Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rambo bruker trolig like mye prosent av spilletiden i 3'ern på å syte. Han leker bekymringsfull munk i et tempel og lytter omtenksomt på talibankidden klage over hvor fælt det er i landet hans. Greia er at det er så dårlig skrevet at det rett og slett er vanskelig å ta det et snev seriøst. Jeg skjønner godt at Sly brukte spøkelsesregissører i film nummer 2 og 3, så han slipper å ta personlig ansvar for uresikulerbart søppel.

 

I så måte er det på høy tid at Hollywood lanserer "franchisefjernern". Her kan fans stemme ut horrible oppfølgere de er misfornøyd med og få de eliminert fra serienes historiske kontinuitet. Jeg tror Rambo 2 & 3, Die Another Day, Die Hard 4 og 24's sjette sesong blir populære valg.

Lenke til kommentar

Forresten, er jeg den eneste som ikke likte Rambo (4)?

Så langt derifra. Jeg skreiv en anmeldelse av filmen (i tråden på forumet her faktisk) da den kom, hvor jeg slakta den. Jeg fikk rimelig kjeft fra en del som var veldig uenig med meg.

Etter det lot jeg bare ballen ligge død og har ikke sett filmen siden. Den hadde vold, det skal den ha, men som Rambo-film feila den TOTALT. Ikke var Rocky 6 noen stor suksess heller i mine øyne.

 

Men Expendables derimot, kan bli litt interessant å se - siden vi allerede var innom Sylvester på sine gamle dager.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Tillat meg å være humla i vepsebolet: Rambo-filmene, og for så vidt også Rocky-filmene, er uten unntak fantasiløse, talentløse, klisjéfylte, tanketomme makkverk av rang, hvis forunderlige suksess blir desto mer irriterende all den tid presumptivt oppegående filmelskere synes å omfavne filmene med åpne armer.

 

Filmene er ladet med Americana-skrap. For det første; klisjéfylte plot, (hhv. håpløs rags-to-riches i Rocky og hero-come-antihero i Rambo). For det annet; dialog og handlingsmønstre blottet for realisme (eksempelvis; politiet i Rambo: First Blood består tilsynelatende uten unntak av komplette psykopater). For det tredje; store doser republikaner-propaganda (og, hva gjelder Rocky, dessuten store menger fremmedhat - rettet primært mot russerne). Visp i en dose homoerotisk subtext i form av store menn med store våpen, og baby - you've got a stew goin'.

 

Jeg kan forstå at Rocky, og til dels også Rambo, kan være underholdende i en check your brain at the door-type forstand. Men kommentarene både her på forumet og ellers på verdensveven indikerer at filmene er beundret og elsket som var de stor kunst - hvilket jeg mener ikke, under noen omstendigheter, er tilfelle. Selvsagt kan vi være enige om å være uenige. Men hva er moroa i det? Derfor dette sterke utspillet, som jeg håper provoserer frem i det minste et par svar der det redegjøres (kort!) for nøyaktig hva som kvalifiserer Rocky- og Rambo-filmene til klassikerstatus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan mene og forstå hva du vil, jeg elsker fortsatt rambo-filmene, og setter rambo 2 høyest på lista blant dem.

Jeg vokste faktisk opp på 80-tallet når disse filmene (og dataspillene) var nye. Det var stas.

 

Og jeg kjører GLATT en American Ninja 1-5 marathon fremfor et sett polske kunstfilmer der to slitne karer går langs veien i 7 timer.

Endret av Bytex
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du kan mene og forstå hva du vil, jeg elsker fortsatt rambo-filmene, og setter rambo 2 høyest på lista blant dem.

Jeg vokste faktisk opp på 80-tallet når disse filmene (og dataspillene) var nye. Det var stas.

 

Og jeg kjører GLATT en American Ninja 1-5 marathon fremfor et sett polske kunstfilmer der to slitne karer går langs veien i 7 timer.

 

Jeg er egentlig glad for at jeg har en såpass bred filmsmak at jeg kunne finne og sette på (og like) begge ytterpunktene og mye av det i mellom også...

 

Men dette vil du kanskje skjønne bedre når du blir eldre/voksen :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...