Hunter ikveld? Har seriøse problemer med å bestemme meg. Sett Unbreakable, Notebook, Ikiru og disse tre, som jeg anbefaler: The Ghost Writer om du vil en ha langsom, regntung fantastisk thriller. The Breakfast Club for 80's teen-sjarm, og City Lights for følelser og romantikk blandet med godhumor, som forøvrig er en av mine absolutte favoritter. Alle er suh-weet. Endret 18. september 2010 av CypheroN Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Ser ut som The Ghost Writer passer mitt humør best! Takker Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg jobber forøvrig med en B-filmliste til det passende underforumet. Den kommer til å bli opplysende og sexy! Hehe. Høres bra ut. Blir det tid til mye film for tiden da? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Man får da sett litt film nå og da. Forhåpentligvis blir det mer når jeg flytter sammen med kvinnfolket over nyttår. Mine filmvalg er ikke bestandig like populære i et bokollektiv. Lenke til kommentar
Temur Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Avatar 2 er på vei. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Seriøst, det blir ikke bedre enn dette: Legg spesielt merke til opplasterens kommentar: For fans of Lou Ferrigno, here is an abridged version of the 1989 movie, keeping only the scenes that feature Lou's amazing physique. Jeg dør litt på innsiden. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Hvorfor? Fordi det finnes folk som har andre favorittfilmer enn Avatar, Shawshank Redemption og Gudfaren? Det kalles filmelsker. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Hvorfor? Fordi det finnes folk som har andre favorittfilmer enn Avatar, Shawshank Redemption og Gudfaren? Det kalles filmelsker. Fordi jeg finner nevnte klipp som tortur å se på. Om folk digger det, for all del. Forøvrig har ikke sett Avatar. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Man får da sett litt film nå og da. Forhåpentligvis blir det mer når jeg flytter sammen med kvinnfolket over nyttår. Mine filmvalg er ikke bestandig like populære i et bokollektiv. Høres da usedvanlig sjeldent ut at det blir mer film når noen flytter inn med et kvinnfolk. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Kvinnfolket mitt tar mastergrad i filmvitenskap. Lenke til kommentar
......... Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Kvinnfolket mitt tar mastergrad i filmvitenskap. Oj, ikke verst. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Kvinnfolket mitt tar mastergrad i filmvitenskap. Mitt også. Nå tar jeg forsåvidt graden selv. Like barn leker best 1 Lenke til kommentar
Gregers Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Så nettopp Blinkende Lygter, og koste meg greit med den. Eneste negative var at det virket som de slakta ei ku der? Spesielt isåfall. Noen som har forslag til andre danske gode filmer? (Utenom den geniale Adams Epler) Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Itillegg til Festen som nevnes over, og er ett soleklart mesterverk, har jeg likt følgende danske filmer veldig godt: Efter brylluppet (2006) Elsker dig for evigt (2002) Idioterne (1998) Kinamand (2005) Kunsten at græde i kor (2006) Mifunes sidste sang (1999) Itillegg kan det jo nevnes at den danske regissøren Lars von Trier har laget en håndfull virkelig gode engelskspråklige filmer med et internasjonalt cast, det er vel ikke helt det du er ute etter når du spør etter dansk film, men jeg benytter allikevel anledningen til å anbefale filmer som den helt fantastiske Dancer in the Dark (2000), og ellers glimrende filmer som Dogville (2003), Manderlay (2005) og Breaking the Waves (1996). Anichrist (2009) er jeg foreløpig litt reservert med å anbefale da jeg føler at den trenger et gjensyn, den kommende Criterion Collection Blu-ray utgivelsen vil nok bli en glimrende anledning til å gjøre det. Endret 30. september 2010 av Bruckiania Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 http://www.youtube.com/watch?v=wfYmTJYdeTw Hmmmmm..... Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Forøvrig har ikke sett Avatar. Du har ikke gått glipp av noe. Holder lenge å se Disneys Pocahontas. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Forøvrig har ikke sett Avatar. Du har ikke gått glipp av noe. Holder lenge å se Disneys Pocahontas. Tenk hvor mange bra filmer man kan si akkurat det samme om. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Kan man egentlig det? Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg forstår ikke hvorfor man bruker pocahontas som ett negativt argument mot Avatar. Det er jo tross alt en god fortelling. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå