Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri sett Star Wars eller Lord of The Rings. :wee:

Np, er ekstremt overrated.

Er du sikker på at du ikke skal komme med en anbefaling om 12 Angry Men i samme slengen? :p

 

Du tar forøvrig veldig feil.

Hvorfor er det veldig feil å si at LOTR og SW er "ekstremt overrated"?

 

Vi vet jo at

1) Det er ekstremt populært, så derfor vil det oppleves som "ekstremt overrated" for de som ikke liker det. Enig?

 

2) Det er bra, men for min del blir det mest nostalgi. Ser ikke på LOTR som mer enn nostalgi lenger. SW er bra, men ikke så himla bra. De nye filmene er i alle fall piss.

Lenke til kommentar

Man kan ikke konkludere med at noe er "overrated" bare fordi det har masseappell. Det er alltid noen som misliker en film(serie), uavhengig av om det er enormt populært eller ikke. Selvfølgelig er det uproblematisk å mene at noe er overvurdert hvis det har masseappell, samtidig som kvaliteten kanskje ikke er noe særlig, men når man snakker om film som jevnt over er godt likt både hos filminteresserte og hos vanlige folk synes jeg det er veldig ulogisk å kategorisere det som overvurdert nettopp fordi det er "ekstremt populært".

Lenke til kommentar

Har aldri sett Star Wars eller Lord of The Rings. :wee:

Np, er ekstremt overrated.

Er du sikker på at du ikke skal komme med en anbefaling om 12 Angry Men i samme slengen? :p

 

Du tar forøvrig veldig feil.

Hvorfor er det veldig feil å si at LOTR og SW er "ekstremt overrated"?

 

Vi vet jo at

1) Det er ekstremt populært, så derfor vil det oppleves som "ekstremt overrated" for de som ikke liker det. Enig?

 

2) Det er bra, men for min del blir det mest nostalgi. Ser ikke på LOTR som mer enn nostalgi lenger. SW er bra, men ikke så himla bra. De nye filmene er i alle fall piss.

1.) Enig i begrepsbruket ditt, men jeg er uenig i påstanden din. Derav, du tar feil ;)

2.) Delvis enig. Jeg var ihuga SW-fan når jeg var mindre, men de har tapt seg noe. Mulig det er de nye filmene som ødela noe. LOTR blir bare bedre og bedre, og er faktisk utenfor filmsfæren min - helt umulig å rangere de sammen med "vanlige" filmer.

 

"Overvurdert" blir jo skapt ut av en seers (heri ligger forventninger) negative møte med en populær film som i tillegg er tatt godt imot av kritikere. Henger man seg på bølgen er den ikke oppskrytt og vice versa. I mine øyne blir derfor "overvurdert" et annet subjektivt ord for dårlig, altså dårligere enn det forventningene tilsa.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

En seer som stempler en film som overvurdert viser seg i de fleste tilfeller å være det jeg kaller et klassisk eksempel av filmfeiling.

 

En såkalt "filmfeiler" viser ofte manglende selvdisiplin forut for seansen ved å i all for stor grad la seg påvirke av hva andre personer mener. Et annet karakteristisk kjennetegn er at "filmfeileren" i for liten grad klarer å sette seg inn i hva slags film hun eller han faktisk er i ferd med å se. Når "filmfeileren" i tillegg kun benytter ord som "overvurdert" og "oppskrytt" uten å utdype de populistiske utrykkene noe videre vitner dette ofte om manglende generell film- og sjangerforståelse, og i det mest ekstreme tilfellene; liten kunnskap om kulturelle fenomener og samfunnet i helhet.

 

Filmfeileren er et tilpasningsdyktig rovdyr som oftest opererer på nettet, hvor han eller hun fort kan slenge ut sine meninger om en rekke udødelige klassikere og deretter umiddelbart forsvinne når reaksjonene kommer som tett hagl. Dette er ihvertfall den mest normale fremgangsmåten som har blitt observert. Hva filmfeileren lever av er fortsatt uklart, men det har blitt fremlagt teorier om et inntak bestående av den usunne blandingen cola, ostepop og Big One pizza.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ostepop er ekkelt, og jeg tar heller en Grandiosa over Big One.

 

Men takk for reaksjonene. Jeg skjønner hva dere mener, men jeg synes fortsatt LotR er overvu... ja, hvilket ord skal jeg bruke? Jeg synes LotR får for mye skryt. Fine filmer, men jeez.

 

Forresten, KjemikerJon, er du broren til Juℓenissen?

Lenke til kommentar

Ostepop er ekkelt, og jeg tar heller en Grandiosa over Big One.

 

Men takk for reaksjonene. Jeg skjønner hva dere mener, men jeg synes fortsatt LotR er overvu... ja, hvilket ord skal jeg bruke? Jeg synes LotR får for mye skryt. Fine filmer, men jeez.

 

Forresten, KjemikerJon, er du broren til Juℓenissen?

 

Hvorfor er de overvurdert?

Endret av fluffy_1
Lenke til kommentar

Fryktelig frustrerende når man skal se på film og finner halvveis ut i filmen en ripe som gjør at filmen stopper opp stadig vekk. Siden jeg ikke husket hvilken norsk butikk jeg kjøpte den i sendte jeg en melding i håp om at de kan erstatte platen. Noen som har opplevd noe lignende og fått positivt svar fra distributøren?

Lenke til kommentar

Nå er det alt for lenge siden jeg så star wars. Men finnes det to versjoner av filmen der luke er fanget av Jabba og dreper det stoooore monsteret? Mener det var hårete da jeg så filmen som 6-åring og var glatt senere.. :shrug:

 

Det er laget en remake, med noen nye effekter.

 

Den kuleste er nok på slutten da vi ser lysbilde av Obi-Wan, Yoda, og Anakin slik han så ut i Episode III ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...