Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Men Rocky 4 har verdens tøffeste soundtrack. Treningssekvensen der de krøssklepper mellom Ivan Drago sin high-tech, syntetiske maskintrening og Rocky sin "back to basics" springing på hytta er fantastisk. Og synthmusikken er perfekt.

 

Training Montage var også min favorittlåt på R4-soundtrack kassetten jeg hadde. Et stykke fantastisk synthmusikk.

 

 

Herlig, nå fikk jeg lyst til å ta en joggetur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rambo var nesten like vellykket som siste Rocky-film. To vidt forskjellige typer filmer, men viser at Sly mestrer å spille på ulikt underlag.

 

Eneste som plaget meg med siste Rambo var at den var for kort.

 

Hva syntes kidsa dine om den?

 

Gud bedre, jeg har sett kopimaskiner med mer originalitet. ^^

 

 

Dog, jeg undres på om eldstemannen er klar for litt Rocky.

Lenke til kommentar

Driver å ser Salt nå, og er så langt fornøyd. Litt lenge siden jeg har sett en god eller grei thriller-dramafilm. State of Play var siste som jeg kunne huske. Den likte jeg litt.

 

Gira på å se The Expendables igjen etter i går, får se om jeg gidder å se den på en vanlig kino en gang da den har premiere her i Norge i slutten av månden. Elsket den filmen, uansett hvor cheesy folk mener filmen var. Å som jeg skrev i mini-anmeldelse tråden så var jeg fornøyd, ettersom jeg hadde ikke så utrolig store forventninger til at det skulle bli en bra film.

Lenke til kommentar

Merker meg at drama begynner å oppleves som dårligere og dårligere på det store lerretet. Men tror det kan skyldes at TV-seriene har tatt enorme steg det siste tiåret, med HBO og AMC i front.

 

Det oppleves bare for platt og karakterløst, når man etterhvert blir vant til hvordan lag på lag blir avdekket på nydelig vis i Mad Men, Breaking Bad, Sopranos osv. Kommer i farten bare på Das Leben Der Andern, Into The Wild og The Wrestler fra de siste årene som virkelig har beveget meg.

 

Andre som føler det samme?

Lenke til kommentar

Primært mener jeg det blir helt feil å i det hele tatt å nevne tv-serier og filmer i samme åndedrag når det gjelder engasjement og drama. Sopranos har uten å telle, i underkant av 100 episoder til disposisjon og hva har en film? Rundt 2. Det finnes svært mange filmer som engasjerer, men jeg oppnår nok aldri den følelsen som da jeg var ferdig med Sopranos, The Wire eller lignende kvalitetsserier. Det føles som om en epoke er over og noe som aldri kan gjenskapes på film.

 

Det er en stund siden jeg så drama på kino, så i utgangspunktet kan jeg ikke si ja eller nei. Når jeg tenker over det, så er det i grunn få dramaer jeg har sett på kino de siste årene. For å gjøre diskusjonen noe mer krydderaktig, kan du nevne hvilke dramaer du har sett de siste årene, bare for å påpeke hvor feil du tar? :p

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Merker meg at drama begynner å oppleves som dårligere og dårligere på det store lerretet. Men tror det kan skyldes at TV-seriene har tatt enorme steg det siste tiåret, med HBO og AMC i front.

 

Det oppleves bare for platt og karakterløst, når man etterhvert blir vant til hvordan lag på lag blir avdekket på nydelig vis i Mad Men, Breaking Bad, Sopranos osv. Kommer i farten bare på Das Leben Der Andern, Into The Wild og The Wrestler fra de siste årene som virkelig har beveget meg.

 

Andre som føler det samme?

Egentlig ikke. Slik som jeg oppfatter det så lages det ikke så mange rendyrkede drama filmer. Drar jeg inn drama/romance, drama/thriller osv, da blir listen plutselig mye mye lenger. Jeg tror filmer søker litt vekk fra den rene drama sjangeren fordi det krever så mye screentime bare for å bygge karakter. I serier er det helt motsatt. Der har de god tid og mye screentime som Tjalla var inne på og i tillegg er drama den klart mest økonomiske sjangeren. Drama serier krever mye mindre ressurser enn feks. action og sci-fi(Om du ser bort i fra Anime selvsagt).

Lenke til kommentar

Merker meg at drama begynner å oppleves som dårligere og dårligere på det store lerretet.

Andre som føler det samme?

Overhodet ikke. Det lages fortsatt mye godt drama, ikke minst om man er villig til å gå litt utenom allfarvei. Kanskje på tide å løfte nesegrevet opp fra superhelter og standard klisjefylte Hollywoodproduksjoner? :tease:

Endret av Montag
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker meg at drama begynner å oppleves som dårligere og dårligere på det store lerretet.

Andre som føler det samme?

Overhodet ikke. Det lages fortsatt mye godt drama, ikke minst om man er villig til å gå litt utenom allfarvei. Kanskje på tide å løfte nesegrevet opp fra superhelter og standard klisjefylte Hollywoodproduksjoner? :tease:

 

Hva anbefaler du ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...