Hyperio Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Savner tiden da alle svarte Montag med "kanskje du hadde likt den bedre om den var i svart/hvitt." Forresten, er jeg den eneste som ikke likte Rambo (4)? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Du er nok ikke den eneste, men sluttsekvensen gjorde filmen for meg i grunn. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Scenen der Rambo river ut strupen på en fyr gjør filmen rå alene. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg syns Rambo hadde for lite humor og onelinere i 4'rn. Han var jo bare sur og mutt og sa ikke et ord de første 30 minuttene. Mens i 80-talls filmene var han en gullgruve av artige onlinere. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Rambo bruker trolig like mye prosent av spilletiden i 3'ern på å syte. Han leker bekymringsfull munk i et tempel og lytter omtenksomt på talibankidden klage over hvor fælt det er i landet hans. Greia er at det er så dårlig skrevet at det rett og slett er vanskelig å ta det et snev seriøst. Jeg skjønner godt at Sly brukte spøkelsesregissører i film nummer 2 og 3, så han slipper å ta personlig ansvar for uresikulerbart søppel. I så måte er det på høy tid at Hollywood lanserer "franchisefjernern". Her kan fans stemme ut horrible oppfølgere de er misfornøyd med og få de eliminert fra serienes historiske kontinuitet. Jeg tror Rambo 2 & 3, Die Another Day, Die Hard 4 og 24's sjette sesong blir populære valg. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg er stor fan av deadpan-actionfilmer av denne typen. Der du har en typisk helt som prøver å se seriøs ut men som også har et snev av selvironi. http://www.youtube.com/watch?v=t6Bfj6irLsg eller http://www.youtube.com/watch?v=ELe59zJgnHU This time, Michael Dudikoff isn't looking for revenge, he is looking for total ANNIHILATION! Herrrlig. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Forresten, er jeg den eneste som ikke likte Rambo (4)? Så langt derifra. Jeg skreiv en anmeldelse av filmen (i tråden på forumet her faktisk) da den kom, hvor jeg slakta den. Jeg fikk rimelig kjeft fra en del som var veldig uenig med meg. Etter det lot jeg bare ballen ligge død og har ikke sett filmen siden. Den hadde vold, det skal den ha, men som Rambo-film feila den TOTALT. Ikke var Rocky 6 noen stor suksess heller i mine øyne. Men Expendables derimot, kan bli litt interessant å se - siden vi allerede var innom Sylvester på sine gamle dager. Endret 19. august 2010 av Gurglemuffin Lenke til kommentar
nybb Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Tror kanskje jeg må se Rambofilmene... Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Det er kultfilmer en nesten bør få med seg, selv om man liker dem eller ikke. Jeg for min del vokste opp med dem og liker dem fortsatt den dag i dag. (Men om jeg hadde sett filmene for første gang nå i 2010 er det ikke sikkert jeg hadde vært like begeistra) Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 men som Rambo-film feila den TOTALT. Den har Rambo (med medfølgende Rambogrubling). Den har en simpel historie. Den har vold i et naturlandskap. Altså inneholder den alle de viktigste kjennetegnene fra de tre første Rambofilmene. Jeg er spent på å få høre hvor den feiler som Rambofilm. Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Det er bare én brukbar Rambo film, og det er First Blood. 1 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Rambo var nesten like vellykket som siste Rocky-film. To vidt forskjellige typer filmer, men viser at Sly mestrer å spille på ulikt underlag. Eneste som plaget meg med siste Rambo var at den var for kort. Lenke til kommentar
Frank_K Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Tillat meg å være humla i vepsebolet: Rambo-filmene, og for så vidt også Rocky-filmene, er uten unntak fantasiløse, talentløse, klisjéfylte, tanketomme makkverk av rang, hvis forunderlige suksess blir desto mer irriterende all den tid presumptivt oppegående filmelskere synes å omfavne filmene med åpne armer. Filmene er ladet med Americana-skrap. For det første; klisjéfylte plot, (hhv. håpløs rags-to-riches i Rocky og hero-come-antihero i Rambo). For det annet; dialog og handlingsmønstre blottet for realisme (eksempelvis; politiet i Rambo: First Blood består tilsynelatende uten unntak av komplette psykopater). For det tredje; store doser republikaner-propaganda (og, hva gjelder Rocky, dessuten store menger fremmedhat - rettet primært mot russerne). Visp i en dose homoerotisk subtext i form av store menn med store våpen, og baby - you've got a stew goin'. Jeg kan forstå at Rocky, og til dels også Rambo, kan være underholdende i en check your brain at the door-type forstand. Men kommentarene både her på forumet og ellers på verdensveven indikerer at filmene er beundret og elsket som var de stor kunst - hvilket jeg mener ikke, under noen omstendigheter, er tilfelle. Selvsagt kan vi være enige om å være uenige. Men hva er moroa i det? Derfor dette sterke utspillet, som jeg håper provoserer frem i det minste et par svar der det redegjøres (kort!) for nøyaktig hva som kvalifiserer Rocky- og Rambo-filmene til klassikerstatus. 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Du kan mene og forstå hva du vil, jeg elsker fortsatt rambo-filmene, og setter rambo 2 høyest på lista blant dem. Jeg vokste faktisk opp på 80-tallet når disse filmene (og dataspillene) var nye. Det var stas. Og jeg kjører GLATT en American Ninja 1-5 marathon fremfor et sett polske kunstfilmer der to slitne karer går langs veien i 7 timer. Endret 19. august 2010 av Bytex 6 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Regnes virkelig Rambo som anti-helt? 1 Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Snip. Du trenger ikke unnskylde deg for hvor enn så prippen og selvgod du noen gang kan virke. Jeg synes du er awesome uansett. Ontopic: Vet dere om Toy Story 3 vil sendes med original tale på Fredrikstad kino? 2 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 http://www.youtube.com/watch?v=CNSaurw6E_Q Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Så Monsters vs Aliens i går. Kult at småbarn og voksne kan finne den samme filmen underholdende. I kveld blir det enten The Road eller Kung Fu Panda. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Du kan mene og forstå hva du vil, jeg elsker fortsatt rambo-filmene, og setter rambo 2 høyest på lista blant dem. Jeg vokste faktisk opp på 80-tallet når disse filmene (og dataspillene) var nye. Det var stas. Og jeg kjører GLATT en American Ninja 1-5 marathon fremfor et sett polske kunstfilmer der to slitne karer går langs veien i 7 timer. Jeg er egentlig glad for at jeg har en såpass bred filmsmak at jeg kunne finne og sette på (og like) begge ytterpunktene og mye av det i mellom også... Men dette vil du kanskje skjønne bedre når du blir eldre/voksen 2 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Og jeg kjører GLATT en American Ninja 1-5 marathon fremfor et sett polske kunstfilmer der to slitne karer går langs veien i 7 timer. Jeg er forvirret, LOTR var vel hverken polsk eller hadde kun to slitne karer som vandret i 7 timer? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå