Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Why we copy, sa en kamerat av meg fra Cuba

 

 

2aafvqa.jpg

 

 

Det stemmer jo da. Jeg har lastet ned ting som jeg har på DVD fordi det er så mye enklere å ha med å gjøre.(Plex ftw!)

Men, de glemte å nevne gleden å ha filmen fysisk, jeg har alltid behandlet og nytet mine innkjøpte filmer bedre enn de jeg hadde lastet ned.

 

Sant det. Men det kunne fremdeles vært litt mer belønning for oss om faktisk kjøper film, istedenfor at de ser på oss alle som potensielle lovbrytere.

Lenke til kommentar

Litt "rart" spørsmål..

 

Hvordan *bedømmer* dere eldre filmer, som blir sett i dag?!

 

Jeg så akkurat A Fistful of Dollars, og jeg likte den jo godt.. men, noe var jo litt cheesy(?), men det skal den vel kanskje også være!? Men, klarer dere liksom å se eldre filmer slik som de burde ha blitt sett? For, jeg regner med at jeg nok ville ha satt mer pris på den hadde jeg sett den for mange år siden..

 

Men, andre filmer igjen så går det bra.. f.eks Casablanca og 12 Angry Men synes jeg var kjempebra!

 

Så, det jeg lurer litt på.. klarer dere å sette god pris på eldre filmer som dere ser i dag (som dere ikke har sett før)!? I så fall, hvordan bedømmer dere den?!

 

Ja, rart spørsmål, jeg vet..

 

Men, takk uansett! :)

Lenke til kommentar

Hvordan *bedømmer* dere eldre filmer, som blir sett i dag?!

 

Jeg så akkurat A Fistful of Dollars, og jeg likte den jo godt.. men, noe var jo litt cheesy(?), men det skal den vel kanskje også være!? Men, klarer dere liksom å se eldre filmer slik som de burde ha blitt sett? For, jeg regner med at jeg nok ville ha satt mer pris på den hadde jeg sett den for mange år siden..

 

Men, andre filmer igjen så går det bra.. f.eks Casablanca og 12 Angry Men synes jeg var kjempebra!

 

Så, det jeg lurer litt på.. klarer dere å sette god pris på eldre filmer som dere ser i dag (som dere ikke har sett før)!? I så fall, hvordan bedømmer dere den?!

 

Så... du liker nokre gamle filmar, men ikkje alle. OK. Slik har vel dei fleste det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Why we copy, sa en kamerat av meg fra Cuba

 

 

2aafvqa.jpg

 

 

Det stemmer jo da. Jeg har lastet ned ting som jeg har på DVD fordi det er så mye enklere å ha med å gjøre.(Plex ftw!)

Men, de glemte å nevne gleden å ha filmen fysisk, jeg har alltid behandlet og nytet mine innkjøpte filmer bedre enn de jeg hadde lastet ned.

 

Sant det. Men det kunne fremdeles vært litt mer belønning for oss om faktisk kjøper film, istedenfor at de ser på oss alle som potensielle lovbrytere.

Enig! For min del så kunne de gjerne hatt litt mindre priser på dvder (sikta til butikker for det meste), for jeg har ganske lite penger, og dermed må jeg ty til å laste ned filmer for å i det hele tatt for å få se noe (jeg bruker ca 80% av pengene mine på filmer, så det er ikke det at jeg ikke vil bruke penger på det, men jeg har ingen jobb enda! :thumbdown: )

Lenke til kommentar

Altså, å senke prisene på DVD-ene fordi enkelte ikke har jobb er nok ikke et alternativ. Når Platekompaniet har gode filmer helt ned til 39,- bør man si seg fornøyd. Dessuten er det reklamehelvetet mest aktuelt på amerikanske DVD-er.

 

Anbefales sterkt å skaffe en jobb. Jeg har vært i butikk siden ungdomsskolen og tjent opp til en fet TV, et par spillkonsoller og en respektabel filmsamling.

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Altså, å senke prisene på DVD-ene fordi enkelte ikke har jobb er nok ikke et alternativ. Når Platekompaniet har gode filmer helt ned til 39,- bør man si seg fornøyd. Dessuten er det reklamehelvetet mest aktuelt på amerikanske DVD-er.

 

Anbefales sterkt å skaffe en jobb. Jeg har vært i butikk siden ungdomsskolen og tjent opp til en fet TV, et par spillkonsoller og en respektabel filmsamling.

Jeg kjøper stadig vekk dvder til 39kr på platekompaniet, samme som jeg kjøper lass fra Play.com. Men fortsatt har jeg ikke råd til mer enn 2-3 filmer i uka - hvis jeg er heldig.

