Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Filmen minner litt om HL2 av to grunner. Selve samfunnet er liksom ikke "over-sci-fi", det virker realistisk og troverdig. Man har på en måte blandet mye gammelt med nytt.

 

Dessuten finnes det noen enkeltsekvenser som varer veldig lenge, hvor "helten" beveger seg gjennom gatene og det skytes mye rundt. Ganske kult å se på.

Lenke til kommentar
Denne uka kommer til å bli herlig, jeg begynner helga mi på onsdag, og jeg har satt av de kommende dagene til å få sett en del film. Hittil har jeg greid å samle opp en rekke potensielle favorittfilmer jeg på mystisk vis ikke har fått sett eller som krever et gjensyn: LA Confidential, Ugetsu Monogatari, Santa Sangre, 36th Chamber of Shaolin (sett før), Samurai Fiction, Caché, Aguirre, Rashomon og Diciples of the 36th Chamber. Hurra!

8456295[/snapback]

Rashômon er fantastisk. Santa Sangre er... merkelig. Min personlige himmel startet allerede i dag:

 

post-25589-1177425666_thumb.jpg

 

:ph34r::love:

Lenke til kommentar

Noen her som har sett Death Note-filmene? Dama er ellevill etter tegneserien, så vi tenkte å sjekke ut de to filmene. DVDFromKorea har en søt 3-disc-versjon til brukbar pris, ser jeg.

 

...Men jeg ble litt redd da jeg så at regissøren av disse to filmene er den samme som sto bak Azumi 2, tidenes største oppfølger-flopp. Azumi 2 er en av de mest patetiske filmene jeg noen gang har sett. 1'ern var så suveren, og så måtte 2'ern bli så dårlig... Jeg hadde ikke forventet at 2'ern ikke skulle bli like god som den første, men så dårlig som den ble.... eugh... :sick:

 

Anywayzz, Death Note, anyone?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Filmen minner litt om HL2 av to grunner. Selve samfunnet er liksom ikke "over-sci-fi", det virker realistisk og troverdig. Man har på en måte blandet mye gammelt med nytt.

8460310[/snapback]

Begge to handler om en pessimistisk nær framtid.

 

 

Det var derfor jeg egentlig nesten bare tenke V for Vendetta-tegneserien da jeg så den. (Jeg sier tegneserien fordi den har mer fokus på hele samfunnet enn filmen).

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar
Indeed. Min ble bestilt hos CDON. Dere, da? :)

8460842[/snapback]

Bestilte andre del av sesong 2 fra PK, mottok den faktisk 20. april.

8462043[/snapback]

Hot damn, nice! Sett den? Så første sesong enda en gang i forrige uke, mens jeg i øyeblikket faktisk holder på med første del av andre sesong - igjen. Andre del måtte ha ventet, pluss at jeg også har vært opptatt med Dexter (<3). :)

Endret av Synthm
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en film som ligner på The Italian Job og Ocenan's filmene?

Liker sånn filmer som går ut på geniale kupp og slikt :p

 

Og en liten ting til...

Hvordan er filmene Babel og Deja Vu...

 

Er de verdt en plass i dvd-hyllen?

 

EDIT: Leif stakk innom en tur...

Endret av _Zero
Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale en film som ligner på The Italian Job og Ocenan's filmene?

Liker sånn filmer som går ut på geniale kupp og slikt :p

 

Og en liten ting til...

Hvordan er filmene Babel og Deja Vu...

 

Er de verdt en plass i dvd-hyllen?

 

EDIT: Leif stakk innom en tur...

8469957[/snapback]

Jeg syns Babel er en veldig bra film,fire fortellinger,fra tre land som blir mixa sammen med hverandre.Den fortjener

definetivt en plass i DVD-hyllen.:thumbup:

 

Min anmeldelse:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Babel

 

Denne filmen tar for seg 3 historier av forskjellige mennesker rundt om verden,og disse historiene blir på en eller annen måte hengt sammen med en annen historie.Denne metoden å lage film liker jeg personlig veldig godt.

 

Filmen er både interresant og spennende og har et spesielt godt manus som passe skuspillerene veldig godt.Cate Blanchett og Brad Pitt er de mest kjente skuspillerne i denne filmen,selv om jeg ikke er så begeisteret over Brad Pitt så gjør begge de to gjør en ganske god rolle.Men jeg er mest imponert over de mindre kjente skuspillerne sin perstasjon.Filmen er lite forutsigbar uten å bli urealistisk,teamaene som blir tatt opp filmen passer veldig bra til den virkelige verden.

 

En veldig god film som kansje passer best for den så ikke er så glad i blod og gørr.Det eneste negative er at jeg syns filmen blir litt kjedelig og noen ganger skjer det litt lite.

 

8/10

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...