Bytex Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Cannibal Holocaust? Den har da mindre med BWP å gjøre enn Terminator 2 har med A Room with a View å gjøre.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Vel , jeg har lest at det er i bunn og grunn det samme.....samme sjanger. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Svært tynn sammenligning som Bytex påpeker. Kan til nøds plasseres i samme sjanger selv om jeg aldri så på C.H som en skrekkfilm. Uansett, samme sjanger betyr nødvendigvis ikke noen relasjon. Endret 9. august 2010 av tjalla Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Eh..Cannibal Holocaust handler om en gjeng snotty byungdommer som reiser inn i jungelen med kamera og lager helvete for lokale stammer og er generellt drittsekker som ikke bryr som filla om deres kultur, og dermed får "som de fortjener", samtidig som et rescue team blir sendt inn etter dem som er snille mot stammefolkene og får hjelp av dem. Det eneste som er til felles med BWP er at rescue teamet finner filmruller som ungdommene har filmet helt frem til de blir nedjaktet av kannibalene. Den ble også veldig opphauset for å inneholde ekte dyredrap, og Deodato ble faktisk saksøkt fordi folk trodde han hadde drept skuespillerne, men det ble såklart tilbakevist når de var vitner i rettssaken, bl.a. basert på en scene i en clearing der ei lokal jente sitter spiddet på en påle. Det er mere en sjokkfilm enn skrekkfilm, fordi man får se ting som vanligvis ikke vises på film, og hvertfall ikke i 1980 når den kom ut. BWP er nærbilder av snørrete unger som går seg bort i skauen. Endret 9. august 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Cinema Paradiso, director's cut eller orginalversjon? Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg pleier alltid å tenke at det er en grunn for at DC i det heletatt finnes. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Så original med andre ord da eller? Har sett den, men husker ikke hvilken utgave. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Det er så absolutt Director's Cut-en av Cinema Paradiso du bør se, det er så mye som mangler i den kortere versjonen at det er å se på som en helt annen, og mye svakere film. Jeg så først den kortere versjonen, riktig nok for en drøss av år siden, og syntes den var en helt grei film med en del fine øyeblikk, men så nå for et vel halvt år siden filmen i dens fulle lengde og ble nær sjokkert over hvor mye bedre denne filmen nå var, en fantastisk film var det. Så for å understreke det: Se filmen i dens fulle lengde, se Director's Cut-en. Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg har bare sett DC, og syns den ble litt vel langtekkelig. Vil tro den originale "korte" versjonen gjør seg bedre. Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hvordan er Rec 2 i forhold til den første? Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Ja, si det, jeg husker ikke, men tror ikke den var dårlig.. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Har skaffet meg noen filmer. Er noen av disse bra? The Haunting ( 1963 ) The House on Haunted Hill The Entity ( 1981 ) The Omen ( 1976 ) Poltergeist The Exorcist ( 1973 ) August Underground Mordum Noen som har noen ideer rundt de der? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Poltergeist er ganske så solid Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 August Underground Mordum. Du får kose deg. :!: Lenke til kommentar
Romis Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 August Underground Mordum. Du får kose deg. :!: Bladde gjennom filmen, slo den av. Så veldig kjedelig ut. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Bla igjennom en film er fail. Da ser man heller noen anmeldelser på nettet. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hvordan er Rec 2 i forhold til den første? Jeg likte begge to, men følte at REC 2 var en del repetisjon av REC. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Bla igjennom en film er fail. Da ser man heller noen anmeldelser på nettet. Så de 20 første minuttene, ble veldig skepsis, så etter jeg kikket gjennom filmen orket jeg ikke. Lenke til kommentar
Frank_K Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg har bare sett DC, og syns den ble litt vel langtekkelig. Vil tro den originale "korte" versjonen gjør seg bedre. Enig. Noe langtekkelighet i DC-utgaven, og overflødig sådan (etter min mening, selvsagt). Kunne fint trimmet kantene uten å miste noe avgjørende. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Jeg er ikke så sikker på om dere hadde anbefalt den kortere utgaven hadde dere sett denne versjonen (nå er jeg ikke sikker på om du har sett den eller ikke da Frank_K). Det er godt mulig den lange versjonen kunne vært "trimmet litt i kantene" uten at dette hadde gått nevneverdig negativt ut over filmen, filmen er tross alt veldig lang med sine 167 min. (PAL-spilletid), men de har ikke bare trimmet cuten litt her, de har beskjært den med 49 min. og med det fjernet vesentlige deler av storyen. At dere ikke synes filmens DC var det helt store, og at filmens lengde og rolige fortellerform var en medvirkende årsak til dette får så være, men jeg føler virkelig ikke at måten de har gjort det med den 49 min. kortere versjonen er til gagn for filmopplevelsen. Endret 9. august 2010 av Bruckiania Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå