Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Merker meg at drama begynner å oppleves som dårligere og dårligere på det store lerretet.

Andre som føler det samme?

Overhodet ikke. Det lages fortsatt mye godt drama, ikke minst om man er villig til å gå litt utenom allfarvei. Kanskje på tide å løfte nesegrevet opp fra superhelter og standard klisjefylte Hollywoodproduksjoner? :tease:

 

En ting skal du ha Montag, selv om jeg har vært borte fra forumet i typ et år, så er jaggu du fortsatt her for å lære "kidsa" film.

 

Så det er ganske lite som har forandret seg her inne m.a.o? :p

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Overhodet ikke. Det lages fortsatt mye godt drama, ikke minst om man er villig til å gå litt utenom allfarvei.

 

Helt enig. Lages fremdeles mye bra drama. Dessverre blir de lite profilert og får lite oppmerksomhet. Budsjettet er kanskje lavt, skuespillere ukjente, og språket er ikke engelsk. Men det betyr ikke at det er dårlig film.

Lenke til kommentar

 

 

Det er en stund siden jeg så drama på kino, så i utgangspunktet kan jeg ikke si ja eller nei. Når jeg tenker over det, så er det i grunn få dramaer jeg har sett på kino de siste årene. For å gjøre diskusjonen noe mer krydderaktig, kan du nevne hvilke dramaer du har sett de siste årene, bare for å påpeke hvor feil du tar? :p

 

Jeg er enig i mye av det du skriver, men nå snakker jeg om egen opplevelse og det er vanskelig å ta feil da. Man føler tross alt hva man føler. Du nevner også hvorfor jeg føler en viss mangel, for med serier er jeg blitt vant til den virkelige utforskningen av en manns sinn og filosofi. Det er lettere å bli virkelig kjent med en person ved å dra på to ukers ferie med vedkommende, fremfor en to-timers date.

 

Jeg sier det ikke er umulig i film å oppleve samme tilfredsstillheten, Feillini og Bergman er jo de to som har gitt meg mest på dette området (smått merkelig også Chaplin, som jo er en helt annen stil). Av nyere regissører er det derimot mer labert, til dels Clint Eastwood (men jeg følte eksempelvis en viss mangel med Invictus) og Darren Aronofsky er jo et klart unntak. Men andre som jeg har sjekket ut det siste året (blant annet Fernando Meirelles, Julian Schnabel og Inárritu) leverer gode saker, men ikke like bra. The Road er eksempelvis en sterk film, men opplevelsen ville blitt bedre om den var dobbel så lang. Gomorrah, Entre les murs, Los abrazos rotos, Låt den rätte komma in og Vals im Bashir er også filmer jeg ønsket mer inngående personlige skilnader. Alle filmer jeg nesten gir toppkarakter, og jeg ville garantert gitt dem det i 2005, men nå føler jeg erfaringen med TV-serier gjør at jeg vil ha enda mer.

 

Jeg føler TV-serier har gjort meg mer kravstor på området, jeg føler ikke at det er filmene jeg har sett i samme periode som har gjort dette.

 

Eksempelvis var The Ghost Writer, en film av Polanski, veldig tynn hva karakterer angår. Ja, den er minst like mye krim som drama, men det var bare ganske "daft" over akkurat det. Sammenlign med Rubicon, som nå går på AMC, vel der blir det noe helt annet hva karakterer angår. Filmmediet har for meg vanskeligheter med å få inn samme tilfredsstillheten hva karakterer angår, det blir fort forhastet.

 

Merker meg at drama begynner å oppleves som dårligere og dårligere på det store lerretet.

Andre som føler det samme?

Overhodet ikke. Det lages fortsatt mye godt drama, ikke minst om man er villig til å gå litt utenom allfarvei. Kanskje på tide å løfte nesegrevet opp fra superhelter og standard klisjefylte Hollywoodproduksjoner? :tease:

 

Stanken av fordommene dine om andre brukere er verre enn tre dager gammelt oppkast. Det er trist du ikke kan lære av de yngre brukerne og bidra med noe annet enn papegøye-innleggene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne likså godt brukt Hearh sin bodydouble, eller kanskje han faktisk VAR Heath sin bodydouble i TDK.

 

Ikke at han ikke er en kompitent skuespiller, for det er han så absolutt.

 

Bytex: Skal vel spille Riddler, om ryktene stemmer. The Riddler er ivertfall bekreftet som skurken.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...