 

Jeg gikk faktisk rundt en HEL lørdag rundt til butikker og leverte ut CV og spurte om jobb for et par måneder siden, men har ikke blitt kontaktet enda. Så det er ikke mangel på viljestyrke. Rett og slett at mamma sine penger ikke strekker langt nok til å kjøpe så mange filmer som jeg ønsker. Derfor syntes jeg det vil bli feil hvis jeg blir saksøkt for å laste ned filmer, når jeg som oftest kjøper de filmene jeg liker (ikke så ofte nye). Listen er blitt ganske så LANG.

Lenke til kommentar

Det er også meget masse annet man ønsker å bruke penger på. Sånn som jeg ser det, så synes jeg å kjøpe en film er unyttig, rett og slett fordi pris og inntekt passer ikke sammen.

 

Gleder meg til jeg kommer i fast jobb om 8-10 år, og jeg kan begynne å samle! :love:

 

For nå, får downloading klare seg..

Lenke til kommentar

Du har nok misforstått litt Herr Dott. Nolan drømmer stort, men ikke surrealt. Det er en grunn til at det måtte to filmer med godeste Lynvingen til for å finansiere barnet hans. Drømmene er et stilvalg, akkurat slik Lynch og Singh drømmer på sine måter i sine filmer. Siden det ikke finnes en drømmefasit, er det helt legitimt for disse regissørene å velge fritt fra buffeten. Det handler derfor ikke om inkompetanse, men om valg. Lynch sine drømmer er artigst å delta i, men i Inceptions indre logikk er det vel mer fornuftig at drømmene er relativt virkelighetsnære.

 

Den indre logikken følger den ikke særlig, dialogen i filmen sørget for det. To av karakterenes ypperlige fraser gjør det å velge denne retten merksnodig, en ingrediens som ble for tam og resultatet ble smak som manglet perfeksjon.

 

Drømmesekvensene var tapte muligheter. Du er velkommen til andre preferanser, men for meg ble det for mye av det samme gamle. Jeg hadde håpet at Nolan her endelig ville utvide repertoaret sitt, men han har messet i ti år om "grounded in reality" og her ble resultatet fullstendig urealistiske drømmer av den grunn. Som var paradokset, han safer for mye. Men det ble jo mer mainstream med den løsningen, det funket jo i The Matrix. Selv liker jeg mine cocktails med litt mer fres og fantasi over seg.

 

Misforstå meg ikke, jeg var veldig fornøyd med filmen. Men den var ikke perfekt. Manglende surrealisme og karakterer som har temmelig kjedelige og sterile drømmer trakk litt ned (men registrerer det samme nærmest ødela det meste for Harry Knowles). Jeg er bare glad mine drømmer ikke er så tamme :)

 

Superanalyse av Inception. Må se filmen pånytt nå :new_woot:

 

Virkelig?

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

At "alt bare var en drøm" er nærmest bannlyst å bruke selv på barneskolen. Det er heller en kjip og billig løsning, men jeg digget at Nolan åpnet for tolkning på slutten der. :)

 

Selvsagt, fordi en blogger sier sin teori MÅ det være den riktige. For han har jo en BLOG.

 

Selvfølgelig. Mener du å si at du ikke har en blogg? Hvorfor skal vi ta noe du skriver seriøst da?! :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er Eraserhead den sykeste filmen Lynch har laget ?

 

Har sett følgende Lynch filmer: Blue Velvet,Wild at heart,Mulholland Dr, Twin Peaks

 

Jeg vet ikke helt hva du legger i "sykest", men den skiller seg vel litt vel ut av hans filmer. Mer røff i kantene. En surrealistisk filmatisering av en smått forskrudd underbevissthet, slik jeg tolket den i sin tid.

Lenke til kommentar

For å si det slik: har du ikke penger laster du ned. Min interesse for filmen står personlig høyere i kurs enn å fylle opp lommene til distributøren. Dog, jeg kan ikke helt skjønne hvordan man klarer å ergre seg over et par minutter med reklame/splash screens.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Den indre logikken følger den ikke særlig, dialogen i filmen sørget for det.

 

Filmens idè: Ekstraktørene må skape verdener der offeret ikke tror han drømmer.

Hvordan oppnå ønsket resultat: Realistiske drømmer vil minske offerets sjanse til å oppdage illusjonen.

 

Jeg har kun sett filmen en gang, men vil gjerne vite om dette resonnementet ikke holder mål og bør forkastes. Jeg vil nødig se dum ut når jeg diskuterer Inception på neste cocktailparty.

 

At du og ringreven Harry ikke likte den streite stilen er forsåvidt en helt legitim og forståelig preferanse, men når man skal skildre noe så vagt som drømmer er det rett og slett umulig å stryke alle over kinnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...